בימים אלו נפתחה במועדון החברתי ללקויי ראייה ועיוורים בראשון לציון סדנת צילום מקצועי  ללקויי ראייה ועיוורים בהנחיית הצלם הבינלאומי, יגאל סלבין, שמטרתה לתת להם כלים וללמד אותם טכניקות צילום המותאמות למגבלתם. הסדנה, שנפתחה בשבוע שעבר ומועברת בהתנדבות מלאה,  כוללת 10 מפגשים ותתקיים אחת לשבוע הן בשטח המועדון והן מחוצה לו על מנת לתרגל צילום בשטח. במסגרת הקורס יצלמו המשתתפים בגינה ציבורית, בחי כיף ועוד.

"הכל התחיל שפירסמתי פוסט בפייסבוק האישי שלי ובו שיתפתי את הקוראים בחלום האישי שלי שמלווה אותי שנים רבות והוא :  ללמד צילום עיוורים וכבדי ראייה". לפתח איתם שיטות לשיפור הצילום והיצירה" , מספר הצלם הבינלאומי המוערך  יגאל סלבין, מנהל בית הספר לצילום  Zooming, מוביל מסעות צילום תרבויות בעולם ומנחה הסדנה ומוסיף "אחד מהאנשים שפנה אליי בעקבות הפוסט היה עידו פינצ'י מהמועדון החברתי ללקויי ראייה ועיוורים בראשון לציון והחלטנו לקדם את נושא הסדנא. בסדנא אני בעצם מתאים לכל אחד מהמשתתפים את שיטת הצילום המתאימה לו בהתאם למגבלה האישית שלו. זהו אתגר גדול עבורי ואני מאד נרגש להעביר את הקורס ולמרות שאנו רק במפגש השני, אני כבר יכול לראות תוצאות מרתקות .התנדבתי ל 10 מפגשים והחלום שלי הוא לאצור תערוכת בוגרי הקורס ."

גם משתתפי הסדנא מתרגשים מאד לקחת חלק בקורס . ז', אשר חברה במועדון למעלה מ- 5 שנים ומשתתפת בקורס מספרת  "התחושה שהיתה לי קודם היא שיש דברים שאני לא יכולה לעשות ובראשם חוסר היכולת להתמצא בעולם הדיגיטלי בו הצעירים שולטים היום, וחוסר היכולת לתקשר עם ילדי ונכדיי בשפה שלהם, תחושה שפגעה לי מאד בביטחון העצמי.  ההשתתפות בקורס מחזקת לי את הביטחון העצמי ונותנת לי הרגשה שאני יכולה לעשות הכל בדיוק כמו כולם ושלא חסר לי כלום."

לצד סדנת הצילום יפתחו בקרוב סדנאות נוספות אשר יוצעו לחברי המועדון ביניהן סדנת קואוצ'ינג, קורס הכשרה לטיפול ברייקי, סדנת מדיטציה ועוד. יחד עם זאת, לאחרונה הוחלט על הרחבת פעילות המועדון ופתיחתו גם בשעות הערב על מנת לתת מענה לצעירים אשר עובדים במהלך היום ולא מתאפשר להם לקחת חלק בפעילויות המועדון לאורך היום.

בראשון לציון מתגוררים כיום כ- 660 עיוורים ולקויי למידה. המועדון החברתי לעיוורים ולקויי ראייה בראשל"צ פועל כבר שנים רבות בהצלחה מרובה. המועדון פועל בימים א'-ה' ומתקיימים בו מגוון חוגים, סדנאות והרצאות ופעילויות חברתיות לגיבוש חברי המועדון שמרביתם מועברים על ידי מתנדבים מהקהילה. לצד החוגים והפעילויות, חברי המועדון נהנים גם משלל הרצאות בנושאים שונים ומשתתפים ב-4 טיולים יומיים במהלך השנה ומחופשה שנתית הכוללת לינה. לאחרונה שבו חברי המועדון מנופש של ארבעה ימים באזור ים המלח.

מנהל המועדון החברתי לליקויי ראייה ועיוורים, עו"ס עידו פינצ'י: "לקויי ראייה ועיוורים מאבדים ברוב המקרים במהלך חייהם את כושר ראייתם בהדרגה, באופן שמצריך אותם לסגל דפוסי התמודדות חדשים ומותאמים למגבלת הראייה שלהם, זאת במטרה שיוכלו לחזור ולהשתלב ולהיות פעילים בכל תחומי החיים שהם היו רגילים אליהם לפני הפגיעה. אם זה בתחום שיקום תעסוקתי, אם זה בתחום תפקוד אישי בבית ולמידת מסלולי גישה בסביבה בה הם חיים. קורס הצילום מאפשר להם לשמור על העצמאות להם, דבר התורם רבות לשיקום התפקודי שלהם. הוא מאפשר להם להרגיש כמו כולם ולדעת שאין דבר שהם לא יכולים לעשות, למרות מגבלתם. המועדון החברתי הוא פינה חמה ועוטפת המאפשרת לאוכלוסייה זו ליהנות מתחושת שייכות חברתית, תחושת משמעות ועניין רב בפעילויות הרבות שמוצעות במועדון. אנו מזמינים את כל ציבור לקויי הראייה ועיוורים בעיר ובערים הסמוכות אלינו להצטרף לפעילות הענפה המתנהלת במועדון".

קרדיט צילום- גדעון מקוביץ'

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here