הפיגוע אמש (שלישי) במרכז הארץ היה השלישי בתוך כשבוע ובעיריית ראשון לציון נערכים לשינוי המצב הביטחוני. בהתאם לכך קיים אמש (שני) והבוקר ראש העירייה, רז קינסטליך, הערכות מצב עם גורמי הביטחון בעיר – משטרה, כיבוי אש, מד״א, ההנהלה הבכירה ומנכ"ל העירייה – דורון מילברג. לאור המצב הרגיש, הנחה ראש העירייה ומנכ״ל העירייה, לעצור את כל עבודות הבנייה העירוניות והגינון במוסדות החינוך, והורה כי עבודות הניקיון במוסדות החינוך יתקיימו רק לאחר שעות הלימודים. כמו כן, בוטלו כל הטיולים של בתי הספר היסודיים בעיר וכלל הגיחות והסמינרים שהיו מתוכננים בחטיבות הביניים. בגני הילדים ובצהרונים, תוארך השמירה עד לסיום הצהרון כך שאף יילד לא יישאר ללא שמירה והגנה. כוחות מג"ב התווספו לכוחות השיטור בעיר, על מנת להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים. במקביל, המוקד העירוני יתוגבר על מנת לתת מענה מהיר בכל שעות היממה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "לצערי, גל הטרור מרים את ראשו ואנחנו לאחר שלושה פיגועים קשים בטווח זמן קצר. קיימתי אתמול והבוקר, הערכות מצב עם גורמי הביטחון השונים והחלטנו על שורת צעדים, כאשר לנגד ענינו עומד קודם כול ביטחון הילדים שלנו. לכן, הוריתי על שורת צעדים במוסדות החינוך ותגברנו את האבטחה בסביבתם. אני קורא לכל מי שמחזיק ברשותו רישיון נשק ומעוניין להתנדב ולסייע לפקחי החברה לביטחון, מוזמן לפנות למוקד 106 העירוני. אני מבקש מכל אחד ואחת, לשמור על ערנות מוגברת ולדווח למוקד העירוני ולמשטרת ראשון לציון על כל דבר שנראה חשוד".

כזכור, בתחילת השבוע החליט ראש העירייה על תגבור כוחות שיטור ופיקוח של משטרת ישראל והחברה לביטחון ולסדר ציבורי, בדגש על מקומות הומי אדם ומוסדות חינוך. עוד הורה ראש העירייה על חימוש כלל פקחי החברה לביטחון המחזיקים ברשיון לנשיאת נשק.

בסוף השבוע הקרוב צפויים מספר אירועים בראשון לציון. ביום שישי בבוקר יתקיים מרוץ ראשון לציון, והחל מ-13:00 יתקיים הפנינג עם שלג בארבעה מוקדים בעיר. בשבת בבוקר ייערך אירוע שבתרבות בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן. לפיכך הוחלט לתגבר גם את האירועים הללו באבטחה נוספת כדי לשמור על בטחון התושבים.

תגובות

תגובות