שכנות טובה היא אחד המפתחות החשובים לחיים רגועים, אבל לא תמיד זה פשוט: התופים של הילד מלמטה משגעים אתכם, מסיבת גיוס של החייל ממול נמשכת עד הבוקר, והשכן מלמעלה משפץ בדיוק באמצע שנת הצהריים שלכם ועוד. לקראת יום העצמאות שאותו נוכל לחגוג השנה עם המשפחה המורחבת והחברים לעומת שנה שעברה בה היינו בסגר ובהתאם להנחיות משרד הבריאות , עו"ד סמי ישראל, היועץ המשפטי של האגודה לתרבות הדיור, מסביר מה הם החוקים בנושא, איך לפתור בעיות נפוצות בבניין וכיצד למנוע סכסוך שכנים שיכול להגיע לבית משפט.

שמרו על שקט: מרפסות בבתים משותפים הן חלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי. המרפסות משמשות לפנאי, אבל כדאי להקפיד שהן לא יהפכו לסלע מחלוקת. המרפסת פונה בדרך כלל לחזית ולרחוב הראשי, היא פתוחה, ללא קירות והקולות הבוקעים ממנה נשמעים למרחק. אין חוק בנושא, אך חשוב להקפיד לנהל שיחות שקטות, לא להדליק בה טלוויזיה או מכשיר רדיו בווליום גבוה.

מנגל במרפסת- לא בכל מחיר: מנגל ביום העצמאות זו כבר מסורת. חלקם יוצאים לפארקים וחלקם מעדיפים לקיים אותו במרפסת הביתית.  אולם התחביב הישראלי הזה הוא גם בעייתי: המנגל מפיץ עשן וריח לכל עבר, כלומר לכל דיירי הבית המשותף . אין חוק האוסר על מנגל במרפסות, אבל רצוי לעשות הכל כדי להתחשב בדיירים האחרים, על מנת למנוע מהם מטרדי עשן, רעש וזיהום אויר:

  • השתדלו לרכוש מנגל גז, שמפזר הרבה פחות עשן וריח לעומת מנגל על גחלים. הטעם, לעומת זאת, יישאר אותו טעם.
  • עדכנו את השכנים כי בכוונתכם להבעיר מנגל, בקשו מהם לסגור את החלונות ונסו להגיע איתם לפשרה שתהיה מקובלת על כולם.
  • הניחו את המנגל בפינת המרפסת והתקינו מאוורר שיפזר את העשן החוצה באופן ממוקד, למקום שלא פוגע בשכנים.
  • הקפידו לעשות את המנגל בשעות שלא מפריעות למנוחת השכנים. ניתן גם להוסיף בתקנון הבית כללים בדבר תדירות ושעות שימוש במנגל.

לפרטים נוספים אגודה לתרבות הדיור  *8484

חג שמח!!

תגובות

תגובות