רונית צוקרל

נשים רבות נרתעות מאימוני כושר, הכוללים שימוש במשקלים כבדים ובתרגילי כוח. חששן הגדול של הנשים לפתח שריר יתר על המידה ולהיות שריריות ולאבד נשיותן.

רונית צוקרל

מסתבר, כי נשים הנוהגות להתאמן אימוני כוח רציפים ואינטנסיביים הן מחוטבות ורזות, אחוזי השומן שלהן נמוכים ומסת השריר שלהן גורמת להן לחיטוב ולהצרת היקפים.

בנוסף, חשוב לציין, כי לאישה מסת שריר נמוכה מזו של הגבר, משום שרמת הורמון הטסטוסטרון שבגופן נמוכה. זהו הורמון אנאבולי, שאחראי על פיתוח מסה ומעודד בנייה בין היתר של מסת שריר.

נשים, המבצעות אימוני כוח בשילוב אימוני אירובי מעלות את טונוס השריר, מגבירות את חילוף החומרים בגוף בזמן מנוחה ולשריפת קלוריות מהירה יותר. אימוני הכוח מחזקים את שרירי הליבה ובכך משפרים את היציבה.

נקודה חשובה מאוד בבריאות האישה היא נושא צפיפות העצם. ככל שמתבגרים, צפיפות העצם הולכת ומדלדלת. אימוני כוח משפיעים לחיוב על העצמות ועל צפיפותן, ומאטים את קצב הירידה ברמת צפיפות העצם.

 

רונית צוקרל

יתר על כן, אימון כוח מביא לשריפת קלוריות. בעת אימון התנגדות (כוח) כנגד משקולות נוצרים קרעים מיקרוסקופיים בשרירים. על מנת לתקן את הנזק לאחר האימון, על הגוף להמשיך ולעבוד בהובלת חומרי מזון, חמצן ונוגדי דלקת, לכן נוצר מצב, שבו אנו שורפות קלוריות באימון עצמו וגם לאחר האימון.

אין ספק, שזוהי עבודה לא קלה לשמור על כושר, אך ההתמדה משתלמת ואת תוצאותיה ניתן לראות ולהרגיש, גוף מוצק ומחוטב. זוהי סיבה מעולה בפני עצמה כדי להקפיד על אימוני כוח ותזונה נכונה, מה גם שהקיץ קרב ובא ועלינו להיראות במיטבנו.

רונית צוקרל

בהצלחה לכולם.

רונית צוקרל

מאמנת כושר לאורח חיים בריא

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here