רענן אלוף עולם! מתמוגגת מכתיבתך בכל שבוע! הטור האחרון "זה לא נוח" שלח אותי לטיול מרתק, טיול של הבנות ששלף אותי מאזור הנוחות ל….. פס יצור תעשייתי, ולשאלות מהותיות כמו מי אנחנו, מהן המטרות שלנו, מאין באנו ולאן אנחנו הולכים.

ברכה דיין

ומי אם לא הגדול מכולם! האחד והיחיד! צ'רלי צ'פלין בסרטו "זמנים מודרניים" ממחיש בבום מטורף מהי מגה-מהפכה, מהי ההשפעה של תהליכים עולמיים על החיים שלנו. המהפכה התעשייתית שינתה עולם לחיוב ולשלילה- בחיובי- נשים קיבלו מעמד שווה פחות או יותר, מקומות עבודה להמונים והאצת תהליכים, לעומת השלילי- העובד ה"הבורג הקטן במערכת אדירה", שמתנהל ביצירתיות מזערית ובחשיבה על אוטומט- שמוצג בהומור מופתי בסרט שיוצר עובד שמבריג כל מה שנמצא סביבו.

לא יכולתי שלא לדמיין אנשים שנוסעים על פס ייצור, לדוגמא כמעדני חלב, תמיד בטור ישר, בדיוק מושלם של מי שנמצא תמיד מאחורי ומי שלפני. מוצרים שזזים בקצב אחיד, בדיוק באותו מסלול, באוטומציה מוחלטת, ללא תזוזה לצדדים, ללא חשיבה עצמאית, ללא יצירה וללא אופק. איך בא לי לראות מילקי עוקף בשעטה את החבר שלו "אח שלי אני ממהר לפסגה, זוז לי מהדרך, בא לי פעם להיות גבינה בשלה יוקרתית-נחשבת'" או חסה שטופה שאומרת לחברתה "אחותי ממש לא בא לי על הסוף הידוע מראש- בסיס ותשתית לסלט" אני רוצה לפרוש כנפיים ולעוףףףףףף. אבל זהו שלא כך הוא! המעדנים, הירקות השטופים, קרטוני החלב- נוסעים להם באזור נוחות, מוכר, שגרתי, שמשאיר אותם בדיוק באותו מקום, לא מאפשר להם להתפתח, לא מעיף אותם לפסגה ולא מוריד אותם למקומות הנמוכים! אמאל'ה משעמם!!! רגע, אבל מישהו מאלץ אותם נכון? מישהו חישב בדיוק מושלם את הזמנים, את תהליך הייצור, את התוצר המוגמר, איך הוא נראה, מה העלות ומהי התועלת. ומה עם מעוף? ומה עם יצירה חדשנית?

אז שלום לך קורונה, מה נסגר איתך? הכנסת עולם לסגר-סגירות, עצב- התכנסות, תסכול ובלגן כלכלי ולהתנהלות מאולצת באזור הנוחות. האמנם נוחות? אם כפו עלינו להתנהל בדרך מסוימת שצמצמה את היצירה החופשית וזה יצר כורח ואז זה ממש לא נוח! וכמו המילקי שרוצה להיות גבינה בשלה-איכותית וכמו החסה שרוצה לפרוש כנפיים ולעוף, אז בוודאי האיש הקטן החולם, מרים ראש ומקשיב לליבו- רוצה לנגר מתוך התרגשות ואהבה, וזה שריח המאפים מרים אותו לפסגות של אושר, שמגלה עד כמה אפיית הלחמים ולהאכיל אנשים זה ה-דבר!!

זמן קורונה מחלץ אותנו מהמקום של ה"העובד-הבורג הקטן במערכת" והופך כל אחד מאיתנו לאינדיבידואל עוצמתי, שיוצר את חייו מתוך שלימות!

תודה לך רענן על ההשראה לכתיבת הפוסט.

תהיו טובים – שבת שלום

ברכה מורה רוחנית לאיכות חיים והתפתחות אישית

תגובות

תגובות