מקסים בביצקי, סגן ראש העיר וביום יום מחזיק את תיק הביטחון בעיר מוצא את עצמו לצד הפעילות משרדו מתנדב בחלוקת מזון, ארוחות חמות, תרופות ופרטי היגיינה. בהמשך לסדרת הכתבות של עדי זהר, אנו מביאים לכם ראיון עמוק בתוך המשבר.

מה שונה הפעילות שלך כיום מימים רגילים?
מדי יום, אני והעוזרים שלי מקבלים כמות גדולה של בקשות לסיוע. העירייה וכל המשק הציבורי עובד במתכונת חירום, כאשר רוב העובדים נמצאים בחופש וחלקם עובדים מהבית. הפגישות מתקיימות בשיחות וידאו ואין קבלת קהל.  דברים הנ"ל גורמים עומס רב על כל הגורמים העירוניים. התושבים לא תמיד יודעים, או יכולים לפנות לעזרה, לכן אני משתדל לחבר עם מי שיכול לעזור עם גורמי הרווחה, מתנדבים וכמובן, אני גם פועל בעצמי איפה שאני יכול.

בתור מחזיק תיק הביטחון אילו פעילויות מיוחדות אתה מבצע?

מקסים בביצקי- סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון בראשון לציון

חשוב לציין שהחברה לביטחון ממשיכה לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע בדגש על פיקוח, קיום הנחיות משרד הבריאות וסיוע לכוחות המשטרה. הפחתנו את המחיר עבור חניה בחניונים העירוניים, ובנוסף נפתחו לרווחת התושבים חניונים של מוסדות חינוך וציבור. על מנת להקל על התושבים, אנו מבצעים אכיפה של חניה אך ורק במקרים שיכולים לסכן את התושבים. הגברנו את האכיפה של הנחיות הסגר של משרד הבריאות על ידי רחפנים שהרחיבו את מעגלי התצפית שלנו. כמו כן, גייסנו את המתנדבים על מנת לסייע לצוות הפקחים של החברה לביטחון ולשיטור העירוני. אנו מבצעים פעילות הסברה לתושבים, סגירת גנים ציבוריים ומתקני ספורט, ופיזור של התקהלות בשטחים הציבוריים.

כאחד שמייצג את אוכלוסיית דוברי השפה הרוסית תאר לי את סדר היום שלך?
יחד עם פעילי תנועת ה"ראשונים" אני ממשיך לתמוך בכל תושבי העיר. אנו מתנדבים בחלוקת מזון, ארוחות חמות, תרופות ופרטי היגיינה וכן, מתנדבים בחברה לביטחון.  בנוסף, מתנהלות קבוצות ווטסאפ וטלגרם במגוון תחומים בהן תמיד ניתן לקבל תמיכה ותשובה לכל השאלות. שירותים מכוונים שזמינים באינטרנט או באפליקציות, ברוב המקרים, אינם מתורגמים לרוסית. לכן, במיוחד בתקופה הזו כאשר שירותים הנ"ל הם הדרך היחידה להתקשרות עם גורמים הציבוריים אני, העוזרים שלי והמתנדבים מסייעים להתגבר על המחסום השפתי. בנוסף לכך עם ריבוי מידע לגבי וירוס הקורונה, דוברי רוסית רבים לא תמיד צריכים סיוע במזון או תרופות, הם צריכים אוזן קשבת, ומידע עדכני לגבי מצב במדינתנו ובעירנו.

אילו אוכלוסיות הנזקקות בעיר וכיצד אתה פועל למענן?
אוכלוסיות רבות נפגעו ונצורים בביתם, כאשר אינם לא יכולים אפילו לרדת למכולת ולקנות דברים בסיסים. בראש ובראשונה אלה אנשים קשישים ואנשים עם מוגבלויות. כמו כן, גם החד הוריים הם אוכלוסיה שזקוקה לעזרה מיוחדת של גורמי הרווחה.  כפי שציינתי קודם, אני פועל בכל דרך אפשרית אם זה בחלוקת מזון, ארוחות חמות, תרופות ופרטי היגיינה. חשוב לי לציין שהטלפון שלי ושל העוזרים שלי תמיד זמינים. אנו חייבים גם לזכור שאחד הקבוצות הגדולות שנפגעו מהמצב הם בעלי עסקים קטנים, שגם להם יש משפחות. אנו, כהנהלת העיר, מנסים לחשוב איך ניתן להקל על התשלומים שלהם, אך לצערי דברים בסגנון זה, לא תמיד תלוי בנו אלה בהחלטות הממשלה.

מה הסדר יום שלך בתור חבר מועצה בימים אלו?
כל בוקר מתחיל מפגישות זום, טלפונים,הודעות בוווצטסאפ וטלגרם. מייד אני פונה לגורמים העירוניים הרלוונטיים ועוקב אחרי הפניות. בנוסף אני יוצא יחד עם המתנדבים של חלוקת מזון ושל חברה לביטחון. את היום אני בד"כ מסיים בשעות הלילה המאוחרות. לסיכום, ברצוני לבקש מכל תושבי העיר להיצמד להנחיות משרד הבריאות, להישאר בבית. ברצוני גם להודות לכל לכל המתנדבים, לכל עובדי העירייה ולכל הפקחים של סיור ושיטור העירוני על עבודתם הנהדרת ומקצועית וקשה. אנו נתגבר על המצב, נחזור לשגרה ונמשיך בעשייה.

תגובות

תגובות