אהוד - צילום גבריאל בהרליה

לשון ראשון, הכנס ה-14 לשפה העברית בראשון לציון גאה להכריז כי אהוד בנאי מהאומנים הגדולים והחשובים במוזיקה הישראלית הוא הזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל  9-11 בפברואר 2021, בשידור ישיר מאתר היכל התרבות ראשון לציון. 

 "האור שלך מאיר עדיין זוהר" 

פרס ראש העירייה, על סך 36,000 ₪, מיועד לבטא הוקרה על יצירה אומנותית או הגותית ​בולטת בשפה העברית אשר טבעה את חותמה או הביאה להנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים ומגוונים.

השנה קבעה הוועדה כי פרס ראש עיריית ראשון לציון ליצירתיות בלשון העברית על שם מאיר אריאל לשנת 2021  יוענק ליוצר המוערך אהוד בנאי, על עשרות שנות קריירה מוזיקלית הכוללת שירים רבים שהפכו לחלק בלתי נפרד מפסקול חיינו.

הפרס יוענק לבנאי על ידי ראש העיר, מר רז קינסטליך, בפתיחת הערב השני של כנס השפה העברית "לשון ראשון", שיתקיים ב- 10.2.21, יום ד', בשעה 20:30, שיעסוק ב"יצירה עברית בזמן קורונה".

בערב זה יוצרים מובילים בתרבות הישראלית ידברו, ישירו ויספרו על אמנות בזמן המגפה וכיצד השפיעה שנת הקורונה על יצירתם.

נימוק השופטים לבחירה:

 פרס אריאל 2021 לאהוד בנאי 

פרס אריאל ניתן השנה לאהוד בנאי, אחד היוצרים המרתקים והמשפיעים במוזיקה ובתרבות כבר עשרות שנים. את מעמדו קנה בעבודה קשה, בכישרון ענק ובשירים הבוקעים את הנפש.

בנאי ממשיך את מסורת הטרובדורים של ידידו מאיר אריאל, שאת מותו ביכה בשיר "בלוז כנעני". בנאי משלב קול חם ולחנים מתנגנים עם טקסטים נוקבים ומדויקים. שורות שכתב נשארו עד היום בפנתיאון. "הקשיבי אל העפרוני", אמר לאהובתו. לאימו שר, "מהרי נא והניחי על ליבי תחבושת". הוא ידע לצעוד עם האחים עולי אתיופיה, "המוליכים את עלבונם ברגל אל העיר", ולחוש את סבלו של האחר, הפועל הפלסטיני הבונה את הארץ. בנאי הוא מאמין יהודי כואב. אחרי מות אריאל שאתו ישב על דף גמרא כתב: "היהדות הופכת להיות קרדום חפירה ביד קנאים, ומצד שני ננטשת לאנחות על ידי רבים וטובים". אהוד בנאי הפליא לכתוב בעברית, שהיא כדבריו "דֶה לֶנגוויץ' אוף דה היברו מֶן".

בנאי הוא אמן שפת המוזיקה הישראלית, ואנחנו גאים להעניק לו את פרס ראשון לציון ליצירתיות בשפה העברית על שם מאיר אריאל לשנת 2021.

צוות השופטים כלל את ד"ר רוביק רוזנטל (יו"ר), אלי פולק – מנכ"ל החברה העירונית  אפרים סידון- סופר, פרופ' דורית רביד – בלשנית, גלעד אמיליו שנקר – בימאי ותסריטאי

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "אני נרגש לברך את אהוד בנאי על זכייתו בפרס ע"ש מאיר אריאל ליצירתיות בשפה העברית. בנאי, הוא אחד היוצרים ואנשי המילה החשובים ביותר בתרבות הישראלית ושיריו מהווים נכסי צאן ברזל ועל כן אנו מתכבדים להעניק לו את הפרס. השנה, הפרס הזה מקבל משמעות רבה ואף מיוחדת יותר, לאור המצב המצער אליו נקלעה תעשיית התרבות בישראל. ולמרות זאת, אני שמח על ההיענות המרשימה שהייתה בקרב יוצרים להגשת מועמדות לפרס השנה, על אף הקורונה ומקווה שבשנה הבאה ניפגש כרגיל על הבמה ולא דרך זומים."

כנס השפה כבר שנים רבות הינו עוגן תרבותי חשוב בו לוקחים חלק מיטב אנשי האקדמיה, מרצים, אנשי רוח, חוקרים, סופרים, משוררים, יוצרים, שחקנים וזמרים – אשר אהבת השפה העברית מחברת בין כולם.

הכנס יתקיים בפברואר, כשנה מפרוץ הקורונה לחיינו, ויעמוד בסימן "עברית בסגר": שלושה ימים במהלכם יתקיימו פאנלים מגוונים, שיבחנו את השפעתה של התקופה על העברית והתרבות של כולנו.

כל המושבים יועברו בשידור חי באתר ההיכל. ההשתתפות ללא תשלום ומותנית בהרשמה מראש באתר היכל התרבות ראשון לציוןכנס השפה העברית מופק ע"י החברה העירונית ראשון לציון לתרבות, ספורט ונופש.

קרדיט צילום אהוד בנאי – גבריאל בהרליה

תגובות

תגובות