עו
עו"ד דנה אייזנר- לביא

לאחר שארגנה את פרויקט "100 המתנדבים/בות בראשון לציון", עדי זהר בוחרת הפעם את הנשים המשפעות בראשון לציון, נשים שהשפעתן על דרך החיים של כל אחד מאיתנו במעשיהן, בכתיבה, הבעת דעה, בפעילות התנדבותית, בארגון חברתי ועוד…חלקן פורצות דרך ומעצבות את התרבות והחברה/ אתר האינטרנט של ראשון לציון Rishon4u.co.il נרתם לפרויקט של עדי ואנו כאן גם לפרגן וגם לפרסם את המיזם המבורך.

עו"ד דנה אייזנר- לביא
עו"ד דנה אייזנר- לביא

עו"ד דנה אייזנר- לביא (41 ) משמשת כיועצת ראש העיר לקידום מעמד הנשים ומנהלת מ.נ.ע- מרכז זכויות נשים עירוני. דנה נשואה ליותם ואמא להילי ויהל, גדלה בראשון לציון ולמדה בתיכון העמית, בשירות צבאי שימשה כקצינת קורסים וקצינת הדרכה בביה"ס לשלישות, למדה תואר ראשון ושני במשפטים באוניברסיטת תל אביב.

עדי זהר: בחרתי לרשימה את עו"ד דנה אייזנר- לביא, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, מפני שהתפקיד שלה משפיע על כל תושבת בעיר והיא רואה בתפקיד שליחות. דנה חדורת מטרה, מסירות ואהבה לתפקיד….הנה הראיון שערכתי עימה:

 

מה מחבר אותך לראשון לציון?
החיבור לעשייה חברתית מתחיל אצלי עוד בימי פרלמנט הנוער העירוני, שמשתי כיושבת ראש פרלמנט הנוער ופעלנו לקידום ערכים חברתיים בקרב בני/ות הנוער ולשמירה על זכויותיהם/ן.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום שלך?
בתקופת לימודי המשפטים ניהלתי קו חם לנפגעות הטרדה מינית בקמפוס והתחלתי להתנדב במרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית , וכן בתקופת ההתמחות- התמחתי בלשכה לסיוע משפטי של משרד המשפטים. עיסוקים אלו חשפו אותי לפערים המגדריים ולתחושת חוסר המוגנות של נשים במרחב הציבורי והפרטי וכן הבנתי עד כמה החסמים החברתיים מדירים נשים וחוסמים אותן.
מהניסיון שצברתי למדתי שסיוע משפטי הוא כלי משמעותי לצמצום הפערים וזאת בזכות הנגשת זכויות ומשאבים והעלאת המודעות.

עו"ד דנה אייזנר- לביא

מה מאפיין את קהל היעד שמגיע אליך?
במשרד לקידום מעמד הנשים אנו מעניקות שירות לכל תושבות העיר וכולן מוזמנות לקחת חלק בפעילויות שנועדו ליצור סולידריות והעצמה נשית ולקדם שוויון מגדרי ותחושת מוגנות במרחב הפרטי והציבורי.
חלק מהתושבות מצטרפות לפעילויות רשת הנשים העירונית במגוון תחומים: פעילויות של צמיחה, קידום מנהיגות נשית ופיתוח חשיבה מגדרית ויזמות חברתית וזאת בעזרת הפורומים של רשת נשים: פורום תרבות ממבט מגדרי, פורום נשות עסקים, פורום נשים דת ומסורת, פורום ספורט ואורח חיים בריא ממבט מגדרי , פורום נשים יוצרות ועוד.
חלק מהתושבות נעזרות בשירותי התמיכה וההכוונה שלנו ומקבלות ייעוץ משפטי ללא תשלום במ.נ.ע- מרכז זכויות נשים עירוני, תמיכה של אם לאם בקהילה לאימהות לאחר הלידה או תמיכה במצבי בדידות בעזרת פורום "יחד" נשים למען נשים, וכן ניתן להיעזר בשירותי התמיכה הרגשית של פורום " תמיכה נשית ראשונית".

הישג שאת גאה בו במיוחד?
אני גאה על כך שניתנה לי הזכות להקים את מ.נ.עמרכז זכויות נשים עירוני– ולפתח שירות ייחודי ופורץ דרך של עיריית ראשון לציון. בכל יום אנחנו מטפלות במ.נ.ע בעשרות פניות ובכל חודש פוגשות מאות נשים שנעזרות בשירותי הייעוץ המשפטי וההכוונה שלנו.
אנו מעניקות עזרה ראשונה משפטית ללא תשלום , מתווכות ומסייעות להתגבר על אתגרים בירוקרטיים ומחברות את האישה לכלל השירותים שיכולים לתמוך ולסייע ( שירותים עירוניים, עזרת הרשויות , ארגוני סיוע וכאמור מעטפת התמיכה של רשת הנשים העירונית. אנחנו מצליחות להתאים לכל אישה באופן יצירתי ודינאמי מערך תמיכה וסיוע, ומאחר שמדובר במודל ייחודי וחדשני שמסייע גם באופן פרטני וגם כללי: בהעלאת המודעות לזכויות נשים ולצרכים ייחודים, יועצות לקידום מעמד הנשים בערים נוספות פנו אלינו ובקשו ללמוד את המודל שלנו על מנת להקים גם אצלן את השירות ואני גאה על כך. כשזכיתי באות "קו הידידות של אורלי וגיא" לעובדת ציבור שמנצחת את הבירוקרטיה זה ריגש אותי במיוחד מאחר שאני מאמינה שתמיד כשנסגרת דלת אפשר לפתוח חלון ולכן אני מרגישה שזו השליחות שלי להיות שם בשביל כל מי שצריכה להתמודד עם אתגרים ולהפוך ביחד איתה כל אתגר למרחב של צמיחה והזדמנות .

מה ההחלטה הכי טובה בתפקיד?

עו"ד דנה אייזנר- לביא
עו"ד דנה אייזנר- לביא

אני משתדלת בכל יום לסייע לכל אישה שפונה אלינו לקבל את ההחלטה הכי טובה עבורה בהתאם למה שהיא מרגישה וחושבת שנכון לה ועל בסיס המידע שהיא מקבלת אצלנו – ידע זה כוח. אני שמחה במיוחד על שיתופי הפעולה שיצרתי עם כלל השירותים העירוניים ועם ארגוני נשים וגורמי סיוע נוספים שכן בזכות החיבורים אפשר לאגם משאבים ולהטמיע את החשיבה המגדרית בכל תחומי העשייה ובכך לדייק את המענים והשירותים תוך התאמה לצרכים מגדריים.

מה האני מאמין שלך להצלחה בחיים או בקריירה?
לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה ועם כל הלב והנשמה. העבודה שלי היא כאמור גם השליחות שלי, לסייע לכל אישה שזקוקה לעזרה וכן ליצור חברה הוגנת ושוויונית. אני יכולה להצליח בכך רק בעזרת שיתופי פעולה עם גורמים נוספים ששותפים לחזון ולערכים, וכמובן שאפשר להצליח כשיש תשוקה ודרייב פנימי לשנות את העולם ולהפוך אותו לבטוח יותר עבור כולנו ולכזה שמאפשר מימוש עצמי ושוויון הזדמנויות וזכויות.

אני מודה לראש העירייה , רז קינסטליך, שמוביל בעיר חזון חברתי של צמצום פערים ויצירת שוויון הזדמנויות ותומך בעשייה לקידום שוויון מגדרי ולמניעת אלימות, ואני מודה למ"מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים, ליאל אבן זהר, שתומכת בעשייה ומעניקה רוח גבית לכל פעילות המשרד לקידום מעמד הנשים, ותודה גם לצוות המשרד לקידום מעמד הנשים ומ.נ.ע ולמתנדבות שלנו על העשייה המשותפת והמרגשת היומיומית, וכמובן למשפחתי האהובה, להורים שלי שתמיד תומכים ולבן זוגי ובנותיי שמפרגנים ומכילים את האינטנסיביות של עבודתי.

מהו הבילוי המשפחתי המועדף שלכם?
נראה לי שתמיד תהיה הסכמה על בילוי משותף בים 😊

מה את מאחלת לעצמך?
אני מאחלת לעצמי מה שאני מאחלת לכולן/ם: בריאות טובה ולעשות רק טוב- ללכת לישון כל ערב עם מחשבה על משהו טוב שעשיתי היום🙏

קרדיט תמונות: אורנית אלוני יעל פקין וציפי דיק

תגובות

תגובות