קרן דנה ג'דה, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק איכות הסביבה נאלצה לבצע תפנית חדה מכל הפעילויות שתוכננו לחודשים הקרובים ומתמודדת עם נושאים שמעולם לא הכירה, עם פניות ובקשות מיוחדות וחריגות, להם היא מנסה להעניק פתרונות תוך ניסיון לשמור ככל הניתן  על בריאות התושבים ועובדי העירייה. כתבת המשך לסדרת הכתבות של עדי זהר, "חברי מועצת העיר תחת משבר הקורונה".

מה שונה הפעילות שלך כיום מימים רגילים?
כולנו חווים ימים לא פשוטים בתקופה מורכבת ומאתגרת. מידי יום אנו עדים לשינויים באורח החיים אשר התהפך לכולנו בעקבות מגפת הקורונה ומנסים להסתגל להגבלות ולהוראות המשתנות על מנת להתאים להן את העבודה והשגרה והכל במציאות לא פשוטה.

כפועל יוצא עצרנו את הפעילויות שתוכננו: פעילויות בבתי הספר והגנים, פעילות ליום הניקיון, צעדת האקלים, יום המעשים הטובים ועוד. בגינון אנו עובדים במתכונת מצומצמת בלבד, הפסקנו עבודות אחזקה בגינות הציבוריות וצמצמנו את עבודת הניקיון ברחובות, הכל כמתחייב בנסיבות ובהתאם  להנחיות ולהגבלות שהתקבלו מעת לעת, ומתוך רצון להמשיך להעניק את השירותים החיוניים והנחוצים כל כך לתושבים, ותוך הקפדה יתרה על בריאות הציבור ובריאות עובדי העירייה הנפלאים אשר עושים ימים כלילות בתנאים לא תנאים על מנת  להמשיך ולעבוד ולספק שירותים.

את ישיבת המועצה, הדירקטוריון והוועדות השונות אנו מקיימים ב"זום" מה שמקשה מאוד על קיומה של כל ישיבה וניהולה באופן מלא כפי שהיה נהוג לעשות עד כה.

תופעה נוספת שאיתה אני מתמודדת הינה מגוון רחב של פניות תושבים בנושאים שעד כה לא עסקתי בהם כלל. בשגרה מגוון הפניות שהיו מגיעות אליי כנבחרת ציבור היו כאשר תושב פנה לעירייה באמצעי ההתקשרות המקובלים והיה מקבל מענה, כיום הפניות הן במגוון רחב של נושאים  בין היתר כאשר התושבים צריכים אישור מסוים או קבלת מידע וסיוע בכל נושא ונושא וכמובן שאני עושה כמיטב יכולתי על מנת להעניק פתרונות ותשובות לתושבים הפונים.

בתור מחזיקת תיק איכות הסביבה אילו פעילויות מיוחדות את מבצעת?
כמחזיקת תיק איכות הסביבה  אני יכולה לציין כי הטיפול באיכות הסביבה נמצא במרכז העשייה גם בימי שגרה ובוודאי בימי חירום כמו ימים אלו. בתקופה זו  של משבר אני מובילה יחד עם ראש העיר, מנכ"ל העירייה, ראש המנהל ואנשי המנהל פתרונות יצירתיים שונים שמטרתם לסייע לתושבים ולספק להם את מגוון השירותים החיוניים להם הם זקוקים.  אנו מפעילים את מערך כוח האדם לפי ההנחיות. ואני מתמודדת  כמו כולנו עם נושאים שמעולם לא הכרנו, עם פניות ובקשות מיוחדות וחריגות, להם אני מנסה להעניק פתרון מיטבי, תוך ניסיון לשמור ככל הניתן  על בריאות התושבים ועובדי העירייה. לשם דוגמא אני יכולה לציין כי  היה תושב שפנה וטען שלא פינו אשפה, אך לאחר ברור נתגלה  כי בטווח של שעתיים מרגע שפונו ,על ידי העירייה, הפחים בבניין התמלאו שוב, או מקרים בהם אנו נדרשים לסייע בפינוי אשפה במקומות שבהם צריך לסייע בשמירה על בריאות התושבים.

אנו רגילים לכך שכמויות האשפה הביתית, הגזם והגרוטאות חריגות מאוד מאחר ותושבים עושים הכנות לחג בימים אלה ועל כן ממילא יש כמות גדולה של אשפה לצד הניקיונות ו"סדר הפסח", אך כעת כאשר רוב התושבים נמצאים בבית ופועלים בהתאם להנחיות ולהוראות הכמויות איתם אנו מתמודדים הינן גדולות וחריגות על אחת כמה וכמה. למרות זאת המנהל עובד בצורה מופתית ומספק את מלוא השירותים הנחוצים לתושבים.

כאמור אנו פועלים במציאות משתנה ומורכבת ועושים כמיטב יכולתנו על מנת לספק שירותים חיוניים לתושבים. את כל הפעילויות הכל כך חיוניות בשגרה ובפרט בימים אלה עושים אנשי המנהל אשר מגיעים יום יום לעבודה מבצעים את עבודתם תוך סיכון ובצורה מקצועית ועל כך מגיע להם תודה גדולה.

השרות הווטרינרי הכין תכנית מסודרת לטיפול בהאכלת חתולי רחוב במסגרת הסגר בשיתוף עם מאכילי חתולים, הפקחים של החברה לביטחון ומפקחי השירות הווטרינרי. השרות הווטרינרי פועל גם בימים ומעודד אימוץ כלבים ונראה כי הציבור נענה לקריאה.

אגף קיימות וסביבה עקב ועדכן בדבר הנחיות המשרד להגנת הסביבה לעניין הצורך והדרכים לביצוע פעולות חיטוי במרחב הציבורי, כמו כן האגף המשיך במתן מענה להוצאת הנחיות סביבתיות במסגרת בקשות להיתרי בניה ואישורי אכלוס בפרויקטי בניה וטיפול ממוקד בעסקים להפחתת אגרת הפסולת העסקית.

כאמא לילדים קטנים ספרי לנו על התפקוד היום יומי בצל משבר הקורונה?
כמו רבות וטובות גם אני בבית!!! זה הכי מיוחד שלי, לא יודעת אם אי פעם הייתי כל כך הרבה בבית. מנסה להפוך את הלימון ללימונדה  משתדלת ליהנות עם הילדים, מנסה למצוא זמן רק עבורם משלימה זמן איכות שהיה חסר , אולם אף על פי כן אין שעות מסודרות לקיום הישיבות ואני מנסה לאזן גם כאן ולאפשר לילדיי ליהנות מהזמן שלנו יחדיו.

אילו אוכלוסיות נזקקות בעיר וכיצד אתה פועל למענן?
בתקופה זו יש תושבים רבים שזקוקים לסיוע ואוכלוסיות שונות אשר נקלעו למצוקה בנושאים שונים, בכל פנייה שאני מקבלת אני מטפלת כמיטב יכולתי מול הגורם הרלוונטי. אנו במציאות חדשה ומנסים לסייע ככל שניתן במגבלות הקיימות.

אני משתדלת להיות קשובה למצוקות הציבור ולהציע הצעות אשר יש בהן להקל במעט על המצוקה בימים אלה. בין היתר בישיבת הדירקטוריון של מניב (ישיבת זום) ביקשתי להתעדכן על החיובים שנשלחו לתושבים. הצעתי כי נאפשר דחייה של תשלום המים למשפחות שבהן קיימת מצוקה כלכלית, חבר דירקטוריון הוסיף והציע הענקת הנחות בחשבון המים  על פי רשימת קריטריונים למשפחות מצוקה ומשפחות בעלות קשיים כלכליים. מאחר ובימים אלה ממילא לא יתבצעו  פעילויות אכיפה על אי תשלום מחובתנו לנסות לסייע ולהקל על כל שכבות האוכלוסייה וליזום פניות למשרד הפנים ולגופים רגולטוריים אחרים על מנת שיתאפשר לנו להקל במעט על התושבים בדרכים שונות מגוונות ויצירתיות . ההצעה כאמור לעיל אשר  הועלתה בדירקטוריון, אושרה על ידי ראש העירייה וחברי הדירקטוריון ותוקם וועדה מצומצמת בראשות  ראש העירייה, גזברות, נציגי מניב ואנוכי לקידום הנושא.

מה הסדר יום שלך בתור חברת מועצה בימים אלו?
המציאות כופה עלינו חוסר סדר ועל כן אין סדר יום קבוע , אין הפרדה. אני זמינה 24/7  לטיפול בענייני העירייה מתי שצריך מטפלת בכל בקשה, עונה לכל שיחה ועושה כמיטב יכולתי להצטרף לכל שיחה של ועדות שונות, עדכונים, דירקטוריון.. והכל על  מנת לסייע לתרום ולקדם כמיטב יכולתי וניסיוני.

עדכונים ובקשות
פינוי גזם וגרוטאות:
5-7.4 הוצאת גזם וגרוטאות בימי ההוצאה
8-10.4 חל איסור על הוצאת גזם

פינוי אשפה בשעות הלילה:
לפני ערב פסח 7.4
מוצאי חג פסח ראשון 9.4
מוצאי שביעי של פסח 15.4

בנושא יתושים
חשוב לציין כי זו תחילתה של "עונת היתושים" ועל מנת לצמצם את תופעת היתושים נחוץ שיתוף פעולה של התושבים על מנת לצלוח את העונה החמה ללא עקיצות באיתור מקורות מים עומדים. בנוסף, יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלולית ולהימנע מהשקיית יתר בגינות.

השרות הווטרינרי
פועל במאמץ לאתר מתנדבים פוטנציאליים לסיוע במשימות למען רווחת בעלי החיים ורווחת התושבים גם בימים טרופים אלה.

לסיום, ברצוני להודות למנהל איכות הסביבה על עבודה סביב השעון בתקופה מאתגרת זו, לבקש מהתושבים להישמע להוראות ולהנחיות ולאחל חג פסח שמח ובתקווה לחזרה לשגרה מהירה בבריאות איתנה ולקוות כי יגיעו ימים טובים במהרה.

תגובות

תגובות