נבחרת השחייה של אגודת מכבי ראשון עם המנהלת המקצועית יעל אשכנזי

בשעה טובה נראה כי מרבית משבר הקורונה כבר מאחורינו וסוף סוף מתחילים להרגיש ניצנים של חזרה לשגרה. אגודת השחייה של מכבי ראשון לציון בניהולה המקצועי של המאמנת הראשית יעל אשכנזי חזרו כבר לפעילות אינטנסיבית לקראת תחרות גביע האיגוד שתתקיים בחול המועד פסח בבריכה הלאומית במכון וינגייט, התחרות תשמש כתחרות קריטריון לאליפות אירופה לבוגרים ולנוער ולאוניברסיאדה. למרות הקשיים בתקופת הסגרים שנכפו על אגודות השחייה והשפיעו על הכושר הגופני של השחיינים יעל משדרת אופטימיות לקראת החזרה לשגרה והנה לכם הריאיון שקיימנו איתה ערב צאת הנבחרת לתחרות בווינגייט…

יעל אשכנזי – מאמנת ראשית מכבי ראשון

הי יעל, איך זה לחזור לפעילות אחרי 3 סגרים והגבלים שלבטח הסבו נזק לאגודה ולשחיינים?
מרגש מאד לחזור לפעילות אחרי 3 סגרים. מאד התגעגענו לילדים, לבריכה המלאה, להתזות המים ולילדים ומדריכים מחויכים. יש הבדל בין החזרה לבריכה בין ילדי החוגים לשחייני הנבחרות.
ילדי החוגים צ'יק צ'ק יחזרו ליכולות שלהם טרום הקורונה. הם בטוח מאד התגעגעו לפעילות גופנית בכלל ולבריכה בפרט.

כמה זמן ייקח לשחיינים לחזור לכושר טרום הקורונה?
ראשית, חזרה לכושר משתנה בין השחיינים ותלויה בהרבה פרמטרים.
שנית, זה לא מדע מדויק ואצל כל שחיין זה אחרת. לשמחתי הצלחנו לאפשר לחוד החנית של הנבחרת להמשיך לשחות לאורך רוב התקופה באופן שהוא כמעט רציף לחלוטין. זה לא מובן מאליו לאור הסגרים שהיו והחברה העירונית עמדה לצידנו במאמץ.
שאר הנבחרות לא שחו חודשיים בסגר הראשון ועוד חודש וחצי בשאר הסגרים ואצלם החזרה לכושר איטית יותר. לדעתי לשחיין נבחרת שלא שחה ברציפות במשך שנה ולא התאמן 8 או 9 אימוני מים ו-3 או 4 אימוני כושר בשבוע יידרש בין חודשיים לארבעה חודשים כדי לחזור לכושר טרום הקורונה.

האם איגוד השחייה כבר נערך לחזרה לשגרה ולתחרויות?
אנחנו בשנה אולימפית וכל התחרויות בנויות בהתאם. כלומר עקב הקורונה המשחקים האולימפיים נדחו לאוגוסט 2021 ולכן כל מערך התחרויות ערוך לפי התאריך הזה. התחרויות מתקיימות במתכונת של קפסולות קטנות מאד ושמירה על החוקים.

מתי מתקיימת התחרות הרשמית והמשמעותית וכיצד אתם נערכים אליה?
עבור כל שחיין ועבורנו כמאמנים כל תחרות היא משמעותית. אם צריך לשים את האצבע על מועד שנותן לנו אינדיקציה טובה אנחנו מתכווננים לתחרויות החל מחודש אפריל . התחרויות מחודש זה הן התחרויות הראשונות שיש לנו יחסית מספיק זמן הכנה. בדר"כ לקראת תחרויות חשובות שבהן צריכים לקבוע קריטריונים אנחנו טסים ל-7 עד 9 ימים למחנה אימונים בחו"ל להתנתק מעט ולעבוד אינטנסיבי. השנה זוהי שנה לא רגילה ולא יהיה מחנה בחול. נתאמן מעט בווינגייט בבריכה ארוכה ונמשיך את האימונים לקראתה בבריכה שלנו.

מכבי ראשון אימפריה

מה הציפיות שלך עוד השנה כמאמנת ראשית מנבחרת השחייה ?
הציפיות שלי השנה שכל שחיין יצליח להגיע לשיאים האישיים שלו ברוב המשחים בהם מתחרה. שנגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו גם ברמת הקריטריונים הבינלאומיים. שנתחזק כקבוצה וכאגודה. השנה הזאת הוכיחה לנו שמה שחשוב באמת זה הבריאות, החזירה את הכמיהה לחזור למים ולפעילות ואת הרצון להיות פעילים וחיוניים.

בהזדמנות זאת ברצוני להודות לאלי פולק מנכ"ל החברה העירונית ואריק זמייטיס מנהל חטיבת ספורט וקהילה על הרוח הגבית בכל תקופת הסגרים…ותודה מיוחד לחן שניידרמן מנהל הבריכה על החברות והעזרה היומיומית בכל בתחום ובעיה.

נבחרת אגודת מכבי ראשון בשחייה עם המאמנת יעל אשכנזי

תגובות

תגובות