בסוף השבוע החרים השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון, כלב שהוחזק בתנאים ירודים, כשהוא נמצא מוזנח ועם רגל שבורה. הכלב הוחזק על ידי תושב שהיו כנגדו תלונות בעבר על תנאי החזקה ירודים ושוטטות של כלב אחר.

הכלב הועבר לבית החולים הווטרינרי ועבר ניתוח מסובך לתיקון השבר. כרגע הוא מוחזק במתקן בטוח של עיריית ראשון לציון. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "מקרה מזעזע ועצוב שאין לו מקום בעיר שלנו ובכלל. לא נאפשר לאיש לפגוע בבעלי חיים ונהיה בלתי סלחניים במקרים כאלו. ישר כוח לשירות הווטרינרי על הטיפול במקרה ובכלב".

הפנייה על הכלב התקבלה משכניו של התושב שטענו שהכלב מוזנח, מוחזק בתנאים לא הולמים, קשור בשרשרת סביבו צואה וכן העידו כי בעל הכלב נוהג להכותו. לטענתם רגלו של הכלב נשברה לאחר שנפגע בתאונת דרכים, אולם בעליו סירב לתת לו טיפול רפואי. הווטרינר העירוני, ד"ר תומר ניסימיאן, מסר לבעליו הודעת החרמה בנוכחות צוות השיטור המשולב עקב חשדות לעברה על חוק צער בעלי חיים, הסדרת הפיקוח על כלבים ופקודת הכלבת.

לדברי ד"ר יהונתן אבן צור, מנהל השירות הווטרינרי, בכל שנה אנו נתקלים במקרים בודדים המשלבים צער בעלי חיים והחזקת בעלי חיים באופן המנוגד לחוק וגורם למטרד. במרבית המקרים אנו מצליחים לשפר את תנאי ההחזקה של בעלי החיים תוך שימוש בסמכותנו וסיוע בגורמים נוספים, כמו החברה לבטחון. במצבים קיצוניים ולאחר שמצאנו שהתושב לא משתף פעולה אנו מפעילים את כלל סמכותיותנו על פי החוק להסדרת הפיקוח על כלבים, פקודת הכלבת, חוק העזר ותקנות צער בעלי חיים שלאחרונה שלושה רופאים וטרינרים עירוניים הוסמכו על פיו".

בשירות הווטרינרי יפעלו כעת בהתאם להוראות החוק וההנחיות במקרה של החרמת כלב, לאחר תום ההליך יימסר הכלב לאימוץ.

תגובות

תגובות