בשורה להורים שדוגלים בשיטת החינוך המונטוסורית, בשנת הלימודים הקרובה יפתח המעון הראשון של החברה העירונית המבוסס על שיטת חינוך ששמה את הילד במרכז. ההרשמה נפתחת היום (17.1). המעון יפתח בקרית האמנים, צוות הגן עבר הכשרה מקצועית ומעמיקה על בסיס החינוך המונטסורי. בנוסף, המעון יערוך חוגים שונים שיועברו על ידי מדריכים מקצועיים שונים. כל סביבת הגן עוצבה על פי הגישה המונטסורית. החל מבחירת הרהיטים והצבעים ועד לבחירת אביזרים ומשחקים ייעודיים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני מברך על פתיחת מעון היום שיחנך בשיטה זו, אני חושב שזו המהות של ראשון לציון, לתת לכל הורה בעיר את המקום והדרך לחנך את ילדיו על פי השקפת עולמו. בשנים האחרונות זיהינו יותר ויותר הורים שמאמינים בדרך זו ואנחנו בהחלט מכבדים זאת ונותנים את המענה בהתאם".

שיטת החינוך המונטסורית מאמינה שהשנים הראשונות בהתפתחות הילד (0-6) הן השנים הקריטיות ביותר. תהליך ההתפתחות של הילד נעשה כאשר השליטה עוברת לידיים שלו. על ידי פעילויות שמגרות ומאתגרות את החושים ומעל הכל, בעזרת סביבה שמעודדת את החקירה וההתפתחות.

זהו מעון היום המונטוסורי הראשון של החברה העירונית, שמגיע אחרי שעיריית ראשון לציון החלה בשנתיים האחרונות ללמד בשיטה זו בשני בתי ספר יסודיים- רקפות ואתרים אומנויות, ושמונה גני ילדים. בשנת הלימודים הקרובה יפתחו עוד שלושה גנים מונטסוריים נוספים שיתנו מענה באזור המרכז ומזרח העיר.

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, ציינה: "אני מאמינה בחינוך ציבורי מעולה וחדשני, בשיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך וההורים, ובכך שבמוסד חינוכי מצוין- לא משנה מה שיטת הפעלתו- הוא קודם כל מקום עם שליחות ולהט, שבו אוהבים ילדים. יש לנו בעיר צוות מינהל חינוך מעולה ומנוסה, מנהלות ומנהלים נהדרים במרבית בתי הספר, שותפים מצוינים במשרד החינוך, וראש עירייה והנהלת עיר שמאמינים בחינוך ונותנים למערכת את הגיבוי והרוח הגבית. וזה בדיוק מה שצריך. אני מבטיחה שתוך שנים ספורות, ראשון לציון תוביל, בכל בתי הספר שלה, ייחודיים ולא ייחודיים, את צמרת החינוך הציבורי החדשני והטוב בישראל.

מנהלת בית ספר רקפות, זיווה טוויטו, שבו לומדים 267 תלמידים בחמש שכבות גיל, מכיתה א' ועד ה', משתפת: "התפיסה החינוכית שלנו חדשה לחלק גדול מאוכלוסיית בית הספר. לאט לאט הקהילה לומדת להכיר את משמעות הבחירה שנובעת מתוך עקרון הרואה את חינוך הילד והנער על פי דרכו. אנו רואים היכן הילד נמצא, מבחינה מנטלית, רגשית, חברתית, ומשם מתאימים את הדרך להתפתחותו".

סרטון הסברה על המעון המונטסורי של החברה העירונית
https://fb.watch/2-_QtCeNrZ/

לפרטים נוספים והרשמה למעון, בכתובת מייל:
https://www.hironit.co.il/?CategoryID=697
או בטלפון: 03-9562096

תגובות

תגובות