לאחר שארגנה את פרויקט "100 המתנדבים/בות בראשון לציון", עדי זהר בוחרת הפעם את הנשים המשפעות בראשון לציון, נשים שהשפעתן על דרך החיים של כל אחד מאיתנו במעשיהן, בכתיבה, הבעת דעה, בפעילות התנדבותית, בארגון חברתי ועוד…חלקן פורצות דרך ומעצבות את התרבות והחברה/ אתר האינטרנט של ראשון לציון Rishon4u.co.il נרתם לפרויקט של עדי ואנו כאן גם לפרגן וגם לפרסם את המיזם המבורך.

אילנית הרוש
אילנית הרוש

אילנית הרוש, מנהלת כספים, נשואה לציון, מהנדס חומרים, מנהל הנדסה ואימא לאור, בן 27, חן, בת 24, וסתיו, בן 17.5. בבית מתגוררת איתנו גם ירדנה, הכלבה האהובה שלנו. יותר מ-30 שנה גרה בראשון לציון, מאז כיתה י'. בשירות הצבאי ניהלה לשכה במפקדת חילות השדה. בחרתי בחברת המועצה, אילנית הרוש כי היא עברה מסלול קשה והאמינה בעצמה ותמיד הגיעה ליעדים שלה. גם עכשיו כחברת מועצה מגשימה תמיד את יעדיה בדרכה המיוחדת. הנה הראיון שלי איתה…

תפקידים מוניציפליים:
יו"ר סיעת מרצ ראשון לציון, חברת מועצת העיר
מחזיקת תיק ויו"ר וועדה – קהילת הלהט"ב
מחזיקת תיק ויו"ר וועדה – בריאות הציבור
מ"מ יו"ר הוועדה למיגור אלימות
חברת הוועדה לקידום מעמד האישה
חברת ועדת חינוך
חברה בועדת נוער וצעירים
דירקטור/ית בחברה העירונית
יו"ר ועדת איכות הסביבה
חברת הוועדה לצרכים מיוחדים

מה מחבר אותך לראשון לציון?
אני אוהבת את העיר וההיסטוריה שלה. אני אוהבת את מקומות הבילוי ואת העובדה שמדובר בעיר שיודעת לשלב בין חיים ובילויים לבין שלווה. אני אוהבת שיש פה אזורים שפועלים שבעה ימים בשבוע, תוססים, שמספקים תעסוקה ובילוי לתושבים. אני אוהבת את הנוער של העיר, את התושבים את איכות החיים. את ההוואי.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך?
אני כבר למעלה מ-20 שנה בעשייה הציבורית. התחלתי מוועדי ההורים,עברתי מסלול מסע מוועד כיתה, ליו"ר ועד מוסדי ולסגנית ומ"מ יו"ר ועד הורים עירוני ,מאז שאני מכירה את עצמי, מאז ומתמיד תמיד תרמתי לקהילה והבנתי שרק דרך  העשייה הציבורית אצליח להזיז דברים. אני עד היום לא שוכחת שבאחת השנים שלי בוועד רצו לפלוט תלמידים מבתי הספר בשנה האחרונה בגלל הישגים לימודיים. לא לתת להם לסיים יב'. נלחמתי כמו לביאה שזה לא יקרה והם סיימו וזכו לקבל תעודה של 12 שנות לימוד. לא הייתה מאושרת ממני. לאורך השנים הובילו אותי תמיד הערכים של ליברליזם, שוויון, קבלת האחר ולכן התחלתי להיאבק למען החופש של אנשים. החופש מדת והחופש הדתי בד בבד. החופש של כל אחד לחיות את דרך החיים שלו ושיקבלו אותו.

אילנית הרוש עם המשפחה המורחבת
אילנית הרוש עם המשפחה המורחבת

מה מאפיין את קהל היעד שמגיע אלייך?
מה שמחבר את כולם היא העובדה שהם רוצים שיקשיבו להם. שישמעו אותם. הם באים לחפש קודם כל אוזן קשבת ואחרי זה לחשוב איך אפשר לפתור את הבעיה. אני תמיד מנסה לסייע בכל מה שאני יכולה.

הישג שאת גאה בו במיוחד?
ההישג שאני גאה בו במיוחד מאז שנכנסתי למועצת העיר הוא המקום השני שאליו הגיעה העיר מבחינת היחס לקהילת הלהט"ב. שיחד עם ראש העירייה רז קינסטליך הוזמנו ללשכת נשיא המדינה וקיבלנו הכרה וכבוד אדיר. שניים רק לתל אביב. אני כמובן גאה גם בהישגים אחרים כמו התעודה שהעיר קיבלה על ביצוע תוכנית "אפשרי בריא" וקבלת התעודה ממשרד הבריאות. 2 התיקים בהן אני מחזיקה זכו להכרה ארצית.

אילנית הרוש וראש העיר רז קינסטליך
אילנית הרוש וראש העיר רז קינסטליך

מה ההחלטה הכי טובה בתפקיד?
ההחלטה הכי טובה שקיבלתי עד היום הייתה כשהחלטתי שאני רצה בלי לעצור למקום הראשון הן ליו"ר הסניף והן למקום הראשון ברשימת מרצ למועצת העיר. אישה יחידה מול שלושה גברים. רצתי עם זה עד הסוף והבנתי שרק מהמקום הראשון אצליח לשנות.

אילנית הרושאם הייתה לך האפשרות לבחור עוד תיק, איזה תיק היית בוחרת ומדוע?
מעניין אותי וחשוב לי מאוד בנוסף לתיקים שלי נושאים כמו: החינוך, איכות הסביבה, מעמד האישה וקידום שיוויון מגדרי,תחבורה; עזרה לנזקקים, בעלי מוגבלויות .הבית הפוליטי שלי הוא מרצ שידועה כמפלגה החברתית ביותר חשוב חינוך לאוכלוסיות הצעירות ולהנחיל להם את הערכים שאני מאמינה בהם כבר מגיל צעיר. ללמד בגנים על קבלת האחר, על סוגי משפחות, לדאוג לבריאות התלמידים, לחנך לסובלנות דתית, נגד כפייה דתית ונגד פגיעה באמונות דתיות של אנשים אחרים. חשוב לי לעסוק בתיקים שקרובים לאידאולוגיה שאני מקדמת, עובדת בצורה נחרצת לקידום תחבורה ציבורית בשבת. אני ושותפיי  נציגים כיום בוועדות השונות. חבריי מסייעים לי להשפיע גם מבלי להחזיק בתיקים ולקדם את האידאולוגיה.

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
"ואהבת לרעך כמוך", זו כל התורה. אני מאמינה שצריך לכבד את כל מי שמגיע אלי, להקשיב לו. כמו שאמרתי, אנשים רוצים אוזן קשבת ואני יודעת להקשיב ולכבד את כולם. מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם? לשבת בארוחה טובה עם המשפחה, לדבר יחד, לספר על השבוע שעבר עלינו, לחלוק. ללכת לים, למסעדות ובתי קפה.

מה את מאחלת לעצמך?
בריאות איתנה והמשך עשייה ונתינה. הלוואי שאוכל להמשיך למען  המשפחה שלי ביחד עם האיש שלי להמשיך ולחנך את ילדיי לערכים טובים ולפעול תמיד למען האידאולוגיה והערכים שלי ושנצליח.

תגובות

תגובות