צילום: אבי קקון

על מנת לאפשר לתושבים נוספים להשתתף באירוע, עיריית ראשון לציון תקיים את טקס "זוכרים ושרים" בערב יום הזיכרון (13.4) בלייב פארק במערב העיר. הכניסה חופשית, אך מותנית בהרשמה מראש והכניסה תותר רק לבעלי תו ירוק או תעודת מחלים וכן הצגת תעודת זהות.

מדי שנה מקיימת העירייה את טקס "במותם ציוו" בפארק הזכרון בהשתתפות אלפי תושבים. אולם בשנתיים האחרונות, לאור מגבלות הקורונה, הטקס צולם מראש ושודר בערוץ 13. בעירייה בחנו כל העת מתכונת שמצד אחד תאפשר השתתפות של אלפי תושבים ומצד שני תעמוד בהנחיות מתווה משרד הבריאות. בימים האחרונים החליטו בעירייה לקיים אירוע נוסף וכאמור יותר מתושבי העיר יוכלו לקחת חלק בטקס לזכרם של הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה.

קרדיט צילומים: אבי קקון  +Camera

במותם ציוו – צילום: אבי קקון

בערב זה ישתתפו אברהם טל, זהבה בן, אליעד נחום, מוקי, רוני דלומי, רמי קליינשטיין, דוד ד'אור ואילנית. המגישה טלי מץ תנחה את האירוע שילווה על ידי נגני התזמורת הסימפונית הישראלית בראשון לציון, בראשות המנצח דודי זבה. את תפילת יזכור יקרא דן מנור. פתיחת השערים תהיה ב-20:00 בערב, באותה שעה תעמוד לרשות התושבים הסעה מבניין העירייה ברחוב הכרמל 20.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "בשנה שעברה, לראשונה בתולדותיה, ציינה מדינת ישראל את יום הזיכרון מבלי לעמוד לצד קברי הנופלים בבתי העלמין. למרות הנזקים שחוללה, הפכה אותנו המגפה למחוברים ושלמים יותר, והזכירה לנו שנועדנו לדבוק זה בזה ולצלוח את המשוכות ביחד – בשיתוף, באחווה ובערבות הדדית. זה מה שהנחה אותנו לבדוק את כל האפשרויות כדי לאפשר לכולם להשתתף בטקס השנה".

כזכור, באותו היום יערכו שלושה טקסים מרכזיים נוספים. כאשר הראשון יחל ב-17:15 עם מפקד בני הנוער בחצר בית יד לבנים ברחוב אחד העם 20. את הטקס יערכו תנועות וגופי הנוער בעיר. לאחר מכן, בשעה 18:40, תתקיים עצרת לזכר עולי הגרדום בהשתתפות תלמידי חטיבת הביניים "דורות". העצרת תתקיים בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-עולי הגרדום. ב-19:45, יתקיים טקס עירוני מרכזי ברחבת האנדרטה ב"גן הבנים" ("התותח"). האירועים יהיו פתוחים לקהל הרחב בהתאם להנחיות וחובת הצגת "תו ירוק" ותעודה מזהה. מספר המקומות מוגבל ולא תותר כניסת ילדים למתחם הטקסים.

תגובות

תגובות