משבר הקורונה פגע אנושות בעצמאים ובעסקים ברחבי המדינה. עיריית ראשון לציון מרימה את הכפפה ויוזמת יום עסקים קטנים בעיר. תפתחו יומנים, יום שישי הבא (7.8.20) תתקיים חגיגת "הראשונים בקניות" בה מוזמנים תושבי העיר לקחת חלק ולתרום להצלחת היוזמה. אז מה מתוכנן ביום הזה? עיריית ראשון לציון תאפשר חנייה חינם בכחול-לבן ובחניונים נבחרים ברחבי העיר לרוכשים בעסקים המקומיים וכך תעודד גם תושבי חוץ להצטרף לחגיגה. כמו כן, בעלי עסקים ברחבי העיר יציעו מבצעים ייעודיים ליום הזה בלבד.

גם חברות השליחויות יעניקו באותו היום הטבה לרוכשים ממגוון המסעדות. תנאי ההטבה יפורסמו בפוסט בדף הפייסבוק העירוני.

בנוסף, אגף נוער וצעירים יפעיל סיירת דיגיטאלית שתעבור בין העסקים בעיר ותסייע להם לקדם את עסקיהם בזירה הדיגיטאלית : למשל פתיחת עמוד פייסבוק ועמוד אינסטגרם ובהמשך פתיחת חנות מקוונת שתאפשר לעסק לפעול ולקבל הזמנות גם במקרה של סגר או הגבלות של משרד הבריאות. ראש העירייה, רז קינסטליך: "עם תחילת המשבר, אמרנו שנסייע לעסקים בעיר בכל הכלים שעומדים לרשותנו. הם הלב הפועם של העיר וכולנו מחויבים לסייע להם לצלוח את המשבר. אני קורא לתושבים לקחת חלק ולסייע להניע את הכלכלה העירונית".

עובדי אגף רישוי עסקים בעירייה יעברו בין החנויות שישתתפו וידביקו מדבקות ממותגות ומעוצבות על בית העסק, כך אנשים יידעו שאותו עסק מעניק הנחות או הטבות לרגל יום העסקים הקטנים. חשוב לציין כי יום העסקים הקטנים יתנהל תחת מגבלות משרד הבריאות.

חבר המועצה ומחזיק תיק עסקים קטנים ובינוניים, יצחק אבשלומוב, הוסיף: "מדי שנה אנחנו מקיימים את יום העסקים, בדרך כלל בחודש ינואר. השנה, על רקע המשבר הכלכלי, אנחנו נקיים אותו ביום שישי הקרוב. המטרה המרכזית היא לסייע לעצמאים לבנות עסק על קרקע יציבה. עידוד עסקים יציבים ומשגשגים יוסיפו מקומות עבודה חדשים בעיר. לבעלי העסקים אני רוצה לומר שיש לכם אוזן קשבת בעיריית ראשון לציון".

בעלי עסקים מוזמנים להיכנס לעמוד הפייסבוק של עיריית ראשון לציון ולציין את ההטבה שיבחרו להעניק ללקוחות ביום העסקים הקטנים ….לפרטים נוספים >>> דני מרון – Danim@rishonlezion.muni.il

נזכיר כי עיריית ראשון לציון נקטה בשורה של פעולות על מנת להקל ולהטיב עם בעלי העסקים בעיר. בשבוע שעבר פרסמה העירייה קול קורא להרחבת הצבת השולחנות והכיסאות של מסעדות ובתי קפה ובתנאי שהעסק ממוקם בסמוך לשטח ציבורי וההרחבה אינה חוסמת מעברי גישה. העירייה לא תגבה על כך אגרה למשך שלושה חודשים. בנוסף ראש העירייה פנה לשר הפנים בבקשה לתת עדיפות לעסקים מקומיים במכרזי העירייה. העירייה גם הקימה פלטפורמה באתר העירוני המאפשרת לבעלי עסקים מקומיים לפרסם עצמם באתר. כמו כן, העירייה העניקה, בסוף חודש אפריל, פטור מארנונה לעסקים למשך שלושה חודשים ואגף רישוי עסקים האריך רישיונות זמניים לעסקים באופן אוטומטי. מדובר בהחלטות של המדינה שהעירייה כבר יישמה.

קרדיט צילום: יוסי אלטרמן

תגובות

תגובות