חבר מועצת העיר יבגני ברחמן, מחזיק תיק הקליטה שבימים כתיקונם מתעסק בקליטת עולים חדשים בראשון לציון נותן כיום מענה לבעלי קשיי שפה, לתושבים בגיל השלישי הנמצאים בקבוצת סיכון ועולים חדשים כמובן.
כתבת המשך לסדרת הכתבות של עדי זהר, "חברי מועצת העיר תחת משבר הקורונה".

מה שונה הפעילות שלך כיום מימים רגילים?
בדרך כלל הפעילות העיקרית של האגף, היא קליטת עולים חדשים בעירנו. היום אנחנו נותנים מענה מיידי לכל אלו שיש להם קשיי שפה והם זקוקים לעזרה, נפתח קו חם לתושבי העיר בשפות שונות.

בתור מחזיק תיק הקליטה אילו פעילויות מיוחדות אתה מבצע?
כלל הפעילות העיקרית כרגע היא לתת מענה לגיל השלישי הנמצא בקבוצת סיכון ועולים חדשים.
גוייסו ע"י כ100 מתנדבים, פונים אלינו אנשים בבקשות כמו קניית מוצרי מזון, תרופות וכ'ו

כאחד שמייצג את אוכלוסיית דוברי השפה הרוסית תאר לי את סדר היום שלך?
אני לא עושה חלוקה בין המגזר הרוסי והלא רוסי, כן, עיקר הפניות הן מדוברי רוסית המתקשים בשפה, אבל יש גם הרבה פניות מצברים ואנחנו עוזרים לכולם.

אילו אוכלוסיות נזקקות בעיר וכיצד אתה פועל למענן?
עיקר האוכלוסיות הנזקקות בעיר הם, אנשי הגיל השלישי, אנשים עם מוגבלות ומשפחות חד הוריות. פניתי לעמותות וארגונים בבקשה לתרומות סלי מזון ואכן הרבה נתרמו ונענו לבקשה חיובי, חולק עד עכשיו חלק גדול.

מה סדר יום שלך בתור חבר מועצה בימים אלו?
סדר יום עיקרי שלי כרגע מתחיל מבוקר מוקדם, זה מענה טלפוני לכל הפניות ומענה מהיר לכל הבקשות ביחד עם המתנדבים ועובדי האגף.  בצהריים אנחנו ביחד עם המתנדבים נוסעים ומחלקים מזון ותרופות ונענים לכל הפניות, בערב מתכננים לו"ז וסדר יום למחרת.

חשוב לי מאוד לציין ולהודות לרה"ע שלנו מר רז קינסטליך, על כך שהוא מגיב ונותן מענה מהיר לכל הבקשות שלנו.
אני ושותפי לתיק הקליטה סגן רה"ע אבי חיים רוצים להודות בהזדמנות זו לכל המתנדבים ועובדי האגף הקליטה על עשייה מבורכת בימים אלו. תודה מיוחד למר ולאד קפוסטין מ"מ בועדת קליטה ועלייה על עשייתו ועל הקדשת זמנו האישי.

תגובות

תגובות