לא פעם נחשפים אנשי השירות הווטרינרי על נטישת כלבים על רקע גילם המתקדם או מחלה שהופיעה פתאום. ההוצאות הרפואיות הכרוכות בטיפול כלבים מבוגרים וחולים מוביל את בעליהם לנטוש אותם בצידי הדרך. לפני ארבעה חודשים אותר גור בן שלושה חודשים בשדות המקיפות את העיר. מבדיקה ראשונית נראה שהוא במצב קשה וסובל מהתקצרות גידים ברגליו הקדמיות ובקושי הצליח ללכת.

בשירות הווטרינרי העירוני אספו אותו והחלו בתהליך שיקום ארוך, שלווה עם הרבה אהבה מצוות ומתנדבי השירות הווטרינרי שתרגלו איתו הליכות על משטח רך מדי יום. הימים חלפו והוא החל לעמוד על הרגליים, ללכת ואפילו לרוץ. עבודת השיקום הייתה אינטנסיבית אבל ההתקדמות המשמעותית מעידה לא פחות על אופיו של הגור, כלב עם אופי חזק, נחוש ומלא שמחת חיים.

בשבוע שעבר נסגר מעגל ונמצא בית חם ומאמץ אצל תושב האזור, ארז ספקיאר "הוא כלב כל כך מתוק, קראתי לו באטר ,כי הוא כל כך רך בהתנהגות שלו, כמו חמאה". ספקיאר התייחס לתופעה של כלבים שננטשים "זה עצוב מאוד. מצד אחד אתה לא יודע מה הסיטואציה של כל אדם וצריך להיזהר לשפוט אבל בדרך כלל זה פשוט חוסר לקיחת אחריות – אימצת כלב? הוא עכשיו בן משפחה בטוב וברע".

רופא השירות הווטרינרי, ד"ר תומר ניסימיאן, הוסיף וסיפר על באטר: "ההחלמה שלו הייתה מעבר לכל הצפיות. סיפור כזה מחמם את הלב ונותן כוח להמשיך בעבודה החשובה להציל, לטפל ולשקם כל בעל חיים שמגיע אלינו".

רק לפני חודש היה סיפור דומה של נטישת כלב, רק שבמקרה זה דובר על כלב "מבוגר" יותר, בן 13, שנמצא מדמם, גוסס וקופא מקור בתוך קרטון באחת השכונות בעיר. הכלב בולי נאסף על ידי פקח סיור מהחברה לביטחון והועבר בדחיפות לכלבייה העירונית לטיפול ראשוני ומשם לבית החולים הווטרינרי בבית דגן. בזכות ערנותה ונכונותה של הטכנאית הווטרינרית הראשית בבית החולים, לילך קונסטנטין, בוצעה לבולי ביופסיה שאיתרה גידול ברגלו. בולי עבר ניתוח דחוף להסרת הגידול, שכללה קטיעת כף רגלו. למרות גילו המתקדם ומצבו הרפואי, הטכנאית הווטרינרית, לילך קונסטנטין, בחרה לאמץ אותו.

תגובות

תגובות