עיריית ראשון לציון החלה היום (29.12) במבצע לחיסון שורדי שואה ואזרחים ותיקים חסרי עורף משפחתי, תושבי העיר. מינהל הרווחה גיבש בימים האחרונים רשימה של תושבים שאין מי שיסייע להם לתאם חיסון ולהגיע לאחד ממרכזי החיסון של קופות החולים. בעיריית ראשון לציון יתאמו את מועד וביצוע החיסון מול קופות החולים ובית החולים ע"ש יצחק שמיר (אסף הרופא) ומתנדבי מינהל הרווחה יסיעו את התושבים לחיסון ויחזירו אותם לביתם.

הבוקר הגיעה לבית החולים ע"ש יצחק שמיר (אסף הרופא), שורדת השואה אליזבת שפינר (81) מלווה במתנדבת פלורי שמעוני. שפינר סיפרה כי לא הצליחה לתאם תור דרך קופת החולים ולכן שמחה מאוד כשהוצע לה להתחסן היום.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנחנו מתחילים היום במבצע ערכי שנועד להנגיש את החיסונים למי שזקוקים להם יותר מכל. מרגע התפשטות נגיף הקורונה הנחיתי לחזק את הקשר עם כל התושבים הוותיקים בעיר שגזרו על עצמם להסתגר בבתיהם. לחלקם אין משפחה, אין מי שיסייע להם ביום יום, קניות, בשינוע תרופות, ולא פחות חשוב, מישהו שישוחח איתם. המשימה שלנו הייתה להגיע לכמה שיותר תושבים שזקוקים לעזרתנו, אני שמח שאנחנו יכולים לעמוד לצדם גם במבצע 'לתת כתף'".

במינהל הרווחה גיבשו בימים האחרונים רשימת מתנדבים, שיחתמו על הצהרת בריאות. כאמור, המתנדבים יוצמדו לתושבים הוותיקים ויסיעו אותם למתחמי החיסונים של קופות החולים ולבית החולים ע"ש יצחק שמיר ויחזירו אותם חזרה לבתיהם. יום למחרת החיסון, המתנדבים יצרו קשר בשנית עם התושבים וידרשו לשלומם. נציין כמובן שגם המנה השנייה תינתן לתושבים באותו אופן של ליווי ותיאום.

מנהלת המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא, ד"ר אסנת לבציון קורח, הוסיפה: "שמחים לתת יד לניצולי השואה במסגרת שיתוף הפעולה עם עיריית ראשון לציון. אני רואה חשיבות עליונה לתת להם קדימות בתור לחיסון נגד מחלת הקורונה, גם בכדי לשמור על בריאותם וגם בכדי לאפשר להם לצאת מהבדידות הקשה אותה הם חווים בשנה האחרונה, במסגרת הסגר שנכפה עליהם".

מתנדבים המעוניינים לקחת חלק במבצע, יכולים להירשם בלינק המצורף:
https://tikshuv.rishonlezion.muni.il/hito/#/survey/bc87de או ליצור קשר למחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בטלפון 03-9689909.

תגובות

תגובות