עו"ד אייל סברו

עו"ד אייל סברו חוקר פרטי זה כ-28 שנים ובעליו של משרד "רז חקירות", טיפל באין ספור תיקי גירושין שהונחו על שולחנו, הסיפורים בספר החדש הם אוסף סיפורי "הבוגדים" שביניהם תוכלו לקרוא ולדמיין אותם, מהרגע שהנבגדים דפקו על דלת משרדו לראשונה ועד שישבו מולו וקיבלו לידיהם את דוח החקירה וסרט המעקב שהוקרן על מסך הטלוויזיה הגדול שבחדרו.

זהו ספרו הרביעי של עו"ד אייל סברו, קדמו לו: "משולחנו של חוקר פרטי", "סודות של חוקר פרטי" ו- "זבוב על הקיר". המגזין גאה לארח את האיש ואגדת החוקרים הפרטיים ואורח קבוע אצלנו ברוב המגזינים ב"סיפוריו הפיקנטיים" לראיון לקראת יציאת ספרו הרביעי "

ערב טוב אייל ומברוק על הספר הרביעי בסדרה….
למרות שם הספר המוטבע בכריכה שמסגיר את תוכנו, מה אתה יכול להוסיף על המיוחד והשונה בו?
בספר הזה, כמו בספריי הקודמים (3) כל סיפור הוא מיוחד. אין אחד דומה לשני, כי… כל לקוח הוא עולם ומלואו. הוא משפחה, ילדים, כסף, תככים, שקרים והרבה בגידות. אולי אוכל להגדיר את החריג בו כ״תקופת הקורונה״ גם בתקופה הזו שהיא ללא ספק קשה לכולנו, המשיכו הבגידות. חלק מהסיפורים בספר הזה בתקופה האחרונה הזו. בגידות עם מסיכה אפשר לומר בחיוך.

כמה זמן לקח לך לבחור ולערוך מכל שלל האירועים שהיית מעורב בהם לספר רביעי?
עברו 8 שנים מאז הספר האחרון שלי (זבוב על הקיר) שהפתיע אותי בהצלחה שלו. מאז עברתי המון… הפכתי עורך דין, ואח"כ תואר שני באוניברסיטת ת״א, בין ילדיי הספקתי לגייס 3 חיילים שהפכו לקצינים בקבע. המשרד התאים את עצמו לתקופה. אנשים בוגדים כל הזמן, מתגרשים הרבה יותר מפעם, בשנים האחרונות יש גל של מתחתנים בשנות העשרים המוקדמות, מן טרנד שכזה. יחד איתו הם מתגרשים מוקדם. חלקם עם ילד או שניים חלקם חצי שנה אחרי החופה. והבגידות תופסות חלק נכבד מכך. עבודת איסוף הסיפורים לספר הזה הייתה קלה כי לא חסרים סיפורים. הייתי צריך זמן לתת לזה דרור ספרותי. ומצאתי אתוו מיד עם סיום התואר השני שלי והקורונה.
הקורונה פינתה לנו זמן רב. וניצלתי אותו לערוך את הספר ולהוציא אותו כמו את קודמו בהוצאה עצמית.

האם הבוגדים הופכים למתוחכמים יותר שהם יודעים שעלולים לעקוב אחריהם?
הבוגדים הופכים בהחלט למתוחכמים יותר. ולא רק בגלל שחלקם קרא את הספרים שלי (😉) אלא בעיקר בשל החשיפה לקדימה הטכנולוגית. קל למצוא ברשת מכשירי מעקב למשל, אז הבוגדים יודעים ממה להיזהר. יש פרסום נרחב (וצודק) לפגיעה בפרטיות של האדם, והם מנצלים את זה (ובצדק). מצד שני אותה קידמה דואגת גם לחשיפה רבה של הפרטיות. הכל מתועד. לכל אחד יש מצלמה. אשה רואה את בעלה של חברתה הטובה בחניון של חצי חינם עם מישהי, שולפת מצלמה מצלמת ושולחת לה (״ מי החתיכה עם בעלך״) בחיי שהיה לי יותר מתיק אחד כזה. אנשים מקליטים ללא הפסקה. בעלי תפקיד אומרים דברים בשיחה טלפונית למישהי/ו וזה מוקלט ומתגלגל… לפעמים לא לכיוונים נכונים. אנשים מנצלים את הטכנולוגיה הזמינה היום למטרה אישית לפעמים תוך רמיסה של זכות לפרטיות, לפעמים תוך ניצול למטרות אישיות ולפעמים סתם לפרסום.

אנקדוטה או רמז קטן מסיפור בגידה מדהים לגירוי הקוראים?
בגידות בתקופת קורונה וסגרים הם בהחלט נוף שונה במשרד. היצירתיות של האדם לברוח מהבית ולפגוש במאהבת שלו. זה הצחיק אותנו במשרד במיוחד. בגידות עם מסיכה כבר אמרנו נדמה לי. בספר הזה הלכתי קצת יותר רחוק עם ״לספר לקוראים ״ יש בו סיפורים שישאירו אנשים פעורי פה. מבטיח.

נראה אותך בעתיד גם עם ספר חמישי על פי כמות העבודה?
לפי כמות העבודה, אם אתרגם אותה לספרים, מבטיח לך אבי שאני מתחרה בחסמב״ה של יגאל מוסינזון. אבל… אפתיע אותך. כבר ב״פתח דבר״ בספר אני מצהיר שזה הספר האחרון שלי בפורמט הנוכחי של אוסף סיפורי חקירה. אני חושב שדי מיציתי. למרות התגובות מהקוראים שכל הזמן דורשים עוד ספר ועוד ספר הצהרתי בכתוב ש… די. אבל זה בהחלט לא הספר האחרון שלי. הספר הבא יהיה ״ספר מתח בלשי״ משהו בסגנון ג׳ון גרישם הנערץ עליי. הוא כבר מסודר לי בראש, אמצא את הזמן המתאים והוא יגיע.

היכן ניתן לרכוש את הספר?
את הספר ניתן לרכוש בקניה ישירה במשרד שלי (03-9566050) והוא מגיע עם שליח עד הבית וגם עם הקדשה אישית למי שמבקש. בהנאה גדולה אני עושה זאת.

שמחתי לשוחח איתך אבי
ואמשיך להיות קורא נאמן של המגזין הנהדר שלך.
חג פורים שמח לך ולקוראים.

תגובות

תגובות