להלן פוסט שהוציא היום אפי משה, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק קידום ורישוי עסקים בו הוא מבקש לעשות לכם סדר על מנת שתדעו להבחין בין העסקים להם אסור לעבוד כלל לבין העסקים היכולים להמשיך ולעבוד במתכונת חירום ובהתאם להנחיות המחייבות.

בעלי עסקים נכבדים, להלן ההנחיות החדשות לעניין פתיחת עסקים:

ד"ר אפי משה

היום המשק עבר לעבוד במצב חירום. תקנות שעת חירום )נגיף הקורונה החדש- הגבלת פעילות(- התש"ף-2020 ;תקנות שעת חירום )הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש(, התש"ף-2020 ,מגדירות את אופן העבודה של המגזר הציבורי והעסקי.

חשוב לדעת שמרבית העסקים יכולים להמשיך ולעבוד, חלקם בתנאים מגבילים וחלקם ללא תנאים מגבילים.

עסקים שלא מורשים לפעול כלל הם:

1.עסקים שממוקמים בתוך קניון. אלא שחנויות למכירת מזון, בתי אוכל )משלוחים או שירות לקחת( בתי מרקחת, חנויות שמוכרות מוצרי היגיינה, יוכלו להמשיך ולפעול גם בתוך קניון.

2.מקומות בילוי – דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחיה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספריה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי, אתר מורשת ומקום שיש בו אטרקציה תיירותית.

3.שוק קמעונאי ודוכן בשוק קמעונאי גם אם הוא מוכר מזון. אבל חנות ליד השוק יכולה לפעול בהתאם לתנאים שמפורטים להלן.

4.עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם – טיפול יופי וקוסמטיקה, פדיקור ומניקור, מכון שיזוף, מספרה, כתובות קעקע, ניקוב חורים בגוף האדם.

עסקים שיכולים להמשיך לפעול בתנאים מגבילים:

1.בית אוכל )מסעדה, בית קפה, מזנון( ובית אוכל בתוך בית מלון – יכולים לפעול אך לא לאפשר צריכה של האוכל במקום. כלומר, הם יכולים להוציא משלוחים או למכור מזון לקחת.

2.סופרמרקטים ומרכולים.

3.בית מרקחת, חנות למכירת מוצרי היגיינה – בתנאי שנשמר ככל האפשר מרחק של 2 מטר בין המבקרים. לשם כך יש לסמן
מקומות לעמידה בתורים לקופה, ולמנוע צפיפות באמצעות ויסות של כניסת מבקרים.

4.כל חנות אחרת שלא משתייכת לקבוצת העסקים שלא יכולים לעבוד – בתנאי שמספר האנשים ששוהים בחנות בכל רגע נתון לא יעלה על יחס של 4 לקוחות לכל קופה רושמת. כמו כן יש לדאוג ככל האפשר למרחק של 2 מטר אחד מהשני, לסמן מקומות לעמידה בתורים לקופה, למנוע צפיפות ולווסת כניסה של מבקרים.

עסקים אחרים – צריכים לשמור על מגבלה של 10 עובדים במקום העבודה או %30 מכוח האדם, הגבוה מבניהם.

5.מקומות עבודה שיש להם היתר עבודה ביום המנוחה – יכולים לעבוד עם מספר העובדים שהותרו בהיתר או 30% מכוח האדם, לפי הגבוה מבניהם.

6.בינוי או עבודות תשתית במרחב פתוח– יכולים לעבוד עם %100 מכוח האדם.

7.עסקים חיוניים – עסקים שמשתייכים לאחד הענפים שמפורטים בתוספת הראשונה לתקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020 יכולים לעבוד בהיקף כוח האדם שנדרש להם על מנת לספק את השירות החיוני. התקנות לא מכתיבות מגבלה ספציפית.

8.הענפים החיוניים הם: בריאות, אופטיקה(, מגזר פיננסי , משק
האנרגיה כולל חשמל, גז טבעי, נפט, מים וענפי המזון כולל חקלאות, מרכולים,הובלה, אחסנה ועוד כמו כן כל שירותי ההובלה והאחסנה, ענפי הטואלטיקה וחומרי הניקיון, ענפי ייצור התרופות, הנמלים וחברות הספנות , שירותי התקשורת, מקום עבודה שעוסק בעבודות בינוי או תשתית, אבטחה, ניקיון, חישוב שכר, תחזוקה, טכנאות.

חשוב לשים לב שאין הכרזה פרטנית על מפעלים חיוניים, ועסקים לא צריכים להחזיק באישור על היותם חיוניים. כל שעליהם לעשות זה לבדוק האם הם שייכים לאחד הענפים שהוגדרו כחיוניים בתוספת הראשונה לתקנות.

עומד לרשותכם לכל שאלה או הבהרה

אפי משה
המשנה לראש העיר
מחזיק תיק קידום ורישוי עסקים

תגובות

תגובות