אירוע טרום הפתיחה של התערוכה התקיים ממש לפני כניסת החג והתכנסו בו רוב חברי מועצת העיר. האמן יעקב אגם הפתיע את הנוכחים כשלמרות גילו המפואר, כיבד בנוכחותו ואף הנעים את האווירה החגיגית בנגינת תפילה בחליל. בין הנוכחים נראו ראש העיר רז קינסטליך, ליאל אבן זוהר, סגנית ומ״מ ראש העיר, מקסים בביצקי, אבי חיים, ואריה כהן סגני ראש העיר, מנכ"ל העיריה דודי גיל, סמנכ"ל העיריה מושיקו ארז, ד"ר ענת ליבוביץ' מחזיקת תיק מוזיאונים, אלי פולק מנכ"ל החברה העירונית, עו"ד סורין גנות יו"ר דירקטוריון החברה העירונית, אבנר קשת האספן ויוזם התערוכה וחברי מועצת העיר המכובדים שהגיעו עם בנות ובני זוגם

אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית אמר בהתרגשות שאפשר לקיים במוזיאון ישיבת מועצת העיר כי כמעט כל "המועצנים" הגיעו.

רותי מקבי מנהלת האגף לאמנות כותרים ומורשת ומנהלת המוזיאון בירכה את חברי מועצת העיר שהגיעו: "על מנת לקיים את מצוות ״והגדת״ ולהגיד תודה על הנס שקרה למוזיאון שפתח את דלתותיו למבקרים במועד, למרות הצפת כל אזור המשאבות ולוחות החשמל. שלא כמו ביציאת העם מעבדות לחירות, הפעם לא הייתה מעורבות של האל, אלא עבודה סביב השעון שהובילו בנחישות אנשים מעוררי השראה כמו מושיקו ארז סמנכ"ל העירייה וליאל אבן זוהר סגנית ומ"מ ראש העיר. הפסח הזה, אני מאחלת לכולנו, שנצליח למצוא בעצמנו את החירות ואת הנס יום יום מחדש בדברים הגדולים כמו גם בקטנים. אמן"

צילום: אבי קקון

 חוגגים את פסח עם פתיחת תערוכה חדשה תחת הכותרת ״והגדת ברוך מתחילה"

התערוכה שתוצג במוזיאון אגם לקהל הרחב החל מחוה"מ פסח , מתמקדת במוטיב של העברת נס יציאת מצרים מדור לדור בהתייחס לפסוק המצווה: ״והגדת לבנך ביום ההוא לאמור בעבור זה ה' עשה לי בצאתי ממצרים״. ההגדה המצוירת הייחודית של יעקב אגם, הודפסה בטכניקת הדפס משי, ויצאה לאור בצרפת בשנת 1985 , לצידה מוצגים הדפסי צבע מרהיבים, וסרטון וידאו של האמן הנותן לטקסטים המקודשים, ביטוי עז וחדשני שמדבר אל ליבו ונפשו של המתבונן והקורא בכל גיל, מילדות ועד זקנה.

חוגגים את פסח עם פתיחת תערוכה חדשה

האמן יעקב אגם: "סיפור יציאת מצריים נטווה בהגדה של פסח בעזרת תפילות ומדרשים. זהו הסיפור המכונן של היווצרות העם היהודי, אירוע שמבטא יותר מכל אירוע היסטורי אחר את מהותו הבסיסית: יציאה מעבדות לחירות. רעיון החרות, החופש, ההיחלצות מעבדות פיזית ורוחנית מהווה את בסיס קיומנו התרבותי, את סוד ויסוד המשימה היהודית המוזכרים כמעט בכל תפילה, בכל ברכה".

תגובות

תגובות