ראשון לציון מציינת חודש שלם שכל כולו מוקדש לקידום נשים ושוויון מגדרי במגוון אירועים, פעילויות, הרצאות והצגות בנושאי קידום האישה והשוויון המגדרי. ראשון לציון היא העיר השנייה בישראל, בקרב הערים הגדולות, בדירוג הערים שבהן מספר הנשים במועצה ובתפקידים בכירים הוא הגבוה ביותר. חודש האישה יתקיים השנה בכל ימי חודש מרץ. בכל שנה המודעות למאבק הנשי עולה, והתרחבותו בעיר רק ממשיכה וגדלה.

עיריית ראשון לציון חרטה על דגלה את הקול  הקורא לשוויון זכויות בין שני המינים ולשוויון מגדרי. במהלך החודש יתקיימו עשרות שיעורים פתוחים, מפגשים ואירועים, ביניהם – פעילויות להעצמה נשית, הרצאות לזכויות נשים, פסטיבל המוקדש לנשים שבו תשתתף השחקנית גילה אלמגור, מופעי סטנד-אפ לנשים, הרצאות לאורח חיים בריא לנשים, מפגשים בנושא גיל המעבר, הריון ולידה ועוד מגוון של הרצאות, אירועים ופעילויות הקשורות כולן לתחום קידום האישה. בסוף החודש תערך ישיבה חגיגית של הועדה לקידום מעמד הנשים  שתתקיים בבניין העירייה. מטרתו של חודש הוא לחשוף עולמות תוכן לנשות העיר ולהעצים אותם.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "עיריית ראשון לציון מובילה את קידומן של נשים בכל התחומים ומחזקת את השוויון המגדרי. אחוז חברות המועצה בעיר הוא אחד מהגבוהים בישראל. ראשון לציון תמשיך להוות דוגמה לקידום מעמד הנשים והשוויון המגדרי בישראל".

סגנית וממלאת מקום ראש העירייה, ליאל אבן זהר, אמרה : ״שוויון הוא דבר בסיסי. כל אדם באשר הוא, אישה או גבר, נערה או נער, צריכים לדעת שהיא או הוא אינם מופלים לרעה בגלל מגדרם. כממלאת מקום הראשונה של ראש העירייה ומנכ"לית לשעבר של עמותת כוח נשים לקידום נשים בישראל, אני גאה להמשיך את ההיסטוריה והמסורת משחר ימי המושבה של ראשון לציון,  נשים חזקות בתפקידים בכירים, שפועלות עבור הציבור. בעיריית ראשון לציון יש היום מעל 50% נושאות תפקידים סטטוטוריים, קיימת עלייה בכמות חברות המועצה והדירקטוריות. אנחנו מתקרבות ומתקרבים לשוויון המיוחל, שטוב לכולן וכולם. יום אישה שמח לראשון לציון וישראל.״

פרטים נוספים – : https://www.rishonlezion.muni.il/Pages/default.aspx

תגובות

תגובות