עיריית ראשון לציון עוברת לתאורה חכמה גם במגרשי הספורט. אגף החשמל במינהל שפ"ע התקין מערכות חכמות לתאורה ב-15 מגרשי ספורט ברחבי העיר במטרה לאפשר את הפעילות במגרשים גם בשעות החשיכה ומצד שני- לחסוך את החשמל בשעות שאיש לא נמצא במגרש. בתחילה נערך פיילוט בחמישה מגרשי ספורט  שבהם שולבו אמצעים טכנולוגיים לניצול חכם יותר של התאורה במקום. בכל אחד מחמשת המגרשים בוצעה שיטת בקרה ושליטה שונה, בכדי לבדוק את האופציות השונות ולהחליט בסופו של דבר על האפשרות הטובה ביותר. בסופו של דבר הוחלט על התקנת מערכת בקרה עם גלאי נפח שתזהה תזוזה במגרש ותדליק את התאורה.

כמו כן, התאורה במגרשים הוחלפה לתאורת לד המאפשרת חיסכון של יותר מ-50% מצריכת החשמל. משתמשי המגרשים ישמחו לדעת שתאורת הלד, בשונה מהתאורה הקודמת שזקוקה לזמן כיבוי והדלקה ממושך, תאורת הלד נדלקת מהר יחסית.

בשנה הקרובה צפוי אגף החשמל להתקין את המערכות ב-15 מגרשים נוספים, רובם ככולם במוסדות חינוך בעיר. סגן ראש העירייה הנכנס ומחזיק תיק שפ"ע, אבי חיים, אמר: "המערכת החכמה מאפשרת לנו לחסוך בצריכת החשמל מבלי לפגוע בפעילויות הספורט והפנאי לתושבי העיר".

כבר לפני כשנתיים החל אגף החשמל במינהל שפ"ע בראשות ראובן הרשקוביץ בביצוע תוכנית עירונית להחלפת נורות התאורה ברחבי העיר לנורות חסכוניות. תאורת החוץ שמפעילה עיריית ראשון לציון היא בין 40 ל-50 אחוזים מכלל הוצאות החשמל של העירייה. על פי ההערכות, החלפת כל הנורות , עשויה להוביל לחיסכון של יותר מ-40 אחוזים בהוצאות החשמל.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here