יונתן ודניאלה נישאו בשנת 2006. במהלך השנים הראשונות לנישואיהם, הם התברכו בשלושה ילדים מקסימים.

לאחר לידת ביתם השנייה של הצדדים, דניאלה החליטה כי היא רוצה להיות אימא במשרה מלאה ולכן היא עזבה את מקום עבודתה. כאשר ילדם השלישי החל ללכת לגן, דניאלה הרגישה כי הילדים עזבו את הקן וכי היא מאבדת את זהותה. היא שוחחה על כך עם בעלה ובהחלטה משותפת, הם הסכימו כי דניאלה תתחיל לימודי תואר שני. יונתן עודד את אשתו לאורך כל הדרך, טיפל עמה במסירות בילדים ולקח את כל עול הפרנסה עליו.

עו"ד אור פינקלשטיין

מספר חודשים לאחר שדניאלה החלה ללמוד לתואר שני, חל שינוי ביחסה כלפי בעלה וכלפי שלושת ילדיהם. היא התעלמה מהם ונראה היה כי היא איבדה כל עניין במשפחתה. יונתן ניסה לשוחח על כך עם אשתו, אך היא האשימה אותו בכך שהוא מקנא בה, על כך שיש לה תחומי עניין, שאינם כוללים אותו ואת הילדים. באותו לילה, יונתן לא הצליח לישון. באמצע הלילה, הוא קם והסתובב בבית חסר מנוחה, לבסוף הוא התיישב ליד המחשב הנייד, אשר היה משותף לו ולאשתו. כאשר המחשב נדלק, קפצה הודעה מאתר "פייסבוק", בה נכתב : " חושב עליך במיטה, כבר מתגעגע, הלוואי שלא נצטרך להמשיך להסתתר."

יונתן חזר לחדר, העיר את אשתו וסיפר לה את אשר ראה. דניאלה פרצה בבכי וסיפרה ליונתן כי מדובר בפלירטוט חסר משמעות וכי היא תעשה הכול על מנת להשיב את היחסים הטובים ביניהם.

כעבור שבועיים, קיבל יונתן מאשתו, תביעת גירושין, כתובה ופיצויים על הרס המשפחה.

ככלל, אישה זכאית לקבל את כתובתה.

לכלל יש סייגים וקיימים מצבים בהם האישה מפסידה את כתובתה. אחד מן המצבים הללו – הוא מעשה כיעור, המהווה עילת גירושין אשר עומדת לבעל. מדובר "במעשים מכוערים שלפי ראות בית הדין יש בהם כדי להצדיק את החשד החמור שהיא זנתה תחת בעלה, אם כי אין עדים לזנות ממש. המדובר אפוא רק במעשים כאלה של האשה המראים לפי הנסיבות שכנראה היה כאן מעשה עבירה." "מטבע הדברים תפסיד האישה כאן את כתובתה, כי חז"ל תקנו כתובה כדי שלא תהא קלה בעיניו להוציאה, אך זו תהא ותהא קלה בעיניו להוציאה."

דניאלה בגדה בבעלה ולכל הפחות התקיים במקרה זה מעשה כיעור, אך במסגרת תביעת הגירושין והפיצויים שהיא הגישה, היה יונתן צריך להוכיח כי אשתו אכן עשתה מעשה כיעור. כידוע, בבית הדין ובבית המשפט, יש להציג ראיות. במקרה זה, אשתו של המאהב, אשר ידעה אודות הרומן לפרטי פרטים, נאותה לתת תצהיר ליונתן, אותו הגשנו לבית הדין הרבני. מכאן הדרך היתה סלולה. התצהיר היווה ראיה טובה וגרם לדחיית כל תביעותיה ולהפסד כתובתה.

פיצויים במסגרת גירושין, מטרתם להביא את מי מהצדדים להסכים לגירושין, בנסיבות בהן לא נפסק להם חיוב להתגרש.

בנסיבות אלו, תביעת הפיצויים של האישה נדחתה. כאשר האישה תובעת את הגירושין, בוודאי שאין צורך להביא אותה לכדי הסכמה להתגרש ו/או לפצות אותה. בפרט כאשר במקרה בו עסקינן, האישה היא זו אשר פגעה בחיי המשפחה וגרמה בפועל להרס המשפחה. דניאלה הגישה את התביעה בשיטת "מצליח" ובפועל שקרה לבית הדין. לא תמיד ניתן להוכיח את שקרי הצד שמגיש תביעות, אבל כפי שניתן להיווכח, בהחלט ניתן להוציא את האמת ואת הצדק לאור.

מאת : עו"ד אור פינקלשטיין
ממשרד עורכי דין יעל גיל, העוסק בדיני משפחה וגירושין
האתר המשפטי: www.yaelgil.co.il

## כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

תגובות

תגובות