לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים עיריית ראשון לציון הגבירה את ההיערכות ומתגברת את מאמצי התחזוקה בשטח.  תעלות הניקוז והמובלים הגדולים עוברים ניקוי יסודי, על ידי עובדי חברת מניב, בנוסף, נעשית שטיפת קווים, שוחות וקולטני הניקוז נסרקים ומנוקים,  מוקד 106 יתוגבר, מנהל שפ"ע ואיכות הסביבה יפעלו בשטח על מנת למנוע תקלות, החברה לביטחון וסדר ציבורי תגביר את הסיורים ותיערך לסיוע וחילוץ במידת הצורך.

על פי תחזית מזג האוויר צפוי היום גשם קל, ייעשה אביך ובדרום ייווצרו סופות חול. לקראת הלילה מזג האוויר ייעשה סוער בכל הארץ, ינשבו רוחות עזות ויירדו גשמים. צפויים שיטפונות בדרום הארץ ובמזרחה. ביום שישי בבוקר יתמעטו הגשמים, ישרור אובך ותחול ירידה בטמפרטורות. אחר הצהריים יתחדש מזג האוויר הסוער עם גשמים ברוב חלקי הארץ, מלווים ברוחות חזקות ובסופות רעמים. קיים חשש להצפות. בשבת תחול ירידה נוספת בטמפרטורות ויירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לנגב.

ריכזנו המלצות ועצות שיעזרו לכולנו לצלוח את מזג האוויר בבטחה:

 נהגו בזהירות בכביש, הימנעו מנסיעות מיותרות.

 הקפידו על פתחי אוורור בעת חימום הבית.

 הקפידו לקשור ולעגן עציצים וחפצים במרפסות ועל אדן החלון.

 אנא גלו שכנות טובה: סייעו לקשישים, עריריים, או לשכנים בעלי מוגבלויות, לא להתבייש לדפוק בדלת ולשאול אם הם זקוקים לעזרה.

 הכינו אמצעי תאורת חירום ומכשיר רדיו וסוללות, למקרה של הפסקת חשמל, מומלץ להקפיד על טעינה מספקת של טלפונים סלולריים באופן רציף.

 הימנעו מחסימת זרימת המים לתוך מערכת הניקוז. לא להניח את הפסולת והגזם על קולטנים ולהימנע ככל הניתן מחנייה על קולטנים. הימנעו מהוצאת גזם ופסולת בימים סוערים וגשומים, גם אם מדובר בימי ההוצאה.

 במקרה של שיטפונות והצפות אין לרדת לחניונים או לקומות הנמצאים מתחת למפלס הקרקע.

 בזמן שיטפונות, יש להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע ומתחתיו מחשש להילכדות.

 דאגו לחיות הבית שלכם הן עשויות לחוש פחד ובהלה מהברקים והרעמים. מנעו יציאתם של כלבים וחתולים לקור בחוץ וודאו שיש להם את כל הנדרש לימים הקרובים וכן דאגו לחתולי הרחוב והכינו מחסות עבורם במידת האפשר

 במקרה של שיטפונות, אין להתקרב למקורות מים זורמים ולערוצי נחל מחשש להתמוטטות הגדות ובשל הזרימה החזקה, שעלולה לגרום להיסחפות בזרם המים.

 אין לחצות מקורות מים, ומקומות עם זרימת מים חזקה (גם עם רכבי שטח) – הדבר מהווה סכנת חיים ממשית!

 אין לחצות כבישים מוצפים שאין ביכולתנו לאמוד את עומקם.

 בכל מקרה של סכנה חייגו מיד ל-102 והזעיקו את לוחמי האש.

בכל תקלה במרחב הציבורי יש לפנות אל המוקד העירוני בטלפון 106.

תגובות

תגובות