בהמשך להערכת המצב שקיים אמש ראש העירייה, יחד עם כל גורמי המקצוע, אנו מבקשים לעדכן אתכם בשורת הצעדים בהם הוחלט לנקוט לאור החלטת משרד הבריאות ולטובת שמירה על שלומכם ובריאותכם:

מערכת החינוך העירונית:

בהתאם להחלטת משרד הבריאות ומשרד החינוך יושבתו הלימודים בכל מוסדות החינוך עד לאחר חופשת הפסח, למעט מוסדות החינוך המיוחד, גני הילדים ומסגרות נוער בסיכון שימשיכו לפעול כסדרן. כיתות החינוך המיוחד בתוך בתי הספר הרגילים לא תלמדנה, אלא אם תתקבל הנחייה אחרת.

בתי הספר יהיו פתוחים לרשותכם ותתאפשר הגעה לצורך איסוף הציוד הלימודי הנדרש.

לאחר הערכת מצב שהתקיימה אמש עם גורמי המקצוע , הוחלט כי גם גני הילדים העירוניים לא ייפתחו היום (13.3), בשל חוסר הוודאות לגבי התפתחות הנגיף ומזג האוויר הסוער הצפוי היום.

עיריית ראשון לציון ומנהל החינוך ערוכים למתכונת של למידה מרחוק באמצעים דיגיטליים, שיאפשרו לתלמידים להמשיך בשגרת הלימודים בזמן שהם שוהים בבתיהם.

המוקד העירוני:

לאור המצב הרגיש, תגברנו את המענה הטלפוני במוקד העירוני. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עניין ודבר, 24 שעות ביממה בטלפון 106.

במידה ואתם מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים בזמן אמת, אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לשירות ראשון פלוס ולהישאר מעודכנים בשגרה ובחירום: https://plus.rishonlezion.muni.il/​

קבלת קהל במשרדי העירייה:

מתוך רצון להימנע מהתקהלות ושמירה על בריאות התושבים ועובדי העירייה, החל מיום ראשון, 15.3 ועד הודעה חדשה לא תתקיים קבלת קהל בבניין העירייה ומוקדי קבלת הקהל ברחבי העיר.

אנא עשו שימוש במגוון השירותים המקוונים לברור מידע וביצוע מגוון פעולות בשירות עצמי במהירות ובקלות, באמצעות אתר האינטרנט העירוני www.rishonlezion.muni.il,  הצ'ט בוט העירוני והאפליקציה העירונית.

בנוסף לשירותכם:

מוקד טלפוני אנושי בטלפון: 03-9487500

תשלום במענה קולי ממוחשב: 1-800-25-25-07

טפסים מקוונים

החלפת מחזיקים מגורים/עסקים לחץ כאן>

פתיחת תהליך לאישור לטאבו לחץ כאן>

טופס פנייה  ליחידות העירייה>

תשלומים מקוונים:

למגוון אפשרויות של תשלומים מקוונים לחצו כאן>

סיוע לשוהים בבידוד ביתי: 

מנהל קהילה והמנהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון רוצים לסייע לכם ולתת מענה לצרכים האישיים במציאות הקיימת: סיוע בקניית ושינוע תרופות, קבלת אוכל מבושל בסופי שבוע, מעני אישי ומתן הסברים להתמודדות עם פחד, גישה למאגרי ספרים אלקטרוניים וספרי שמע, גישה למאגר צפייה המותאם לקהל התורני, תמיכה רבנית, סיוע של עובד סוציאלי ועוד. אם אתם תושבי העיר הנמצאים בבידוד ,מכירים תושבים הנמצאים בבידוד? אנא שתפו אותם בטופס, אנו נעשה מאמץ להיערך לכל הבקשות ולהגיע לכולם. ביחד ננצח הכול. https://forms.gle/qNN4VinjA7JtdqF26

עסקים בעיר:

העירייה החליטה לסייע ככל שניתן ולדחות את התשלומים השונים לבעלי העסקים בעיר עד ל-1.5.20 במטרה להקל עליהם בתקופה זו.

מתנדבים לגני הילדים:

בעקבות ההחלטה שהתקבלה להפסקת לימודים במערכת החינוך, יחידת ההתנדבות העירונית במינהל לשילוב חברתי מקימה מערך מתנדבים ייעודי כדי לסייע ולתת מענה בגני הילדים בעיר החל מיום ראשון הקרוב ה 15/3/2020.

אנו מגייסים מתנדבים – הורים לילדים בגנים, סטודנטים, וכל מתנדב עד גיל 50 שיכול לסייע עם בהיערכות בגני הילדים בכל רחבי העיר. ההתנדבות היא יחד עם סייעות הגנים.

חשוב לציין, מגבלת הגיל נובעת מהמלצות והנחיות משרד הבריאות. כמו כן ,אנו בשלב של היערכות ואיסוף מתנדבים, הפעלת המתנדבים תהיה בהתאם לצרכים שיעלו בשטח.

להצטרפות אנא היכנסו ללינק המצורף בהקדם והירשמו>

דגשים לסיוע:

  • מערך הסיוע מתבסס על מתנדבים
  • הסיוע יינתן בכפוף להנחיות משרד הבריאות
  • הסיוע יינתן בהתאם לזמינות המתנדבים
  • הורים לילדי הגנים לא יוכלו להתנדב בגן של ילדיהם, אלא בגנים אחרים

אזרחים ותיקים:

כל מועדונים חברתיים לאזרחים ותיקים סגורים, למעט מרכזי יום לאזרחים ותיקים, שם תתקיים היערכות מיוחדת.

רווחה:

מועדוניות חינוך ורווחה יתקיימו במתכונות בוקר. מסגרות יום ותעסוקה לצעירים ובוגרים עם מוגבלויות ממשיכים לפעול כרגיל.

חוגים ומרכזים קהילתיים:

מרכזי הקהילה של החברה העירונית יפעלו במתכונת מצומצמת. החוגים יתקיימו כרגיל במתכונת של מספר ילדים מצומצם בהתאם להנחיות.

פעילויות תנועות הנוער: 

פעילויות תנועות הנוער יתקיימו במרחבים פתוחים או בפעילות מדורגת של קבוצות עד 25 חניכים. אנא שמרו על קשר עם המדריכים. מסגרות אגף הנוער והצעירים יפעלו גם בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

השירות הווטרינרי:

השירות הווטרינרי העירוני ממשיך בפעילותו לשמירה על בריאות הציבור ורווחת בעלי חיים. חיסונים למניעת כלבת ממשיכים להתבצע ונעשים מחוץ למבנה באופן בטיחותי ותוך תשלום מראש באתר אינטרנט המקושר להודעת SMS שמקבל התושב/ת. כמו כן ממשיכה כרגיל פעילות מפקחי בעלי החיים בחילוץ בע"ח ועיקור חתולי הקהילה דרך מוקד 106.

אנו נמשיך לעדכן אתכם בכל המידע הנחוץ. אנא הקפידו לעקוב אחר הנחיות משרד הבריאות והישמעו להוראות. יחד נעבור זאת בבטחה.

בריאות איתנה לכולם!​

המדריך באדיבות עיריית ראשון לציון

תגובות

תגובות