בית גוברין. קרדיט מנו גרינשפן

עונת החורף הגיעה, היכן מטיילים השבוע במרכז הארץ ולא להתרחק מידי מראשון לציון? אספנו עבורכם שלל פעילויות באתרי רשות הטבע והגנים… רק חשוב מאוד לדעת לפני היציאה , קיום הפעילות מותנה במזג אוויר. מומלץ לוודא במוקד הטלפוני של רשות הטבע והגנים 3639* שהפעילות אכן מתקיימת.

אגב, בקרוב מאוד מדור חדש במגזין "ראשונים ממליצים טיולים" , תושבי העיר מוזמנים להמליץ על טיולים ברחבי הארץ , אתרים היסטוריים, מקומות בילוי יחודיים, פארקים וחופים מעניינים, המלצות לבילוי עם ילדים, מסלולי הליכה ועוד…גם מסלולי טיול בחו"ל יתקבלו בברכה ….המלצות יש לשלוח למייל הבא: rishon.magazine@gmail.com



חדשות ועתיקות במערות בית גוברין – לחוות את חיי היומיום במערות

מה בין נרות חרס, כתב עתיק ומלאכת טווייה ואריגה? ואיך כל אלו נשמרים בגן לאומי אלפי שנים? גן לאומי בית גוברין מזמין אתכם ליהנות מהדרכות במערות, להיפגש עם דמויות ומלאכות מן העבר ולגלות כיצד הם קשורים לגן הלאומי. תוכלו לפגוש את אנשי צוות השימור של רשות הטבע והגנים והם יספרו על מלאכתם ואף יתנו לכם להתנסות מעט בעבודתם המיוחדת.

בפעילות מרתקת בסדנאות והדגמות תוכלו להתנסות בטכניקת ציור הקיר שבה השתמשו הצידונים, כפי שהיא מתגלה בציור במערה הצידונית אחרי עבודת שחזור מורכבת. כמו כן תוכלו להתרשם מאוסף ה"בולות" המיוחד – ממצא מרגש שהוא דרישת שלום מן העבר.

היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: יום שבת 18.1, בשעות 15:00-11:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.


## לקבלת מנוי חינם ל"מגזין הבילוי והפנאי של ראשון לציון" שלחו בקשה למייל הבא : Rishon.magazine@gmail.com‬


טיול בוץ בנופי הירקון

סיור חורף במגפיים אל נופי הירקון של פעם עם מדריכי רשות הטבע והגנים -הנכם מוזמנים להצטרף לסיור מיוחד לאורך הירקון. הסיור תיהנו ממופע החורף הבוצי ותלמדו מדוע חשוב לשמור על הסביבה המימית והבוצית.

מי חי וצומח בה? ומה ההבדל בין מה שנראה היום למראה הביצות לפני שייבשו אותן החלוצים החרוצים? הסיור מותאם לכל המשפחה, אך אינו מתאים לעגלות ילדים. הסיורים יצאו מטחנת הקמת אל מיר. משך הסיור כשעה וחצי.

היכן: גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון
מתי: יום שבת 11.1, 18.1, 25.1, בשעות 11:00, 13:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.


 

חורף חם בעין חמד

כשמעלות החום צונחות ועלי העצים משנים את צבעם אתם מוזמנים לבלות בגן לאומי עין חמד ולהרגיש קצת כמו בחו"ל. טיילו בין עלי השלכת הגדולים של עצי הדולב המרשימים, שחקו בהם והצטלמו, ואנחנו נחלק בשמחה כוס תה צמחים לכל דורש ונחמם את האווירה.

היכן: גן לאומי עין חמד
מתי: כל יום שבת בינואר, בשעות 15:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.


 

פריחה בשער פולג- סיור פריחה בשמורת טבע שער פולג וחולות וינגייט

שמורת טבע שער פולג ידועה במגוון הצומח המרהיב שבה בעונת החורף. נסייר בשמורה, ניהנה מהפריחה העונתית ונשמע מה מקור שם השמורה וכיצד הוא קשור לרכסי הכורכר המיוחדים שמאפיינים את נופיה. נמשיך אל הדיונות הזהובות, נחפש עקבות של בעלי חיים, נזהה את צמחיית החולות בסביבת בית הגידול החולי ונוכל לגעת בקצות האצבעות במי הים.

פריחה בשער פולג, צילום איל מטרני

לא נוותר על חוויית הגלגול במורד הדיונות ונשמע מדוע הן נוף הולך ונעלם ולמה חשוב לשמור עליהן.
בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*

היכן: שמורת טבע שער פולג
מתי: יום שבת 18.1

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here