אגף הבנייה הציבורית במינהל ההנדסה משלים בימים אלו מספר פרויקטים בתחום החינוך. גולת הכותרת היא כמובן המבנה המרשים הנצפה מרחוב הרצל בעיר- מרכז שוורץ רייסמן למצוינות בפיסיקה וכימיה בשיתוף מכון ויצמן. המבנה רחב הידיים הוקם בהשקעה אדירה של 38 מיליון ש"ח.

בבית הספר היסודי רמז נבנתה תוספת מבנה דו קומתי הכולל שש כיתות אם, מעבדות וחסרי ספח בהשקעה של 9.2 מיליון ₪. בבית הספר היסודי המעיין נבנתה תוספת דו קומתי הכולל שש כיתות ומעבדות בהשקעה של 7.5 מיליון ₪. בית ספר ארזים התחדש במבנה דו קומתי ובו שש כיתות אם בהשקעה של ארבעה מיליון ₪. בבית הספר היסודי ישורון הוקם מבנה בן 12 כיתות אם, מעבדות וחדרי ספח וכן בוצע פיתוח לחצר. בסך הכל הושקע שם 17 מיליון ₪.

בשער הים הוקם מבנה רב תכליתי שישמש את הגיל הרך ומצד שני את הגיל השלישי. במבנה שלוש כיתות למעונות היום ושתי כיתות שישמשו את מועדון הקשישים. עלות הפרויקט שמונה מיליון ₪. מועדון נוער נחשול הוקם בעלות של 1.9 במיליון וכולל גם את פיתוח החצר. בקרית ראשון הוקם מעון יום במבנה חד קומתי ובו שלוש כיתות. בעבודות כללו פיתוח חצר וחנייה. מגרש הספורט בביה"ס תרבות עבר מתיחת פנים כמו מגרשים נוספים בעיר. בהשקעה של 1.1 מיליון ₪ נצבע המגרש מחדש, בוצע קירוי והותקנה תאורה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "השקענו כ-100 מיליון ₪ בהקמת מבנים חדשים לטובת התלמידים ושדרוג מתקנים בחצרות בתי הספר. בנוסף השקענו כ-40 מיליון בשיפוצי קיץ. כל זה בשביל שלתלמידים תהיה סביבת לימודים אידיאלית, נעימה, ידידותית ומפרה". מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, ציינה: "מערכת החינוך בראשון לציון תמשיך לעבור שדרוג פיזי וגם תעבור בהדרגה ללמידה חדשנית, עצמאית, ושונה, בכיתות עם פחות תלמידים, בהן יקבלו ילדינו את כל מה שרשות מקומית יכולה לתת, בחינוך הציבורי הטוב בישראל.

פרויקטים אלו מצטרפים להשקעה אדירה של 40 מיליון שקלים בשיפוצי קיץ ביותר ממאה וחמישים מוסדות חינוך בעיר. בין היתר התבצעו עבודות לפיתוח חצרות מוסדות חינוך, שיפוצי חדרי מורים, הקמת חדרי טיפולים, עבודות תשתיות, צבע וטיח, תאורה, מיזוג ועוד. בכעשרים מוסדות חינוך התבצעו עבודות גדולות ומקיפות. ראש מינהל שפ"ע, ראובן הרשקוביץ מסביר כי מינהל שפ"ע ביצע בשיתוף מינהל החינוך סקר צרכים, שכלל סיורים בכל מוסדות החינוך בעיר ובחינת בקשות המנהלים. לאחר מכן נקבעו סדרי עדיפויות לטיפול בנושאים השונים, והוחלט כי בראש ובראשונה יטופלו נושאי בטיחות ובטחון הילדים במוסדות החינוך וכן יושם דגש על שיפור הסביבה הלימודית. סגן ראש העירייה, אבי חיים, הוסיף: "השינוי ניכר בכל פינה, ממבני מוסדות החינוך ועד לחצרות בתי הספר והגנים. אני מודה בראש ובראשונה לראש העירייה רז קינסטליך ששם את החינוך בראש סדר העדיפויות ולראש מינהל שפע ולעובדי המינהל המסורים והנאמנים על עשייתם המאומצת והמבורכת".

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here