אבי חיים, סגן ראש עיריית ראשון לציון ומחזיק תיק שפע

אבי חיים, סגן ראש עיריית ראשון לציון ומחזיק תיק שפ"ע נענה לאתגר השאלון של "מגזין סוף השבוע של ראשון" מבית Rishon4u.co.il וחשף בפני כתבנו אירועים, מחשבות וסיפורים מחייו האישיים והציבוריים שחלקם נחשפים פה בפעם הראשונה.

סגן ראש העיר אבי חיים עם רז קינסטליך ראש עיריית ראשון לציון

אבי חיים, חבר מועצת העיר מטעם הירוקים והצעירים, נשוי ואב לשלוש בנות. למרות שנראה כאילו חייו של אבי מוכרים וידועים לציבור הרחב דרך הפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות, לרבות אמצעי התקשורת האחרים, הרי לא כולם יודעים כי לפוליטיקה הוא הגיע במקרה. אז הנה עוד כמה דברים שלא ידעתם עליו:

הצטרפותו של אבי חיים לפוליטיקה, כאמור, הייתה מקרית. לפני כשמונה שנים אמו של אבי חיים נפטרה ממחלת הסרטן והוא היה שרוי בצער עמוק, פנה אליו במקרה ובדרך אגב, רז קינסטליך (ראש עיריית ראשון לציון) אשר הציע לו לחבור אליו לרשימה. הפניה של רז הוציאה את אבי מהמועקה והעניקה לו הזדמנות לפתוח דף חדש או כמו שאבי סיפר "הוציאה אותי מהריסות חיי". הדף נפתח וכל השאר כידוע היסטוריה.

למרות שאבי חיים משדר בדרך כלל עוצמה וחוזק, הרי שמדובר באדם רגיש. סיפור המוות המהיר של אמו בתוך שלושה חודשים, צרוב עמוק בתוכו ומלווה אותו בכל העשייה היום יומית, והיא שמעניקה לו את האנרגיות לנסות ולהציל אנשים אחרים, לתרום ולעודד. "מתוך הצער על מות אמי, ממשבר מטורף הגעתי להשקיע את מיטב האנרגיה שבי ואת כל כולי בעשייה הציבורית".

לאבי חיים קעקוע מיוחד על זרועו – המילה "אמא", אותו קעקע ימים אחדים לפני שהיא נפטרה, מילה מיוחדת בעלת שלוש האותיות. מבחינתו, אלו לא סתם שלוש אותיות, אלא "שלוש אותיות הטומנות בחובן עולם מלא רגש, חום, אהבה וזיכרונות".

אבי חיים עם האישה רעות והבנות יובל, לירן ורז

החולשה של אבי חיים (אם אכן, יש לו חולשה למשהו) הן שלוש הבנות השלו: יובל, לירן ורז. הן יודעות שהוא יעשה הכל למענן ו"תמיד ידאג להן", כך הוא מספר. הסגר מעניק לו הזדמנות להיות איתן הרבה בבית. בתקופה הזו של הסגר הם מבלים יחד בבית, כל המשפחה ונהנים מזמן איכות יחד ומכך "שאבא נמצא הרבה יותר בבית".

רעות, אשתו של אבי, היא יד ימינו "אשת חייל מי ימצא" כך אומר. ומבחינתו, הוא כבר מצא. אישה, אוהבת, מסורה, מפרגנת ותומכת בכל מעשיו. הוא תמיד יזכור, כיצד תמכה בו ובאמו, סעדה אותה ברגעיה הקשים, כשהיא הייתה על ערש דווי.

אבי מחובר עמוק למשפחתו "המשפחה היא הדבר הכי חשוב לי בחיים", הוא מספר. עם המשפחה הוא משוחח, מתייעץ, שופך את לבו וגם שומע, מקשיב ומתייעץ.

עם אביו ויקטור הוא נפגש בדרך שבשגרה מדי יום שישי, את אחיו אופיר מאמן הכדורגל הוא מלווה למשחקי הכדורגל "אין מקום בארץ שהיה לו משחק ולא הגעתי". אחותו רחלי היא הרוח החיה של המשפחה, היא "האמא" של כולנו כעת, היא דואגת, מתעניינת ושואלת כמו אמא כדי שלא יחסר לנו דבר. ושי האח הקטן "קטן אך עם לב ענק", תמיד פה בשביל כולם כמו שאומר אבי.

אבי חיים עם אמו רינה ז"ל

אבי חיים, כיהן כיו"ר ועד העובדים ברשות השידור, בה עבד במשך כ-25 שנים, הוא נהנה מהעשייה והנתינה למען הציבור, הנתינה נותנת לו סיפוק וממלאת אותו. "מאז ומתמיד אהבתי לעשות למען האחר, זאת דרך חיים שלי". יום ללא עשייה הוא יום מבוזבז, זה המוטו שלו בחיים.

אבי מסייע רבות לתושבי העיר, הפניות מגיעות למשרדו, לפייסבוק וגם אליו בצורה ישירה. כיום, באמצעות כלי המדיה השונים הוא צריך להיות זמין ולתת מענה מהיר, והוא עושה זאת על הצד הטוב ביותר. כל הזמן הראש שלו חושב איך הוא יכול לעזור יותר. איך יגיע לכל מי שזקוק למשהו, במיוחד בשנה האחרונה הוא אומר שחשוב לו "שאף אחד לא יחוש בדידות. אתם לא לבד! יחד אפילו הזמנים הקשים נעשים קלים יותר, ואנחנו כאן עבורכם ובשבילכם".

ביקשתי ממנו שיספר לי על מקרה אחד שריגש אותו במיוחד, והשיב "כל המקרים נוגעים בי ומרגשים אותי. אבי זוכר כל אחד ואחת, הוא מזדהה עם הכאב, יש בו רצון עז ואמיתי לסייע ולכן הוא מתאכזב כל כך במקרים בהם לא ניתן לסייע, "אני לעולם לא אשכח אותם".

סוד שגיליתי על אבי: הוא גם בשלן מצוין. בתקופת הקורונה הוא גילה כישרון בבישול. "רז, הבת שלי, ביקשה שאכין לה משהו טעים לאכול, אז הכנתי ויצא מוצלח, ומאז אני מבלה הרבה במטבח".

אבי חיים עם הצוות המנצח – מנהלת הלשכה ליאת מקייטן והעוזרת עורכת הדין דניאל גאובי כהן

לסיכום: 

אבי אמנם הגיע לפוליטיקה במקרה, אבל אני בטוח שהוא במקום הכי נכון עבורנו, תושבי ראשון לציון. הוא צמח מהמשבר המשפחתי והמשבר מעניק לו את הכוח לתת לאחרים. מבחינתו "מעשים טובים מנצחים ופותחים את הלבבות".

את הבור שנפער בליבו הוא מילא וממלא כל רגע בעשייה ציבורית שאינה נגמרת, הוא הגיע למועצת העיר עם כוחות בלתי נלאים ועם אכפתיות עצומה והמון רגישות והוא הגיע בכדי לעבוד.

ושוב, תודה ענקית לאבי חיים שהסכים לשתף פעולה עם האתגר, לא מובן מאליו – שאפו !!
אבי קקון- עורך האתר

 

תגובות

תגובות