מחזור הפסולת האלקטרונית בראשון לציון מזנק דרמטית. הסיבה: פיילוט ראשון בישראל שמתקיים בראשון לציון במסגרתו מוצרי חשמל שמוצאים על ידי התושבים למדרכות בימי ההוצאה, מופרדים מפסולת הגזם והגרוטאות, ונשלחים למחזור כאשר יתר הפסולת לתחנת המעבר.

בחודש האחרון יצא הפיילוט לדרך, ללא כל פרסום, וכבר עתה נאספו 150 טון פסולת אלקטרונית. מדובר בכמות אדירה, שכן כמות הפסולת האלקטרונית שנאספת מ-28 מכלים ברחבי העיר, עומדת על 40 עד 50 טון פסולת בשנה (!). כלומר בחודש ימים נאספה כמות פסולת אלקטרונית גבוהה פי שלושה מהכמות שנאספת כל השנה.

המודעות למחזור בכלל ומחזור פוסלת אלקטרונית עולה מדי שנה, ולראייה, במקביל לפיילוט, אגף התברואה בעיריית ראשון לציון צפוי להציב עוד שישה מכלי מחזור לפסולת אלקטרונית ברחבי העיר, שכאמור, יצטרפו ל-28 המכלים הקיימים.

יחד עם זאת, רבים מהתושבים משליכים את המקרר המקולקל, התנור שנשבר או המחשב הישן יחד עם הגזם והגרוטאות השונות ולמעשה, ללא הפרדה, הם נשלחים לתחנות המעבר ולא למחזור.

הפיילוט משותף למינהל איכות הסביבה בעירייה ולתאגיד המחזור מ.א.י, כאשר היעד הוא להגיע ל-700 טון עד סוף השנה. לשם כך נחוץ שיתוף פעולה של תושבי העיר. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מדובר על אחד הצעדים המשמעותיים בתחום איכות הסביבה ומחזור בעיר. תושבי העיר שותפים מלאים במאמץ המחזור וזו הסיבה שאנחנו הראשונים לעמוד במשימה. למעשה, החודש האחרון עורר בנו מוטיבציה להמשיך בשירותים נוספים וזו גם הסיבה שתושבי העיר זוכים לשירותים חדשניים בתחום".

בין מוצרי הפסולת האלקטרוניים שנאספו נורות, סוללות ומוצרי חשמל ביתיים שונים כמו מסכי מחשב, טוסטרים, תנורי חשמל, כבלים, מחשבים ניידים, פלאפונים, תנורי חימום ועוד, המכילים רכיבי מתכת וחשמל, כמו כן מוצבים מיכלים לאיסוף סוללות בכל בתי הספר בעיר, חנויות חשמל וחנויות טמבור.

התושבים מתבקשים להתעדכן ביישומון (אפליקציה) החדש של עיריית ראשון לציון באשר לימי הוצאת הגזם וגרוטאות. מנכ"לים משותפים בתאגיד מ.א.י, אמנון שחרור ודן הלמן: "אנחנו מברכים את תושבי ראשון לציון הנהדרים על היותם הראשונים ליהנות משירות חדש של איסוף מכשירי חשמל ואלקטרוניקה הישר ממדרכות הבתים.

חברת המועצה, קרן דנה, המחזיקה בתיק איכות הסביבה, הוסיפה: "אני שמחה שהפיילוט צלח ומעתה מנהל איכות הסביבה יאסוף את הפסולת האלקטרונית, בימי הוצאת הגזם, למחזורה כחלק מהפעילות העירונית לשמירה על איכות הסביבה. מאחלת  לנו שיתוף פעולה פורה שיביא להישגים ברמה המקומית וברמה הארצית יחד נשמור על הסביבה".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here