שיעור הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי בראשון לציון הוא הגבוה ביותר בארץ. כך עולה מהסקר החברתי לשנת 2019 שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. השיעור בראשון לציון הוא 2.09, גבוה מאוד לעומת המקום השני, רמת גן, עם שיעור של 1.19. יתר הרשויות נעות בין 0.71 ל-1.08.

הדוח אומנם סקר את כל המגזר הציבורי בראשון לציון, לרבות משרדי הממשלה השונים הפועלים בעיר, יחד עם זאת ברור כי המעסיק הציבורי הגדול ביותר בעיר הוא העירייה. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תואמים את המגמה בעירייה. מתוך תשעה מינהלים בעירייה, חמישה מהם מנוהלים על ידי אישה: כספים, הלשכה המשפטית, חינוך, קהילה ורווחה.

גם ברמת מנהלי אגפים יש שיעור מרשים של נשים, כאשר יותר מ-46% ממנהלי האגפים בעירייה, הן נשים. ראש העירייה, רז קינסטליך, התייחס לנתוני הלמ"ס והעירייה ואמר: "אנחנו בעירייה בוחרים תמיד את האדם הראוי והמתאים ביותר לתפקיד, זה מה שמנחה ומוביל אותנו וכך זה צריך להיות. אני שמח לראות שבעירייה ובכלל בראשון לציון רואים את זה כמובן מאליו".

אגב, את תאגיד המים "מניב" בראשון לציון מנהלת סאלי לוי, אחת מ-11 מנכ"ליות תאגידי מים מתוך 54. שיעור של 20% בלבד.

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר המשמשת כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, אמרה: "הנתונים של העיר ראשון לציון מעודדים ומשמחים. הם מעידים שתושבי ראשון לציון, המועצה והנהלת העיר, מאמינים בשוויון מגדרי וניהול נשי, וזה כמעט מובן מאליו בעיר שבה היתה ראשת עיר ראשונה (חנה לוין) ובה נשים דרשו וקיבלו לראשונה זכות הצבעה בישראל. יחד עם זאת, יש עדיין לאן לשאוף ולאן להשתפר, נמשיך לעשות הכל כדי לצמצם פערים מגדריים, חינוכיים וחברתיים העיר ובארץ, לטובת בנותינו ובנינו".

תגובות

תגובות