אבי, מראשל"צ אביו של דני, מתמודד נפש, התמודד עם אתגרים שונים שאילצו אותו לחפש דרכים וכלים שיסייעו לו ולמשפחתו לחיות עם הקושי של הבן.

דני גדל כילד נורמטיבי, ביישן וסגור, שהצליח בלימודיו בביה"ס, כך היה גם בצבא ובעבודה ואף קיבל תעודות הוקרה. אדם נבון ובקיא בכל נושא בעולם. שאף שירת בצבא שירות צבאי מלא בתפקיד עם אחריות רבה.

מגיל 20 החלו להופיע סימנים שונים שהעידו על קושי נפשי , דני חיפש מזור למצבו הנפשי הירוד בפתרונות שונים החל מחלב גמלים ואחרים ואף הלך ביוזמתו לפסיכולוגית. בסיום הצבא עבד בחברת תקשורת וכמו תמיד הצליח, אולם הדיכאונות והסכיזופרניה עצרו את התקדמותו המקצועית. כשהגיע לעבוד בבנק לאומי מונה להיות אחראי על אשראי העסקים וקיבל תעודת הוקרה. אולם הוא עזב את הבנק והחל ללמוד קבלה במטרה לחפש את דרכו, הלימודים לא צלחו והוא עזב מדוכא והחליט לאשפז עצמו. דני סירב להסתייע באנשי מקצוע עד שהגיע לדיור מוגן, בגיל 34, והיה מסוגל לעבוד שוב.

כיום דני בן 48, מתפרנס היטב מעבודתו בחברת שילוח ומעסיקיו מרוצים מאד, הוא אינו יודע לשלוט בהכנסותיו והוריו סייעו לו כלכלית במהלך השנים עד שהגיעו למסקנה שעד כאן ומכאן עליו לקבל כלים להתמודד בכוחות עצמו.

אבי, אביו של דני הגיע למרכז יה"ל ראשל"צ לפני 8 שנים, כשחיפש כלים ודרך להתמודד ולקבל את דני ובמקביל פרש מעבודתו בתחום הטכנאות לגמלאות וחש אתגר כפול : גם פרישה והתנתקות מסדר היום הרגיל וגם הקונפליקט של הורה וילד. כיום הוא מסייע מניסיונו להורים פנסיונרים של מתמודדי נפש שנתקלים בקושי ואומר :"אסור אף פעם להרים ידיים , תמיד יש דלתות פתוחות אך לא מגלים אותם מיד, נדרש זמן. חשוב להיות במצב של שמחה למרות הכאב כדי שיהיו הכוחות לסייע לילדים".

האתגר הכפול של הזמן שמתפנה אצל אבות למתמודדי נפש שפורשים לפנסיה והזמן שהם מעוניינים להקדיש לסיוע לבן/בת המתמודדים הוביל לתוכנית ייחודית שנקראת "האתגר הכפול" שמיועדת לאבות למתמודדי נפש הפורשים לגמלאות. התוכנית כוללת סדרה של 8 מפגשים אחת לשבוע, בימי רביעי בין 10:00 ל 14:00 החל מה-7.6.23. במפגשים האבות ילמדו איך מפתחים חוסן ומשאבים, נפרדים מעוגני חיים משמעותיים שהיו חלק משגרת חייהם: מסגרת העבודה, המעגל החברתי, תחום העיסוק והקריירה. שינויים אלו משפיעים על רווחת הפורש ובשילוב עם חיי משפחה בה יש מתמודד נפש האתגר כפול.

התוכנית הינה שיתוף פעולה בין "אפ +60" מסגרת הנותנת מענה לפורשים לפנסיה ובין מרכז יה"ל אשדוד -יעוץ ותמיכה למשפחות בבריאות הנפש. המפגשים הפרונטליים יתקיימו באשדוד וכוללים כיבוד קל וארוחת צהרים וסדנאות בנושאים: שינויים במשפחה, התמודדות עם פרישה, ההשפעה של התמודדות הנפש על המשפחה ועוד.

ההשתתפות ללא תשלום ומותנית בשיחת היכרות, מספר המקומות מוגבל.
טלפון ליצירת קשר 08-9333858, ווסטאפ 052-4344025

תגובות

תגובות