מאה אלף מתרחצים פקדו היום (יום שישי 22.5.20) את חופי הרחצה בראשון לציון.  סוף השבוע הראשון, אחרי הסרת המגבלות של משרד הבריאות, נפתח עם מזג אוויר נוח, 27 מעלות וים רגוע (דגל לבן). התנאים האלו הביאו המוני מתרחצים כבר משעות הבוקר ועד לשיא בשעות הצהריים. אלא שבסביבות השעה 15:00 בצהריים השתנתה התמונה. רוח דרום מערבית העלתה את הים והפכה אותו באחת לדגל אדום. מאותו רגע החלו להצטבר מקרי טביעות. האירוע הראשון התרחש בשעה 15:15 בחוף הצפוני, חוף מס' 1, כאשר נער נסחף. המצילים גילי גפלה, ליאור סבג, גל רייכברד ונירן הירש היו ערניים ורצו מיד לתוך המים ומשו אותו. הוא פונה לבית החולים במצב קל.

שירותי הצלה בראשון לציון – צילום: עידן גרוס

רבע שעה לאחר מכן, נערה נסחפה בחוף מספר 2, חוף נווה חוף. המצילים דורון בוריה, אבי אזולאי, ירין בנימין ובר טופז שהיו בסוכה ממול, רצו פנימה והוציאו אותה מהמים כשהיא במצב קל עד בינוני. גם היא פונתה לבית החולים. 45 דק' לאחר מכן, אירוע שלישי. נער נסחף בחוף מס' 2. הוא חולץ בשלום על ידי המצילים ופונה במצב קל לבית החולים.
רקע לפני סיום שירותי ההצלה, סמוך לשעה 18:00, אירוע רביעי. הפעם בן 54 שנסחף. המצילים חילצו אותו. הוא התאושש בחוף ופונה לביתו.

אבל אלו לא הדברים היחידים שהעיבו על היום השמשי בים. הררי אשפה הושארו על ידי מתרחצים. באגף חופים ואגמים, מינהל איכות הסביבה והחברה לביטחון צפויים לעבוד עוד שעות נוספות לפינוי כל האשפה בחוף.

במהלך היום, ראש העירייה, רז קינסטליך, עודכן על העומסים הכבדים בחניונים ובציר המוביל לחוף הים וכן קיבל פניות רבות מתושבי נווה חוף. ראש העירייה הנחה לתגבר את האכיפה מחר על מנת להבטיח את הסדר הציבורי באזור. כמו כן הוא צפוי לכנס בשבוע הקרוב ישיבה דחופה יחד עם מהנדס התנועה, החברה לביטחון ונציגי הוועד בשכונת נווה חוף על מנת לבחון פתרונות יצירתיים נוספים.

תגובות

תגובות