צילום באדיבות עודד קרני

מכבי ראשל"צ עושה עונה יפה מאוד לכל הדעות, אבל עד הערב (חמישי) הייתה חסרה לה חותמת אחת: ניצחון על אחת משתי מוליכות הטבלה. היום, אחרי 13 הפסדים רצופים למכבי "FOX" ת"א במסגרת העונה הרגילה ודווקא בלי אלכס המילטון הפצוע, היא שיגרה הצהרה חשובה לאלופה ומחזיקת הגביע, עם ניצחון 90:92, במשחק בו הובילה לאורך כל הדרך.

מהלך המשחק

ראשל"צ פתחה בחמישייה עם נועם דוברת, דיאנג'לו הריסון, עוז בלייזר, דריל מונרו וזאק הנקינס, מכבי ת"א עם סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, דני אבדיה, אנג'לו קלויארו ואמארה סטודמאייר. קלויארו התחיל טוב בהתקפה אצל הכחולים-צהובים, מונרו והריסון לקחו יתרון קטן אבל שלשה של אבדיה קבעה 9:11 לאורחים. אסיסטים של דוברת לדאנק של הנקינס ושלשה של מונרו הפכו את התוצאה, הריסון בשלשה משלו קבע 11:17 לכתומים. ווילבקין התחמם עם 5 נקודות רצופות, אבל בלייזר הגיב בשלשה, אדם אריאל ונועם אביבי עלו גם הם על הלוח וראשל"צ שמרה על היתרון, 19:23. ניב בלול הרשים בשני סלים יפים, אות'לו האנטר ריחף בין לבין לאלי הופ ואבדיה בשלשה שנייה הוריד ל-27:24 אחרי 10 דקות.

האנטר קירב את האלופה למרחק נקודה, אבל שלשה של נמרוד טישמן ונקודות של אדם אריאל הוביל את ראשל"צ ליתרון 26:35. טיילר דורסי וג'ייק כהן קלעו מעבר לקשת ושוב מיזערו נזקים, אלא שטישמן מיד ענה ובלייזר בשלשה משלו שלח את יאניס ספרופולוס לפסק זמן בפיגור 43:34. הריסון ובלייזר פתחו יתרון 12 ושלחו את האורחים לעוד טיים אאוט, ממנו הם חזרו טוב יותר והורידו ל-48:41 אחרי שלשה של אלייז'ה בראיינט. אריאל ובלייזר שוב החזירו לדו-ספרתי, דורסי דייק פעמיים מהקו והנקינס בסל ועבירה סגר רבע נהדר של קבוצתו ביתרון 45:57.

דוברת והריסון שמרו על פער דו-ספרתי, זוסמן וסטודמאייר ניסו להתקרב אבל שלשה של מונרו שטיילה על הטבעת ובסוף נחתה פנימה קבעה 51:64. סל של דוברת שלח את האלופה לפסק זמן, קלויארו הוריד ל-10 אבל חדירה של הריסון וקליעה מחצי מרחק של מונרו שמרו על הפער, 58:70 באמצע הרבע השלישי. הצהובים שיפרו את ההגנה וכפו מספר איבודים, דאנק של האנטר הוריד לחד-ספרתי, 72:64. הלחץ של מכבי ת"א המשיך להניב איבודי כדור ודורסי קיזז עוד 2 מהפער, אבל מונרו בחטיפה ואסיסט נהדר לסל ועבירה של דוברת קבע 66:75. אבדיה קבר שלשה גדולה, טישמן דייק פעמיים מהקו בצד השני וסגר את הרבע ביתרון 69:77.

בלייזר פתח את הרבע הרביעי בסבסוב וסל יפה, דורסי ענה בצד השני והריסון בשלשה קבע 71:82. קלויארו קלע זריקה קשה מאוד תוך כדי סחיטת עבירה ועם ליי אפ בפוזשן הבא הוריד ל-82:76. האלופה העבירה הילוך בהגנה, ג'ייק כהן סגר 7 נקודות ללא מענה, אבל הריסון עם חטיפה וקליעות עונשין הגדיל ל-78:84 באמצע הרבע הרביעי.

בראיינט עצר יפה לקליעה מחצי מרחק, בלייזר דייק פעמיים מקו העונשין בצד השני ואחרי רצף החטאות בשני צידי המגרש, מונרו לקח אחריות והגדיל מהקו ל-80:88. ווילבקין חזר ממנוחה ארוכה עם חדירה וירטואוזית, הריסון החטיא מטווח גדול ודאנק של אבדיה צימק ל-88:84, שתי דקות לסיום. מונרו החטיא מחצי מרחק, קלויארו פספס בצבע אבל הריסון לא הצליח לעבור את קו החצי תוך שמונה שניות. ג'ייק כהן חתך את הפער בחצי, אריאל החטיא מהפינה וקלויארו בקליעה קשתית יפה השווה, 88:88 בתוך הדקה האחרונה. הריסון סחט עבירה חמישית מאבדיה והחזיר את היתרון מהקו, 88:90. דורסי חדר יפה על מונרו והשווה, הריסון החטיא מבחוץ, אבל בלייזר היה ראשון לריבאונד ובראיינט ביצע פאול חמישי על הריסון עם 9.5 שניות לשחק. הגארד שמר על 100% מהקו וספרופולוס ביקש פסק זמן. ווילבקין קיבל הזדמנות לנצח, אבל פספס מבחוץ והכתומים חגגו, 90:92 בסיום.

באדיבות אתר הקבוצה הרישמי של מכבי ראשון לציון
צילום: עודד קרני

תגובות

תגובות