ליאל אבן-זהר בן-דוד

לכבוד יום האישה הבינלאומי ובנוסף לראיונות עם חברות המועצה החדשות ביקשנו לראיין גם חברה ותיקה ומוכרת במועצה מ"מ וסגנית ראש העירייה מטעם סיעת "רק ביחד"ליאל אבן-זהר בן-דוד. (אבן-זהר זה מהבית, בן-דוד מהנישואין), הראשונה בהיסטוריה של ראשון לציון שהתמנתה כאישה למ״מ ראש העיר בעין בתפקידים שכבר החזיקה משנת 2008 שנכנסה למועצה ניתן למנות את תיק החינוך והתרבות, תיק נשים, תיק פיתוח עסקי ועוד ….

ליאל אבן-זהר (צילום אבי קקון)

עיסוק: עורכת דין, עם השכלה בביוכימיה (במסגרת תכנית מצטיינים של אוניב׳ ת״א), משפטים (תואר ראשון ושני) , מדעי המדינה (תואר שני במדיניות ציבורית ופוליטית).

סטטוס: נשואה לעודד, אותו אני מכירה מגיל 13, אמא לארבעה בנים בוגרים, שלושה מתוכם בצבא (סדיר וקבע), אחד סטודנט.

תפקידים: מ"מ וסגנית ראש העירייה , בקדנציה האחרונה מחזיקת תיק החינוך והתרבות, יו״ר בפועל של ועדת התכנון והבניה, תיק נשים ועוד. בעבר גם יו״ר אופוזיציה, מחזיקת תיק פיתוח עסקי, מ״מ יו״ר מניב ועוד. חברת מועצת העירייה משנת 2008.

ספרי לנו על החיבור שלך לראשון ומדוע התחלת את הפעילות שהביאה אותך למועצה?
אני אקטיביסטית ומאמינה בשינוי ושיפור חיובי כל חיי, ממועצת תלמידים ועד ליו״ר ועד הורים וחברת ועדי שכונות, ונציגת הארגונים הירוקים בוועדת איכות הסביבה הראשונה בעיר. חיפשתי השפעה גדולה יותר על חינוך וסביבה והתמודדתי למועצה ברשימה צעירה וירוקה בשנת 2008. קיבלנו 3 מנדטים וכך התחלתי.

מה את מתכננת לעשות למען נשים בעיר?
אני יו״ר ועדת מעמד האישה, כיהנתי כמנכ״לית וחברת ועד מנהל של עמותת כ״ן- כח נשים לקידום נשים בישראל, דאגתי אישית לכך שנשים תתמודדנה לרשויות למועצות ולכנסת, ואני חתומה על פעילות לשיווין מגדרי רחבת היקף בארץ ובעיר. ברשימה שלי היה תמיד רוב נשי, וגם הפעם יחד עם ראש העירייה בסיעה יכהנו 6 נשים מתוך 10, הכי הרבה נשים שסיעה אחת הכניסה למועצה מאז ומעולם. דאגתי לקידום דירקטוריות ונשים בעמדות ניהול בעיר ואני מטפחת נערות ופועלת לקידום שוויון משפחתי, הכל מזה שנים רבות.

ליאל אבן-זהר עם ראש העיר רז קינסטליך

היו לך מכשולים כאישה להגיע להישגים בחיים?
דווקא בקריירה הפוליטית הרגשתי לראשונה שהמגדר הוא בכלל ענין. לטוב ולרע. כשהתמודדתי לראשונה לראשות העיר , שאלו אותי בביקורת איך אסתדר במשרה עם הילדים. שאלה שלא שואלים גברים. היום כבר הרבה פחות שואלים וברור לכל שיש מפקדות ומנהלות וראשות עיר וחברות כנסת ושרות ושכולנו יכולות ומסתדרות היטב.

מה העצה שלך לנשים שרוצות להיות חברת מועצה?
לחפש את השליחות הציבורית ואת הלהט ולעבוד עבור האנשים, וכמובן לא לחשוש. אני חושבת שאני דוגמא להצלחה, כי התחלתי במועצה כשבני הצעיר היה בן חמש. עם ארבעה ילדים ומשרה אינטנסיבית של עורכת דין ובעלת משרד, ובהתנדבות מלאה עם עוד התנדבויות נוספות – אם אני יכולתי – גם אתן יכולות. תתמודדו ותצליחו. מחכות לכן, נשות העיר, ומצפות להגיע ל50% לפחות.

 


 

סדנא לצילום מקצועי בסמארטפון

בואו ללמוד כיצד להפוך לצלמי סמארטפון מקצועיים בעזרת טכניקות וכלים פשוטים ושימושיים, גלו את כל הסודות לצילום נכון ויצירתי והבונוס שימוש באפליקציית עריכת תמונות שתהפוך כל תמונה ליצירה.

פרטים נוספים בטלפון 0546665993 או השאירו פרטים בלינק הבא ונחזור אליכם עם כל הפרטים: http://lp6.me/BwmYG

תגובות

תגובות