חברת מועצת העיר אפרת אברמוביץ, משנה לראש העיר ומחזיקת תיק קהילה לשנות כיוון מהפעילות היום יומית הקהילתי,לספק פתרונות שונים במערך תואם לצרכים החדשים ולהנגיש את השרות העירוני עד הבית באופן המיטבי ביותר. עדי זהר ניצלה מספר רגעי מנוחה כדי לראיין את אפרת על שלל הפעילויות הקהילתיות בימים אלה.

מה שונה הפעילות שלך כיום מימים רגילים?

אפרת אברמוביץ בפעילות קהילתית בשכונות העיר

ימים לא פשוטים עבור כולנו בתקופה מורכבת זו שהמציאות מובילה אותנו, השינויים המהירים באורח החיים וההגבלים והאוכלוסיות השונות שנפגעו מהתפשטות הנגיף. כל אלו הביאו אותי כמחזיקת תיק קהילה ואת כל זה אנשי המנהל המופלאים אשר עושים עבודת קודש לשנות את פורמט העבודה הרגיל לחשוב מחוץ לקופסה ולהנגיש את השרות העירוני עד הבית באופן המיטבי ביותר.

תחילה נתן מנהל קהילה מענה לכל אותם ילדים שנזקקו לשבת בבידוד בשעה ששאר חבריהם חגגו את פורים..מהר מאד הפרויקט קרובים קרובים שנבנה כחוויה קהילתית לחג הפך במהרה לתשתית בה שימחנו עשרות רבות של משפחות וילדים בבידוד… נרתמו לכך באהבה גדולה כל אנשי השרות לתושב ודאגו להביא משלוחי מנות משמחים. בנוסף פתחנו במנהל קהילה ערוץ התקשרות עבור כל התושבים הנמצאים בבידוד וזקוקים למענה עירוני. לדוגמא ספרי קריאה דיגיטליים להנאה או סלי מזון אם יש צורך. מנהל קהילה הגדיל ובשת"פ עם מתנדבי עזר מציון הקים מערך של קניית תרופות עבור תושבים בגיל השלישי או בעלי מוגבלות בתקופה זו.

פעולות כאלו ואחרות נעשות יום יום במנהל, אנו מאמינים שבימים כאלו קהילה משמעותה כוח וחוסן חברתי ונפשי לכן בשעה שהתאפשר יצאנו עם רכבים ומערכת מוזיקה לשמח תושבים רבים המרפסות..יצרנו מסיבת כיכר עבור תושבים הכל כדי לשמח ולהכניס קצת אור בימים לא פשוטים אלו.. קיבלנו חיבוק חם וגדול חזרה מתושבי העיר במרפסות .
בנוסף יצאנו עם סרטוני הסברה רבים בשפות שונות כדי להסביר לכל סוגי האוכלוסייה את ההנחיות ורדי לייצר שיח אמיתי עם כל תושבי העיר. כל אלו הינם רק חלק קטן ממערך קהילתי אדיר שמתבצע בימים אלו ודורש דינמיקה יומיומית .

בתור מחזיקת תיק קהילה אילו פעילויות מיוחדות את מבצעת?
כמחזיקת התיק אני מובילה יחד עם אנשי המנהל וראש העיר פתרונות שונים , ומערך תואם צורך . יום יום שעה שעה אנו חשים את השטח ומנסים יחד להקל על התושבים וליצור מענים שונים כפי שהשטח דורש.

מנהל קהילה בעידן הקורנה הנו מנהל מאד דינמי משתנה ובעיקר בעיקר אנושי .חשוב לי לציין לשבח את מנהל הרווחה וידידי סגן ראש העיר מוטי עג'מי שעומד איתנו בשיתופי פעולה נפלאים וניתן מענה רחב מאד לכל תושבי העיר שזקוקים לו.

כאישה, כיצד את מתמודדת עם האתגרים בעקבות המשבר?

אינני אוהבת את החלוקה לנשים וגברים כיוון שאינה נכונה. יש גברים שעושים עבודה ציבורית נפלאה וישנן גם נשים,
העשייה הנה עשייה ציבורית שאינה כלל תלויה מגדרית .חשובה לי מאד מקצועיות המנהל ובעיקר האנושיות שבו
חשוב לי מאד שמנהל קהילה והשרות לתושב יהיו בראש ובראשונה אנושיים ומחבקים את התושב. אני מאמינה בתודעת שרות גבוהה ואמן מעלים רף במנהל מידי תקופה ועל כך אני גאה ואסירת תודה לכל עובדי המנהל הנהדרים בעיר.


איזו אוכלוסייה הכי נזקקת בעיר ומה את עושה למענן?
היום בעידן הקורונה הצורך הוא רחב.. רבים מהתושבים זקוקים לסיוע ועזרה חלקם עזרה כלכלית חלקם לפתרונות עירוניים וחלקם לעזרה נפשית, אנחנו כאן כדי לסייע לכל מי שזקוק. כוחנו באחדותנו .

מה הסדר יום שלך בתור חברת מועצה בימים אלו?
סדר יומי מתחיל ראשית בחיבור ילדי הקטנים לשיעורים המקוונים ועזרה לילדי הבוגרים לקראת הבגרויות.. אח"כ מתחילה את יום עבודתי בעדכונים וחשיבה משותפת על פתרונות עפי הצרכים שעולים. הימים דינמיים ובכל יום אנו מתמודדים עם אתגר חדש. זכות גדולה עבורי להוביל את מנהל קהילה בימים אלו .

אנצל במה זו כדי לקרוא לכל תושבי העיר להיות קשובים להנחיות לשמור היטב על בריאותכם בימים אלו ולהמעיט עד בכלל את יציאתכם מהבית. סבלנות ואורך רוח יצילו חיים

חג פסח שמח לכולם
ובעיקר בריאות בריאות בריאות

תגובות

תגובות