איך מתמודדים עם שיח אלים? משנים אותו. אגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון בחר בדרך מאוד מקורית להתמודד עם שיח אלים ובריונות ברשת על ידי הטמעת סטיקרים בוואטסאפ שיעבירו מסרים נגד תופעה.

ראש העירייה, רז קינסטליך אמר: "כראש רשות וגם כהורה – אני רואה את נושא הבריונות ברשת כתופעה פסולה שיש להוקיע. אנו עוסקים בזה כל הזמן, בהסברה ובאפיקים נוספים כדי להגן על בני נוער וילדים ברשת. אני שמח שבני הנוער הרימו את הכפפה ולקחו חלק במיגור התופעה, כל אחד מהם הוא שגריר לגלישה בטוחה ברשת"

אחת הדרכים הבולטות של בני הנוער "לנהל שיחה" בוואטסאפ היא דרך אימוג'ים וסטיקרים. אימוג'י הוא אייקון שנועד להעביר רגשות קצרים מאוד- שמח, עצוב, מבוהל ועוד. ואילו סטיקרים יכולים להעביר מסר יותר "עמוק" באופן יחסי ומותאם למציאות ולקהל היעד.

עשרות בני נוער, שנענו לאתגר, שלחו לאגף הנוער והצעירים במינהל קהילה 150 סטיקרים עם מסר חד- לא לבריונות רשת. שלושה סטיקרים נבחרו על ידי ועדת השיפוט שהורכבה מבני נוער, נציגי אגף הנוער והצעירים, המשרד לקידום מעמד האישה והרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול.

במקום הראשון נבחר הסטיקר של רעות פוקס מאולפנת צפירה שמציג אקדח יורה בועות שיח וכתוב: "מילים הורגות", פוקס זכתה בתווי קנייה בסך 600 ש"ח. "ממש שמחתי שאמרו לי שאני הזוכה" אמרה פוקס והוסיפה "הסטיקר נוצר ממחשבה שלפעמים מילים הם הרבה יותר מכאיבות והורסות מכל דבר אחר".

במקום השני זכתה מאי עמר מבית הספר יגאל אלון הכינה סטיקר של אימוג'י פורש ידיים וכתוב: "תהיה חיובי" והסטיקר שלישי, של דן קורצ'ין מבית הספר נווה עוז שעליו הכיתוב: "מה שמצחיק אותך, לא מצחיק כל אחד. תפסיק".

המשנה לראש העירייה, איתי מתיתיהו, המחזיק בתיק נוער וצעירים ושפט בתחרות סיפר: " בריונות ברשת היא מגפה שמתפשטת. אנחנו משקיעים במשאבים ובהסברה תמידית – לנוער ולהורים, על מנת לאפשר להם סט כלים רחב להתמודדות עם מצבים של בריונות ברשת. אני מברך את הזוכים בתחרות, ומודה לבני ובנות הנוער המדהימים שלנו על ההיענות הרחבה למיגור התופעה באמצעות הסברה".

תגובות

תגובות