למרות שמשרד החינוך הודיע על הוספת מועד לבחינה במתמטיקה, רוב תלמידי ראשון לציון בחרו לנצל את המועד הראשון ונבחנו אתמול במקלטים ובמרחבים המוגנים. גם היום יערכו מבחנים ולעת עתה, מעדכן מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, נרשמה נוכחות של כ-80% מהנבחנים במועד הראשון. "העדפתי לסיים עם זה במקום לחכות ליוני שיש לנו יותר עומס" מסבירה נטע אביעם, תלמידת כיתה י"א שנבחנה אתמול במקיף ו', יגאל אלון "המבחן עצמו היה קצת קשה, אבל מבחינת המקלט לא הייתה בעיה. כמעט לא הרגשנו בהבדל".

לורן ארגמן, גם הוא מיגאל אלון, חושב שהיה למצב הביטחוני השפעה "המבחן היה ברמה גבוהה אבל גם המתח והלחץ לקחו חלק. בכלל, היה קשוח ללמוד בזום רוב השנה, לא לראות הרבה חברים אבל לשמחתי דווקא בלימודים היו לי ציונים די טובים".

ראש העירייה, רז קינסטליך, ביקר את התלמידים שנבחנו ואמר: "דאגנו שהתלמידים יבחנו במרחב מוגן, נקי ומסודר כדי שהראש שלהם יהיה אך ורק במבחן". קינסטליך הוסיף ואמר לתלמידים: " אני בטוח שהמצב הביטחוני לא מסייע להפחתת הלחץ הנלווה למבחן, אבל אני מאמין בכל אחד".

כזכור, לאחרונה פורסמו נתוני הזכאות לבגרות בעיר לשנת הלימודים תש"פ, כלומר זו שהסתיימה ב-2020. מהנתונים עולה כי למרות משבר הקורונה ובהעדר הלימודים הפרונטליים, אחוז הזכאות זינק בארבעה אחוזים משנה שעברה ועומד על 95.28%, לעומת 91.69% בשנת תשע"ט.

שני מקיפים, מקיף ב'- ממלכתי דתי ומקיף ה' "אמירים, השיגו ציון מושלם- 100% זכאות לבגרות. כל המקיפים בעיר עומדים על 90% זכאות לבגרות ומעלה ותשעה מהם חצו את ה-95% זכאות. כל הנתונים האלו כוללים את כיתות חינוך מיוחד בבתי הספר.

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינו, הוסיפה: ״העיר רואה את טובת הילדים וביטחונם כערך עליון. בתי הספר בסיוע מנהל החינוך נערכו מיידית ובאופן ראו לציון להבחנות במקלטים ומרחבים מוגנים. עבור תלמידים שבחרו לדחות את הבחינה בשל המצב, הועמד על ידי משרד החינוך מועד נוסף ב 9/6, ובנוסף שמור לכולם מועד ב׳, ביולי. אנחנו מאמינים בילדים של העיר, מאחלים להם הצלחה ומודים לכל העושים במלאכה על ההערכות המיטבית".

תגובות

תגובות