היום (3.12.18) מציינים ברחבי הארץ והעולם את "היום הבינלאומי לשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות". באגף שיקום נכויות במינהל הרווחה בעיריית ראשון לציון ישנם 3330 מקבלי שירות עם מוגבלות. בתוכם נכללות 1741 משפחות בהן ילד או צעיר עם מוגבלות והשאר- בוגרים עם מוגבלות. עיריית ראשון לציון חרתה על דגלה לפתח שירותים מותאמים ואיכותיים עבור אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם. במהלך החודש הקרוב יתקיימו מגוון פעילויות לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

הזמר והרקדן סטפן לגר והדי ג'יי והיוטיובר ג'וזף התנדבו להפקת קליפ שפותח את חודש האירועים.

בקליפ, שצולם בשדרת הדקלים שבגן העיר, השתתפו צעירים מבית הספר "בלקינד", "שקמים", "חצב", מקיף ו' "יגאל אלון"  וחטיבת הביניים "מיכה רייסר" וצעירים נוספים שהישירו מבט באומץ למצלמה ואמרו את המסר החשוב שלהם לעולם: הם מרגישים כמו כולם. גם להם יש חלומות, רגשות ואהבות כמו כולם. הם אוהבים לצחוק, לשיר ולרקוד- כמו כולם. ואכן, אחרי האמירות המרגשות שלהם, החלה מסיבת הרחוב אליה הצטרף הזמר והרקדן סטפן לגר וגם ראש העירייה הנכנס, רז קינסטליך.

"לפני שאתם זורקים הערה שלילית, תחשבו שוב" כתב סטפן באינסטגרם שלו לצד הסרטון "כי אדם הוא אדם. גם אם הוא נולד עם משהו שונה, הוא לא אדם שונה, הוא פשוט אדם". במהלך חודש דצמבר יתקיימו הרצאות, הקרנת סרטים ואירוע הצדעה לצוותי הטיפול בחינוך המיוחד, אשר נותנים שירות נפלא לאוכלוסייה עם מוגבלות ועובדים קשה כל השנה.

מ"מ וסגן ראש העירייה הנכנס, מוטי עג'מי, המחזיק בתיק מינהל לשילוב חברתי, אמר: "כמידי שנה ובמהלך השנה אנחנו פועלים למען אנשים עם מוגבלויות בני משפחותיהם בשלושה תחומים: קבלת השונה והאחר והזכות למתן הזדמנות שווה. שיפור השירות, פתוח מסגרות ותוכניות  ומתן מענים לצרכי המשפחות תוך שיתוף פעולה עימם. ולבסוף הוקרת תודה לכל הצוותים המקצועיים העושים מלאכת קודש למען האנשים עם מוגבלויות".

בראשון לציון קיימות מסגרות לכלל המוגבלויות ולכל הרצף הגילאי- ממעונות יום שיקומיים, דרך מועדוניות, מרכזי תעסוקה, מועדונים חברתיים ודיור. לאחרונה, נפתח מרכז משפחות המיועד לתת שירות למשפחה עצמה של הצעיר/ הבוגר עם המוגבלות.

על רקע נושא זה, לאחרונה מונה מנהל אגף פיתוח הון האנושי בעירייה, עמית כהן, שיהיה אמון גם על העסקת עובדים עם מוגבלות. עם כניסתו לתפקיד, אמר: "אני רואה מחויבות ושליחות  להמשיך בקידום העסקת עובדים עם מוגבלות בעירייה כשווים לכל אדם אחר הן ביחס, הן בתנאים והן בהישגים המצופים. אחד האתגרים של מנהלים הוא ניהול שונות. השונות בהרכב צוותי העבודה בארגון הוכחה כמובילה לביצועים טובים יותר". עיריית ראשון לציון משקיעה משאבים רבים הן בהנגשת מתקני העיריה והאזורים הציבוריים והן בשילוב בעלי מוגבלות בעולם העבודה. על פי נתוני "קרן רודרמן" של ארגון הג'וינט, ראשון לציון מדורגת במקום החמישי בדירוג הערים המסבירות פנים לאנשים עם מוגבלות.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here