אפרת אברמוביץ

לאחר שארגנה את פרויקט "100 המתנדבים/בות בראשון לציון", עדי זהר בוחרת הפעם את הנשים המשפעות בראשון לציון, נשים שהשפעתן על דרך החיים של כל אחד מאיתנו במעשיהן, בכתיבה, הבעת דעה, בפעילות התנדבותית, בארגון חברתי ועוד…חלקן פורצות דרך ומעצבות את התרבות והחברה/ אתר האינטרנט של ראשון לציון Rishon4u.co.il נרתם לפרויקט של עדי ואנו כאן גם לפרגן וגם לפרסם את המיזם המבורך.

אפרת אברמוביץ

אפרת אברמוביץ (42) המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק קהילה, נשואה ליוליאן ואמא של בר, אופיר, עידו, עמית וליה. אפרת נולדה בראשון לציון שרתה בחיל מודיעין וכיום עוסקת בחינוך, עד לפני שנתיים הייתה פעילה חברתית יו"ר בבית הספר בן גוריון ובביה"ס מקיף יב המעיין. "מצאתי לא מעט מקומות לזרוע זרעי חינוך גם בתיק הקהילה. הקורונה הובילה אותנו למקומות נפלאים עם כל הקושי הכרוך סביבה". בשנתיים האחרונות משמשת כמשנה לראש העיר ומחזיקת תיק קהילה והשרות לתושב.. תפקיד ששואב לא מעט אך חובק בתוכו המון סיפוק וחשיבה מחוץ לקופסה.

עדי זהר: בחרתי במשנה לראש העיר, אפרת אברמוביץ כי היא שילוב של נשיות עם אמביציה בלתי נגמרת. היא לקחה מנהל מנומנם, מנהל קהילה ועשתה אותו (יחד עם ראש העיר) לחוד החנית של העירייה ולקשר של העירייה עם התושב ועל כך בחרתי בה להיות אחת הנשים המשפיעות בעיר. הנה הראיון שלי איתה:

מה מחבר אותך לראשון לציון?
ראשון לציון בראש ובראשונה היא בית. אני ילידת העיר, גדלתי והתחנכתי בעיר, בחרתי להקים את ביתי ולגדל את ילדיי בעיר יחד עם בעלי שגם הוא יליד ראשון לציון. ראשון לציון היא בהחלט בית חם ושורשי עבורנו.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך?
האמונה שאפשר וצריך לשפר הרבה דברים לקהילה ולשרות העירוני בראשון. אני ביצועיסטית וידעתי שאם אקח על עצמי את המשימה אדחוף את הדברים קדימה.

 

אפרת אברמוביץ עם ראש העיר רז קינסטליך

אם הייתה לך האפשרות לבחור תיק אחר במועצת העיר, איזה תיק היית בוחרת ומדוע?
האמת שהבחירה הראשונה שלי הייתה לקבל את תיק החינוך .אני מגיעה מתחום החינוך ומאמינה שאפשר וצריך לייצר חשיבה מחוץ לקופסא שתאפשר קפיצה משמעותית ברמת החינוך הארצי בכלל ובעירוני בפרט. לצערי, בהסכמים הקואליציוניים לא קיבלתי להוביל תיק זה אולם בהחלט זכיתי לקבל תיק מאוד משמעותי תיק קהילה.
מינהל קהילה היה בחיתוליו שהגעתי לתפקיד והיום בתמיכתו של ראש העיר הופך המינהל להיות דומיננטי ומוביל בהחלטות רבות ויומיות עבור תושבי העיר. בתיק קהילה אני רואה הזדמנות גדולה לתת מקום לחינוך הבלתי פורמלי ומעבר ליצירת שירות לתושב ברמה גבוהה יותר, אני רואה חשיבות גדולה מאוד לפיתוח הפן האנושי קהילתי ולשילוב
מנצח בין שירות עירוני, הדואג לכשלים הטכניים והתחזוקתיים בעיר לבין בניית מערך קהילתי מעורב, מעשיר המאפשר בניית קהילה משמעותית יותר היוצרת עיר נעימה לגור בה.

מה מאפיין את קהל היעד שמגיע אליך?
קהל היעד הפונה אל מינהל קהילה הינו קהל יעד מגוון. מינהל קהילה בהחלט נוגע בכל רבדי החברה בעיר.

אפרת אברמוביץ

הישג שאת גאה בו במיוחד?
שמחה להתגאות בכמה הישגים… העשייה במינהל נוגעת בכל כך הרבה תחומים ואם אחשוב בקטן נשאר קטנים ואנחנו בתהליך צמיחה.

מה ההחלטה הכי טובה בתפקיד?
ההחלטה הטובה ביותר בתפקיד ואולי גם הקשה ביותר הייתה לפתח את האגף שרות לתושב. מהיום הראשון היה ברור לי שחלוקת 5 אנשי שרות על עיר שמונה קרוב ל300.000 תושבים לא יכולה לאפשר שרות מיטבי, לכן בתהליך ארוך ולצערי לא אחת מייגע הבאתי להכפלה עד השלשה של כמות אנשי השרות בעיר. יצרתי מפגשי ראש עיר בכל השכונות באופן עקבי ורצוף ונפתחו בשת"פ עם לשכת ראש העיר עשרות רבות של קבוצות תושבים העוסקות יום יום בהעלאת בעיות ופעילויות הרלוונטיות לשכונה.

כל השינוי האירגוני הנדרש הינו ארוך ולא קל אבל אין לי ספק שהוא זה שיחולל שינוי מהותי. מלבד זה אני מאוד גאה בפעילויות לתושבים שאנו עורכים לאורך כל ימות השנה, גם בשנה האחרונה עם הגבלות הקורונה, לא ויתרנו ויצרנו את קהילה עד הבית, הרצאות וטיפוח הפן הנפשי של התושב. במגירה מחכים לי עוד מספר פרויקטים גדולים העתידים לעלות לאוויר כמו: מיזם קהילתי מדהים של ה"ראשונע"- רכב קהילתי שיערוך מפגשי שכונות ויגביר את החיבור הקהילתי בכל שכונה ויהווה חוויה מדהימה לילדי העיר. בנוסף, אנו פועלים להקמת מתחם קהילתי באזור גן העיר ברוח צעירה ודינמית.

כמו כן, עץ המשקפיים שאשאיר את הסיפור המיוחד שלו לאירוע הפתיחה וישנם עוד אינספור פעילויות שלא אספיק לציין כמו הלבבות שפיזרנו ברחבי העיר ליום האהבה ,הבניין המדליק בו הדליקו יחד אלפי תושבים את נרות החג בחברותא בלובי הבניין, ״ראשון פלוס" שהוא מערך טכנולוגי הנגיש לפעולות עירייה ועוד ועוד דברים חדשים.. היכולת שלנו לייצר דברים חדשים בעיר היא המשימה הגדולה המונחת לרגלינו …והראש לא מפסיק לחשוב לכל כיוון.

אפרת עם יוליאן והילדים בר, אופיר, עידו, עמית וליה

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
ה- אני מאמין שלי להצלחה בחיים היא תמיד לחלום ולשאוף קדימה, להציב מטרות ולהתקדם אליהם אבל יותר מכל ליהנות מהדרך. המטרה שלי הייתה למצב את מינהל קהילה בעיר למינהל משמעותי ודומיננטי, הדרך עוד ארוכה אבל בהחלט זכינו לקטוף הישגים וכוכבים על הדרך.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
הבילוי המשפחתי האהוב עלינו הוא נסיעות לטיולים ולצערי הקורונה מעט גזלה מאתנו את העונג אבל זכינו לזמן איכות משפחתי מופלא בארוחות משפחתיות מושקעות ובהמון המון שעות כרבול משותפות על הספה עם שיחות מלב אל לב של כל בני הבית.

אפרת אברמוביץ בצילום משפחתי

מה את מאחלת לעצמך?
לעצמי, אני מאחלת שקט נפשי והמון בריאות לבני משפחתי ויקיריי. אני מאחלת לעצמי המשך יצירה,
יצירת שינוי והנעה ובעיקר סיפוק מהדרך.
כל בוקר הוא יום חדש להגשמת רעיונות וחלומות חדשים…

תגובות

תגובות