שלשום (שלישי) הוזעקו כוחות ההצלה לאולם ספורט בראשון לציון בעקבות דיווח על גבר שהתמוטט במהלך אימון. הגבר, בן 50, שנמצא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ניצל בזכות אזרחים שהיו במקום והפעילו את מכשיר הדפיברילטור שהתקינה העירייה, בהדרכת מוקד 101 של מד״א.

בעקבות הטיפול המיידי, חזר המטופל להכרה מלאה והוא פונה על ידי כוחות ההצלה שהגיעו למקום לבית החולים ״שמיר״ (אסף הרופא).

נזכיר, כי ביוני האחרון יצאה עיריית ראשון לציון בפיילוט מיוחד לעידוד ועדי בתים בעיר לרכוש דפיברילטורים מצילי חיים במחיר מוזל. זאת, לאחר שפעלה מול מד"א/איחוד הצלה, בכדי לאפשר לוועדי בתים לרכוש ולהציב בבניינים המשותפים את המפעמים (דפיברילטורים) במחיר מסובסד של כ-2,700 ₪ – מחיר זול ביחס למחיר בשוק.

כל הדפיברילטורים שנרכשו עד כה נוטרו ונכנסו למאגר הדפיברילטורים של מד"א, בכדי שבעת חירום יינתן מידע מדויק באשר למכשיר שנמצא בקרבת מקום לאירוע.

נציין, כי בשנתיים האחרונות הציבה עיריית ראשון לציון עמדות של דפיברילטורים ברחבי העיר. זאת, לאחר שפנתה אל הציבור והוא זה שבחר להחליף את עמדות הטלפונים הציבוריים הישנות בדפיברילטורים ובספריות. לפי המיפוי שביצעה העירייה, בעיר ישנם כ-300 מכשירים.

כל שנייה קריטית
חשוב לזכור כי במקרה של התקף לב כל שנייה הינה קריטית, ובכל דקה שחולפת ללא טיפול פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%.

הדפיברילטור משמש כמכשיר החייאה בעת אירוע דום לב פתאומי, כאשר בזמן ההחייאה מכתיב המכשיר את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות בעברית – כך שהוא ניתן לשימוש גם לאנשים שאינם בעלי רקע רפואי.

במקביל, המכשיר מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות טלפוניות נוספות מהחובשים ומהפרמדיקים ממוקד החירום. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל כשהם נמצאים בדרכם למקום האירוע.

תגובות

תגובות