התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון חותמת את עונת הקונצרטים השלושים וארבע ברעש גדול, בחגיגת צלילים שכמותה נשמעת לעתים רחוקות על במות הקונצרטים. דן אטינגר, המנהל המוסיקלי, שנדרש בדרך כלל לנצח על סדרות קונצרטים מקובלות או על הפקות אופרה מורכבות יעמוד הפעם בפני גוף נגנים שיכלול, בנוסף לכלי התזמורת המוכרים, תזמורת קסילופונים, מרימבות ועשרות כלי הקשה מסוגים שונים שעליהם ינגנו או, יקישו ליתר דיוק, חברי אנסמבל "טרמולו", הרכב הנקישה המוביל בישראל ואחד הנחשבים בעולם כולו.

הקהל יוזמן לא רק להקשיב למוסיקה שונה בתכלית אלא גם לצפות בעבודת האמנות הייחודית לנגני כלי הקשה. מדובר לא רק בשליטה מוחלטת אלא גם בעבודת צוות מורכבת שמצד אחד מזכירה את האמנות של רביעיות כלי הקשת ובמקביל גם מעין מפגן "ספורט" שבו נדרשים הנגנים לרוץ – במהלך נגינת יצירה אחת- מכלי לכלי, לתפוס עמדה ולנגן. המוסיקה בהתאמה היא קצבית, שופעת אנרגיה, ומבקשת כאמור לא רק את ההקשבה אלא גם את ההתבוננות. אין כל ספק שמדובר בקונצרט שהוא מופע שהוא show לכל דבר.

צילום-מיכאל פאביה

היצירות בתכנית היו במהלך העשורים האחרונים ללהיטים מבוקשים של חברי 'טרמולו' כמו "תולדות התעופה" של תומר יריב, המייסד של אנסמבל טרמולו והאיש המוביל אותו מאז. מונוכרום יצירתו הנודעת של מאקי יישי היפני ועוד יצירות והפתעות למכביר. הקונצרט יסתיים ב"מחולות סימפוניים" יצירתו האחרונה של המלחין, הפסנתרן והמנצח הנודע סרגיי רחמנינוב . התזמורת שמבקש המלחין ביצירה הזאת כולל תזמורת סימפונית מלאה ובתוכה מככב אלט סקסופון (כלי מאד נדיר בהרכבים סימפוניים) והרכב עשיר מאד של כלי הקשה שבו כצפוי ישתלבו חברי טרמולו עם נגנים התזמורת לחגיגה שאין כמוה לחתום את העונה ועורר צפיות לקראת העונה הבאה העונה השלושים וחמש החגיגית במיוחד.

מנצח דן אטינגר
אנסמבל טרמולו – כלי הקשה

בתוכנית :
מאקי יישי – מונוכרום
תומר יריב -"תולדות התעופה" – קונצ'רטו לכלי הקשה ותזמורת
תיזמור: דור פישר.

רחמנינוב – מחולות סימפוניים

היכל התרבות ע"ש מאיר ניצן , ראשון לציון ימים ד' ה 5-6/7 בשעה 20:00
משכן האופרה , תל אביב , יום א 9.7.23 בשעה 20:00

כרטיסים: https://did.li/ilhIw

כרטיס שלישי חינם לרוכשים ברמה 1 בלבד אין כפל הנחות
המבצע מוגבל!

תגובות

תגובות