שדרות משה דיין בראשון לציון - צילום: ramy tasat
צילום: ramy tasat

השיפור במגמת התחלואה בעיר נמשך. ראשון לציון צללה גם היום בהיקף החולים הפעילים וניצבת במקום השני ברשימת התחלואה הנמוכה מבין 16 הרשויות הגדולות בישראל. הדירוג עומד על 2.6 כאשר למעלה מ-90 אחוז מהשכונות בעיר ירוקות, והנותרות צהובות בדרכן להפוך לירוקות בימים הקרובים.

רז קינסטליך. צילום תמר מצפי

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר כי לתושבים יש חלק משמעותי בשיפור התחלואה בעיר "העמידה בהנחיות הסגר הובילו את ראשון לציון לצמצום התחלואה. כמו כן, הפעולות שנקטנו הוכיחו את עצמם ואנחנו לא מורידים רגל מהגז. נמשיך לוודא שאנחנו במגמת שיפור".

כדי לצמצם את סיכויי ההדבקה בגני הילדים, אתמול הוחלט לקיים למידה של חמישה ימים בשבוע בגני הילדים, ללא יום שישי שבו יתקיים קשר מרחוק עם הגננת. ההחלטה התקבלה בעוד 16 ערים בישראל במטרה להימנע מהצורך בסייעות משלימות שעוברות מגן לגן.

כזכור, עיריית ראשון לציון נקטה בשורה של פעולות בהובלת מנכ"ל העירייה, דודי גיל והפרויקטורית לנושא הקורונה בעירייה, חברת המועצה מיכל קלדרון. העירייה הקימה מערך מתשאלים אפידמיולוגים, עובדי עירייה, שקיצרו את פרק הזמן לחקירה אפידמיולוגית של תושב שאותר חיובי לנגיף, ובכך הובילו לשיפור בקטיעת שרשרת ההדבקה.

בנוסף, העירייה, בשיתוף פיקוד העורף, הקימה מתחם בדיקות ללא עלות וללא הפנייה וכן הזמינה את כל צוותי גני הילדים לעבור בדיקות בטרם חזרו למסגרות. העירייה הקימה מרכז שליטה שאסף נתונים בזמן אמת ופעל באופן ממוקד בשכונות בהן נרשמה עלייה בתחלואה. ראשון לציון הצטרפה לתוכנית "אנשי חיל" שפעלה להגברת הסברה והדרכה בקרב חולים ומבודדים, סיוע לחולים בבתיהם, פינוי חולים מהקהילה ותוכנית הגנה לתושבים ותיקים תוך איתור צרכיהם.

דירוג 16 הערים הגדולות 
כפר סבא 1.9
ראשל"צ 2.6
רמת גן  3
חיפה 3
תל אביב 3.5
חולון 3.8
באר שבע 4
בת ים 4.1
אשקלון 4.1
נתניה 4.1
רחובות 4.1
פ"ת 4.1
אשדוד 5
ירושלים 5.8
בית שמש 6.2
בני ברק 7.2

תגובות

תגובות