עיריית ראשון לציון לא שוקדת על שמריה ומכינה את עצמה לעידן הבא במתן שירותים עירוניים לתושבים. בהנחיית ראש העירייה, רז קינסטליך ומנכ"ל העירייה, דודי גיל, התקשוב העירוני החל השבוע בשדרוג מערכות התקשוב בעירייה על מנת לשפר ולייעל את מתן השירותים ומגוון הפעולות המקוונות שניתן לעשות מרחוק. מנכ"ל העירייה, דודי גיל: "במקביל להיערכות השוטפת שלנו ביישום מערכות של עיר חכמה, משבר הקורונה המחיש מאוד את הצורך להיות בקדמת הטכנולוגיה כדי להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר. השדרוג של המערכות העירוניות ייתן מענה ראוי לאתגרים בתקופה זו".

על רקע השבתת מערכת החינוך וסגירת קבלות הקהל בעירייה ובחברות העירוניות, עלה הצורך לעלות מדרגה ולהרחיב את השירותים והפעילות המקוונות. העירייה משקיעה מאות אלפי שקלים בציוד אל פסק, מצברים, שדרוג שרתים ותשתיות חשמל. בתקשוב העירוני, בראשות איציק כרמלי, מסבירים כי המהלך יסייע לעירייה בקידום פרויקטים, הטמעת מערכות חדשות ויישומי עיר חכמה שישפרו את המענה ואיכות השרות לתושבי העיר.

נציין כי עיריית ראשון לציון הקימה דף ייעודי באתר העירייה למתן שירותים מקוונים, כך שהשירותים העירוניים המהותיים לתושבים לא יפגעו בתקופת הסגר. בין השירותים ניתנים השירותים הבאים: מידע ופעולות בתחום הארנונה, עדכון מספר הנפשות, בירורים ותשלומי מים וביוב, פרטים לגבי דו"חות ותשלומים, מידע ופרטים נוספים בתחום התכנון והבנייה, פיקוח, אגרות, קבלת מידע ועוד.

מערכת התקשוב העירונית נותנת מענה לכ-2,000 מחשבים של משתמשי העירייה וכ-15,000 מחשבים במוסדות חינוך, כ-4,000 נקודות גישה אלחוטיות לתושבי העיר ולתמיכה בלמידה פדגוגית במוסדות חינוך, מעל ל-160 שרתים וירטואליים לטובת כ-80 מערכות רוחביות בנפח נתונים של כ-200 טרה בייט ותמיכה בחיבור מרחוק למעל ל-500 עובדים כך שנוכל לספק שרות שוטף גם בזמן הסגר. מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות, חברת המועצה מעיין פלח, מוסיפה כי השדרוג במערכות העירייה בוצע במטרה להתאים את מערכות התקשוב לדרישות ההולכות וגוברות עקב גידול של מערכות מחשב ותמיכה ביישומי עיר חכמה.

תגובות

תגובות