מדובר בהשחתת תמונתה של ניצולת השואה יהודית ירושלמי (83) שנתלתה על טוטם ענקי בצומת מרכזי בעיר. מצלמה רחוקה הצליחה לקלוט התעסקות של מספר דמויות סביב השלט. כמו כן, נמצאו במקום סכינים. המקרה הועבר לטיפול המשטרה.

מדובר בקמפיין בינלאומי שיזם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, במסגרתו צולמו 11 שורדי שואה מראשון לציון ולצד שמם ומשפט שבעיניהם הוא ניצחון. "אני בז, מגנה ומוקיע את המעשה הבזוי והשפל הזה" אמר ראש העירייה, רז קינסטליך והוסיף: "לצערנו גם היום אנו חווים בתוך עמנו שנאת חינם והכחשת שואה, קריעת השלט רק מחזקת אותי להניף את זיכרון השואה מעל לכל במה".

מטרת הקמפיין שעלה היא לעורר מודעות בקרב הדור הצעיר שאינם מכירים את השואה והדאגה שעוד מעט לא יוותרו בחיים ניצולים שיוכלו לספר את סיפורם בגוף ראשון.

כל חברות השילוט בעיר: מבט ראשון, מקסימדיה, נור סטאר מדיה וחוצות זהב, התגייסו ליוזמה ותלו את תמונותיהם של שורדי השואה על 1000 פרסומים בשלטי חוצות, מכוונים, תחנות אוטובוס, גשרים ועוד.

ראש העירייה פנה למקביליו, ראשי הערים התאומות באירופה: מינסטר בגרמניה, לובלין בפולין, בראשוב ברומניה, חארקוב באוקרינה, ונים בצרפת, וביקש מהם להשתתף בקמפיין ולתלות בעריהם את השלטים.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here