בעלי עסקים קטנים כגדולים מעוניינים להפוך למותג ואוטוריטה בתחומם. היכולת להישאר בתודעה של קהל היעד לאורך זמן חיונית להצלחתו של כל עסק .

כשם שלכל מותג יש זהות, ערכים, בידול ומאפיינים בזכותם הוא זוכה לחשיבות ועניין ,  התוצאה החשובה של הפיכת העסק ל"מותג" היא היכולת לעורר עניין , מודעות ותמיכה של קהל אוהדים ולקוחות . קהל מפרגן  שמאפיין אותו נאמנות ורכישות חוזרות. על המותג חלה האחריות לתת מענה לצרכים של הלקוחות, להיות עקבי ולדברר את העשייה.

גם עסקים קטנים ובינוניים מעוניינים להפוך ל"מותג" ולייצר קהילה תומכת סביבם.  בקהילה טמון הכוח לייצר קשר ישיר ומשמעותי עם קהל היעד. וקבוצת פייסבוק פותחת ערוץ להקמת קהילה של אוהדים ולקוחות למוצר או לשירות של בעל העסק, עמותה או קליניקה של מטפלים.

גל זילברמן ניסים- יועצת יח"צ ודיגיטל לעסקים

החברים בקבוצת הפייסבוק משמשים שגרירים של העסק ומפנים לקוחות חדשים באמצעות ההמלצות שהם כותבים, או בתגובה האותנטית מניסיונם בשטח לכל עשייה שמתוארת.

הקהילה בקבוצת הפייסבוק יכולה להתגבש מלקוחות עבר, לצד שימור לקוחות קיימים והוספת לקוחות פוטנציאליים שבודקים אפשרות להיות חלק מהקהילה בקבוצת הפייסבוק. לשמר קשר עם כולם  ולספר להם על שירותים/מוצרים חדשים. לצד ברכה שיווקית לחגים, ימים מיוחדים ואירועים.

מה ההבדל בין קבוצת פייסבוק לדף עסקי  ?

  • בדפים עסקיים בפייסבוק יש לעסקים אפשרות להציג את השירותים והמוצרים, ולשמש גלריה לעשייה.
  • להעלות מודעות ממומנות המאפשרות לעסק להגיע לקהלים חדשים. קהלים אלו הינם קהלים קרים והם עדיין אינם לקוחות קבועים או ממליצים, מאחר ומדובר בשלב הכרות ראשוני.

קהילה בפייסבוק נותנת במה לבעל העסק :

  • אפשרות לכתוב תכנים המעידים על המומחיות ולבנות סמכות.
  • להראות את הבידול של העסק לעומת עסקים אחרים בתחום : יועצת זוגית שהובילה לתוצאות, מאמנת ספורט שבונה תפריטי תזונה לצד שיפור הישגים ספורטיביים ועוד.
  • הקהילה מאפשרת למנהל הקהילה לאסוף נתונים על המשתתפים, להעריך את רמת העניין שלהם בשירותי העסק, לחבר בין עסקים שונים בקהילה ולקבל משוב על העשייה.

היתרונות של קבוצת פייסבוק

הפוסטים של קבוצת הפייסבוק נראים גם בקבוצה וגם בפיד של החברים.

  1. אפשר לשתף את הפוסטים של מנהל הקבוצה גם בקבוצה וגם בדף העסקי באמצעות קישור ביניהם.
  2.  בקבוצה יש אפשרות להגדיר מילות מפתח שבכל פעם שהם יוזכרו מנהל הקבוצה יקבל התראה.
  3. ניתן לתזמן פוסטים בקבוצה והם יעלו במועד שקבענו.

לסיכום : קבוצת הפייסבוק תומכת בדף הפייסבוק ואינה מחליפה אותו.

עמודי הפייסבוק משמשים חלון ראווה למוצרים ולשירותים בעוד הקבוצה מאפשרת דיאלוג עם העוקבים ושימור לקוחות.

 

הכותבת:
גל זילברמן ניסים, בעלת משרד יחסי ציבור  ודיגיטל , המתמחה בייעוץ תקשורתי, בניית מוניטין, אסטרטגיות שיווק בדיגיטל והדרכות.

אתר  : https://nisimgalprdigital.site123.me/

מייל : nisim.gal@gmail.com

תגובות

תגובות