נהיגה בשכרות הינה עבירה מסכנת חיים ומהעבירות החמורות בפקודת התעבורה. הענישה המוטלת על נהג המורשע בעבירה זו  הינה כבדה. היא כרוכה בפסילת רשיון של מינימום שנתיים, בקנס ובאפשרות למאסר מותנה או בפועל תלוי בנסיבות המקרה.

מיהו שיכור?

שיכור יכול להיות נהג הרכב (קימת החרגה לגבי גיל ועיסוק) או הממונה על הרכב (מורה נהיגה או מלווה לנהג חדש). הנסיבות – בבדיקת דגימת דמו נמצא ריכוז אלכוהול מעל 50 מיליגרם למאה מיליליטר דם. בבדיקת נשיפה במכשיר הינשוף נמצא ריכוז גבוה מ-240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף.

כיום המשטרה אוכפת ובתי המשפט מרשיעים כאשר הכמות הינה החל מ-290 מקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף. שיכור יכול להיות גם נהג שנדרש לתת דגימת דם או נשיפה וסירב לתת

נהיגה בשכרות – החרגות

ישנה החרגה לגבי נהג חדש , נהג צעיר , נהג ברכב מסחרי מעל 3.5 טון ונהג רכב ציבורי. במקרים אלה רף האכיפה נמוך יותר. במקרים אלה שיכור יהיה מי שבדמו ריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב – 100 מיליליטר דם, ובבדיקת נשיפה בינשוף ריכוז אלכוהול עולה על 50 מקרוגרם בליטר אויר נשוף..

כיצד מתבצעת בדיקת נהיגה בשיכרות

תהליך בדיקת הנהיגה בשכרות
נהג נעצר לבדיקה ע"י מחסום משטרתי , או לחילופין בבדיקה אקראית , או שהיה מעורב בסוג של תאונת דרכים נזק בלבד , תאונה עם נפגעים , תאונה קטלנית .1.בדיקת נשיפון
מדובר בבדיקת נשיפה במכשיר נשיפון , בדיקה זו מהווה אינדיקציה אם ישנו  חשד לאלכוהול . במידה ובדיקת הנשיפון  תראה תוצאה חיובית תתבצע בדיקת נשיפה במכשיר הינשוף .הערה – במידה והנהג היה מעורב בסוג של תאונה אין צורך בחשד לצורך ביצוע בדיקה .2.בדיקת מאפיינים

עו"ד יעקב ידגר – מומחה לדיני תעבורה

מדובר בבדיקה אותה מתבקש הנהג לבצע לאחר עיכובו לצורך בדיקת אלכוהול . בדיקה זו כוללת מספר פעולות אותן יידרש הנהג לבצע . הבדיקה כוללת : מבחן עמידה , מבחן הליכה על קו , מבחן הבאת אצבע לאף .לציין כי תהליך הבדיקה ילווה בהדגמה מצד השוטר מבצע הבדיקה ,  בדפי בדיקת המאפיינים ימולאו כל הסעיפים  הנדרשים ויחתמו כנדרש ע"י השוטר המבצע  והנהג . בדיקה זו למעשה תסייע להרשעתו של הנהג בשכרות או לחילופין תסייע לנהג בניהול משפטו .3.בדיקת דם – מדובר בבדיקה שנערכת בבית החולים , ובסופו של דבר ניתנת בחוות דעת מהמעבדה לטוקסיקולוגיה בבית החולים , מדובר בבדיקה אמינה וקבילה ביותר בבתי המשפט . אם בדמו של הנהג הנבדק ימצא ריכוז של מעל 50 מיליגרם למאה מיליליטר דם יחשב הנהג שיכור .4.בדיקת ינשוף – מדובר בבדיקה הפופולארית ביותר . מדובר במכשיר נשיפה המופעל ע"י מפעיל מוסמך ממשטרת ישראל , בבדיקה זו הנבדק יידרש לבצע מספר נשיפות דרך פיית נשיפה לתוך מכשיר ינשוף ובסופו של תהליך תקין יינתן פלט ובו תוצאה סופית אם הנהג אכן שיכור או לחילופין לא שיכור . רף השכרות ע"פ החוק הינו 240 מיקרוגרם , אך האכיפה מתבצעת החל מתוצאה של 290 מיקרוגרם .במידה ותוצאת בדיקת בדיקת האלכוהול תמצא חיובית הנהג יובא בפני קצין משטרה לצורך שימוע .

  1. תישקל השבתת רכבו של הנהג החשוד למשך 30 ימים במגרש אחסנה , נהג הרכב יישא בהוצאות דמי האחסנה .
  2. תישקל פסילת רישיון הנהיגה של הנהג החשוד למשך 30 ימים .
  3. כנגד הנהג החשוד יוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות לבית משפט לתעבורה , ובמידה והנהג יורשע בדין יהיה צפוי לפסילת מינימום של 24 חודשים , ועונשים נלווים נוספים .

יעוץ ע”י עורך דין הבקיא בתחום התעבורה יסייע לך בהתמודדות מול התביעה ובית המשפט.עו”ד יעקב ידגר
כתובת המשרד :- רח’ פרופ’ מנחם פלאוט 10 , כניסה A קומה 2 רחובות
כתובת מייל – yadgary.law@gmail.com
טלפון במשרד – 08-935-9443
נייד אישי לכל בעיה –050-5076052
אתר אינטרנט – https://yadgar-law.co.il/

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here