האתר Rishon4u.co.il שמח להציג בפניכם פרויקט עירוני מחודש שמטרתו להכיר מקרוב את תושבי העיר, עיסוקיהם, העדפותיהם, מה היו רוצים לשנות/לתקן/לשמר ומה הם מאחלים לעצמם….המדור גאה לארח את קובי חיון.

קובי חיון (54), מאמן ויועץ עסקי, נשוי לסיגלית, ואב למתן, הילה ומעיין. נולד במרכז תל אביב של שנות השבעים עיר שהייתה כל כך שונה מתל אביב של היום, מלאת אנרגיות ואקשן מצד אחד, אבל מאד מכונסת לעצמה ומשפחתית מאידך. קובי למד באורט סינגלובסקי ומשם ישירות לצה"ל חיל האוויר. שירת כקצין בקבע ועסק במגוון תפקידים בחיל האוויר ובמטה הכללי, בשנים האחרונות לשירות הצבאי ולפני הפרישה עסק בקשרי חוץ ובשיתוף פעולה עם צבאות זרים, נאטו וצבא ארה"ב. במהלך השירות הצבאי למד תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה והשלים תואר שני במנהל עסקים, לצד הרבה מאד קורסים בתחומי הדיפלומטיה הצבאית בארץ ובחו"ל.

עם הפרישה מצה"ל למד אימון אישי, יעוץ עסקי, הנחיית קבוצות והיה אחד מהמאמנים המובילים בצוות של אלון גל, כולל ליווי בחברות המובילות בארץ, הקים והוביל פרויקט ענק עם גוגל ישראל, שם נחשף לעולם השיווק בדיגיטל והפך להיות יועץ שיווקי ומטמיע תהליכים ארגונים וטכנולוגיים בחברות וארגונים. זאת לצד הנחיית סדנאות וקבוצות ליווי עסקי ואימון אישי.

בשנת 2013 התחיל לאמן גם דרך רשת האינטרנט, והיה מהראשונים שזיהו את הפוטנציאל להעביר סדנאות ותהליכי ליווי און ליינים, הרבה לפני שהעולם גילה את הזום עם הקורונה, מלווה עסקים בכל העולם ובעיקר מתמחה בישראלים הנמצאים בחו"ל – עד היום ליווה עסקים בארה"ב, קנדה, ספרד, יוון, צרפת, הולנד, ואפילו שבדיה הרחוקה. מפעיל קבוצת נטוורקינג און ליין המחברת עסקים מכל הארץ .

קובי מחובר מאד לעשייה העסקית בראשון לציון, היה אחד מהמקימים של מיז"מ (המרכז ליזמות משולבת), חבר בוועדה לקדום העסקים בעיר, פעיל בפורום לשוויון מגדרי בעיר, מלווה עסקים רבים בעיר, ומפעיל פורום תושבים פעיל ותוסס באינטרנט.

מה מחבר אותך לראשון לציון?
ראשון לציון היא עיר קסומה, בעלת פוטנציאל מטורף לצמיחה והתפתחות. מחד יש בה את הכול – עיר גדולה, עסקים, תשתיות, עיר מבוססת שיודעת ליצור לעצמה אקו סיסטם של התפתחות מתמדת, והתכניות העתידיות רק מובילות אותן קדימה. אני רואה בראשון לציון את עיר העסקים של ישראל – עיר חזקה שמהווה מטרופולין בפני עצמה ובו זמנית מחוברת בצפון לסיטי של תל אביב, לדרום עם 431 וכביש 6 ומזרחה חיבור לירושלים – נגישות לכל מקום בקלות, פשוט תענוג לעשות פה עסקים. זה נשמע קצת קלישאה אבל באמת יש בראשון לציון הכול – איכות חיים גבוהה, עסקים, מכללה אקדמית לתפארת, מקומות בילוי, מרכזי קניות מפוארים, תשתית חינוכית מדהימה – והכול עטוף באריזה של פעם שמחברת אותך לנשמה של העיר.

הדבר השני שמחבר אותי לראשון לציון הוא האנשים, למרות העתידנות והחדשנות של הקניונים ראשון לציון היא קודם כל עיר של אנשים שורשיים שמחוברים למושבה של פעם, לרחוב רוטשילד שמזכיר את תל אביב של פעם, את החנויות רחוב, מתגעגע לימים שלפני הקורונה שהרחובות היו מלאים והיה אפשר לשוטט ככה סתם וליהנות מאחרי צהרים של כיף בעיר. למרות הגודל ראשון לציון תישאר לדעתי עיר של אנשים, המנהיגות בעיר מחוברת מאד לאנשים ול DNA של העיר, ומובילה אותה קדימה בגאון. יש אמנם הרבה מה לשפר, אבל הכיוון החיובי של ההתפתחות יוצר ללא ספק רצון להמשיך ולהיות חלק מהעיר התוססת הזו.

מה חסר לך בעיר?
אחד הדברים שאני מאד מאמין בהם הוא היכולת של המגזר העסקי לתרום לקהילה ולהוביל תהליכי שינוי משמעותיים בקהילה. המרחב העסקי יודע ליצור לעצמו את ההזדמנויות והשפע הדרוש כדי לשפר את מצבה של הקהילה, לדוגמה – יצירת שיוויון מגדרי אמיתי דרך תהליכים עסקיים שיוצר חברה טובה יותר, איכותית המקבלת את כל החלקים שלה בצורה שווה.

אז מה חסר לי ? לצערי אנחנו נגועים בתחום הזה בעודף בירוקרטיה, משחקי כוחות פוליטיים עירוניים, מה שכובל את ידיהם של מובילי המגזר העסקי לפעול ולקדם דברים. לא הצלחנו ליצור מערכת ערבות הדדית עירונית (עסקים למען עסקים), אין לנו עדיין תשתית איתנה לנטוורקינג פנים עירוני, הרשות לא מספיק קשובה לצורך ומטבע הדברים לא כל הפוליטיקאים מבינים שאם יאפשרו למגזר העסקי לצמוח תרוויח כל הקהילה.

חסרה לי ההקשבה למגזר העסקי הקטן, שזהו למעשה מעמד הביניים בעיר (והגדול), תקופת הקורונה חשפה את השבירות שבמעמד הביניים ואת הקלות הבלתי נסבלת של ההתרסקות הכלכלית שלו – חסרה לי תמיכה איתנה של הרשות, לשכב עבור המגזר העסקי על הגדר כדי להוריד את הארנונה, להקל עליו את התהליכים הבירוקרטיים, לקדם את העסקים העיר וליצור עוד מקומות עבודה שישאירו עוד צעירים בעיר (להם צריך גם לתת פתרונות דיור כדי שיישארו איתנו ולא נהפוך לגברת הזקנה בת למעלה מ 130….

מפרגן לעסקים בעיר- תספורת אצל ניר ברי מקניון הבאר

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
אני איש של בית ומשפחה, והבילוי המועדף עלינו הוא בבית ופחות בחוץ. ואם כבר בחוץ, תנו לי לצאת עם המשפחה למסעדה טובה, או עם אשתי ביום שישי בבוקר באחד מבתי הקפה המשובחים בעיר.

משהו שראית במקום אחר (בארץ/בעולם) והיית שמח לראות גם אצלנו בעיר 
אחד הדברים שאהבתי בגרמניה היה לראות את הנושא של פחי מחזור ברחוב ובמסעדות, אין כזה דבר לזרוק זבל סתם, הכול ממוין במקור ויש לך מספר פחים לפי הקטגוריות. זה מעבר לפח הזבל, יש כאן מסר אמיתי ועמוק של דאגה לעולם טוב יותר, חינוך של הקהילה, דאגה לדור הבא, לעתיד של כדור הארץ. ואין אחד שמזייף או מכניס זבל לפח הלא נכון – כולם נמצאים במודעות כל כך גבוהה לאיכות הסביבה.

אם היינו מסדרים לך היום פגישה עם ראש העיר אילו רעיונות/עצות היית נותן לו בנוגע לעיר, על מה חשוב לך לשמור בעיר ומה היית רוצה לשנות?
כפי שאתה מבין העולם העסקי מאד קרוב לליבי, הייתי מייעץ לו לקדם וועדה שהייה מורכבת מבעלי עסקים בעיר, נציגים של כל המגזרים העסקים ויחד תחשוב כיצד היא תורמת לקהילה בראשון לציון. הייתי מחבר את המכללה למנהל ליועצים עסקים בעיר ויוצר יחד פרויקטים לסיוע לעסקים, הרצאות בנושא יזמות ופותח את "המכללה העירונית ליזמות וחדשנות" שתפקידה העיקרי ללמד ולהוביל פרויקטי חדשנות בעיר, מחברת את העולם האקדמי לעולם העסקי, למרכז רון ורדי, למערכת החינוך ויחד יוצרת אקו סיסטם של יצירתיות, חדשות והיי טק בעיר. יש לנו כל דבר בנפרד – אין לנו את הסינרגיה בין כל המרחבים. ובעיקר לא את החיבור שבין העולם העסקי לקהילה.

קובי חיון בילדותו

אם הייתה לך האפשרות להיבחר למועצת העיר, איזה תיק היית בוחר ומדוע?
התיק לקדום החדשנות והיזמות העסקית בעיר – איזו שאלה ? רגע, מתי הבחירות הבאות ? לעולם לא מאוחר

מה אתה מאחל לעצמך?
בעולם של קורונה קודם כל בריאות,
אחרי זה – להמשיך להתפתח רוחנית, אישית ועסקית.
לזכות להמשיך לקדם נושאים ולהישאר אנרגטי ומשמעותי.
והכי חשוב – נאמן לאמת שלי ולזכות להגשים בדרך את החלומות.

תגובות

תגובות