צילום: עידן גרוס

לצד הטקסים העירוניים והממלכתיים, עיריית ראשון לציון מבקשת לתת השנה ביטוי ולספר את סיפורן של נשים בתקופת השואה ובמערכות ישראל. המשרד לקידום מעמד הנשים בשיתוף מינהלי קהילה ושילוב חברתי והחברה העירונית, יקיימו שורה של הרצאות ואירועים בשבוע הקרוב. כל האירועים ישודרו גם בזום, וניתן להירשם בקישור בלחיצה כאן.

 

ביום רביעי (7.4), ערב יום השואה, בשעה 16:00 ד"ר שרון גבע תספר על צביה לובטקין, ממנהיגות מרד גטו ורשה. למחרת (8.4), יום השואה יתקיים מפגש זיכרון בסלון במשרד לקידום מעמד הנשים עם שוש טריסטר ניצולת שואה שנולדה באוקראינה ובתקופת השואה נשלחה עם משפחתה למחנה עבודה. המשפחה הצליחה לברוח ובמשך שנתיים התגוררו תשע נפשות מתחת לאדמה.

בשבוע הבא, יום שני (12.4) בשעה 18:00, אהוד שפירא יספר על אחיו, יגאל (יעקב) שפירא שנפל במלחמת יום הכיפורים. בערב, בשעה 20:00, יתקיים במועדון התדר ערב שירי לוחמות "שרים לזכרן" עם הזמרת ללי ברגר. ביום שלישי (13.4) בשעה 10:00 בבוקר יתקיים רב שיח לזכרן של לוחמות תש"ח. ביום ראשון (18.4) בשעה 19:00 תספר ד"ר גילי גופר את סיפורה של גולדה מאיר ותדבר על מנהיגות נשית בימי מלחמה ושלום. ההרצאה תתקיים במתנ"ס רמת אליהו וכאמור תשודר בזום.

תגובות

תגובות