באווירת חג ושמחה התכנסה כל קהילת בי"ס "זבולון המר" לחגוג את החג המסמל את חידוש הברית של יהודי אתיופיה עם עמם ותורתם חג הסיגד, שחל כבכל שנה בכ"ט בחשוון, 50 יום לאחר יום הכיפורים.

החג מצוין בעיר ירושלים בצום ובתפילות לבוא הגאולה. בני העדה מתאספים בלבוש לבן לקראת התפילה בשני אתרים בעיר הקודש – בטיילת ארמון הנציב וברחבת הכותל המערבי. המנהיגים הדתיים של העדה, הקייסים, נואמים בפני הקהל, מתפללים וקוראים פרקים מהאורית (התורה).

בבי"ס זבולון המר חגגו את החג יחד עם קהילת ביה"ס כולה – צוות ביה"ס, הורים ותלמידים, האירוע אורגן ע"י צוות תוכנית עצמאות פלוס של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך בראשם רכז ההורים סמואל ברקו והנהלת בית הספר.

היום החגיגי נפתח בטקס שכלל הרצאה והפעלה של עזריה פטגו שסיפר והדגים לתלמידים על התרבות והרקע ההיסטורי ומנהגיה של הקהילה היהודית בחגיגות הסיגד באתיופיה, וכמו כן על סיפור העלייה לארץ ועל תלאות המסע עד הגעתם לארץ ישראל.

בהמשך הופיע הרקדן ברהנו מנגסטו מול תלמידי בית הספר על שלל סגנונות הריקוד המרהיבים של העדה וסחף את כל תלמידי בית למסיבת ריקוד המונית וחגיגית.

כהמשך המתבקש לטקס ביקרו כל תלמידי בית הספר בתערוכה המסורתית שהקים ברקו סמואל – רכז הורים וחינוך במבואה שבכניסה להבית הספר . בביתני התערוכה למדו התלמידים על כלי ההגשה המסורתיים, כמו כן דוכן הביגוד סיפק הצצה ללבוש המסורתי של בני העדה בחיי היום יום וכן בימי חג ושמחה.

חג הסיגד – מקור למסורת, המשכיות, געגוע לירושלים ולציון – לבש צורה חדשה בקרב קהילת בית הספר והחדיר שמחה ללב התלמידים.

בסיום הטכס מנברו שמעון מנהל שותפות הורים וקהילה במרכז הישראלי לחדשנות בחינוך הודה למנהל בית הספר והצוות החינכי וכן לשותפים של תוכנית עצמאות פלוס, עיריית ראשון לציון ופדרציית מטרו ווסט וציין: " אני שמח שהמרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מקיים את חג הסיגד בכל בתי הספר בהם הוא פועל ומצליח להטמיע את הערכים החשובים של החג בקרב הצוות, התלמידים והוריהם והאירוע החגיגי הפך מזמן למסורת קבועה בכל בתי הספר.

קרדיט צילום: אבי קקון

תגובות

תגובות